پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امریکا در حال برنامه ریزی؛ اما نه برای اوکراین
بسم الله الرحمن الرحيم

امریکا در حال برنامه ریزی؛ اما نه برای اوکراین

(ترجمه)

خبر:

روزنامه واشنگتن پوست بر اساس اسناد محرمانه افشا نموده که: «سازمان استخبارات اوکراین طرحی محرمانه را برای انجام حملات علیه نیروهای روسی در سوریه با کمک کردها آماده کرده است.»

با در نظر داشت آنچه این روزنامه نقل نموده به نظر می‌رسد که یک میدان جنگ جدیدی که هزاران مایل دورتر از  جنگ اوکراین می‌باشد، شروع شده و برای تحمیل هزینه‌ها و خسارات به روسیه و گروه شبه نظامی واگنر آن، طراحی گردیده که در سوریه فعال هستند و ممکن است این کار مسکو را مجبور به استقرار مجدد نیرو از اوکراین کند.

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در دسامبر گذشته دستور توقف برنامه ریزی را صادر نمود؛ اما این سند فاش گردید. بر اساس معلومات جمع‌آوری شده استخباراتی تا 23 دسامبر، این جزئیات، چگونگی پیشرفت برنامه ریزی و چگونگی ادامه این حمله را در صورت احیای اوکراین واضح می‌سازد.

تبصره:

کشوری هم‌چون اوکراین بدون هماهنگی با امریکا خارج از مرز‌های خود فعالیت نظامی نمی‌کند و اگر این خبر صحت داشته باشد، امریکا برنامه‌ریزی می‌کند، نه اوکراین.

حضور روسیه در سوریه به درخواست مستقیم امریکا برای تأمین منافع‌اش و با حفظ مزدورش، طاغوت شام انجام شد.

لذا امریکا روسیه را با طناب محکمی گره زد تا روسیه را در سوریه نگهدارد و آن را کنترول کند تا این‌که تصمیم برای عقب‌نشینی نداشته باشد و هر زمانی‌که بخواهد از آن جلوگیری کند. ما چند سال قبل دیدیم که روسیه چگونه تلاش کرد که از سوریه خارج شود؛ اما به سرعت این تصمیم را پس گرفت.

بنابراین،  به احتمال زیاد این اسناد فاش شده پیامی روشن را  به روسیه می‌رساند که به فکر خروج از سوریه نباشد یا حداقل به فکر کاهش تعداد نیروهای خود در سوریه نباشد. هم‌چنان این به عنوان یک عامل فشار اضافی بر روسیه برای تبعیت از دستورات امریکا در نظر گرفته می‌شود؛  زیرا امریکا در مورد نابودی روسیه و تبدیل آن به کشوری‌که منافع امریکا را در سراسر جهان تأمین کند، جدی است.

این اسناد فاش شده هر بار به بیرون درز پیدا نمی‌کند؛ بلکه ممکن است گاهی با یک تصمیم سیاسی به بهانه‌های متعددی برای رسیدن به اهدافی فاش شده باشد؛ البته از میزان اعتبار آن‌ها.

بنابراین، اگر به این امور دقت نماییم، در حقیقت استکبار امریکا سرکرده کفار و لشکرگاه شیطان می‌باشد و هرگز راه‌حل به جز از دولت قرآن وجود ندارد؛ پس پروردگارا! آن نصرت و پیروزی را که به امت اسلامی وعده داده‌ای محقق بگردان!

نویسنده: د. محمد الطميزي

مترجم: پارسا امیدی

 4 شوال 1444هـ.ق. 

 24 اپريل 2023م.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه