جمعه, ۰۸ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دولت خلافت به نقشه های شیطانی حکومت های سرمایه داری فاسد، از جمله نابود ساختن زراعت خاتمه خواهد داد!
بسم الله الرحمن الرحيم

دولت خلافت به نقشه های شیطانی حکومت های سرمایه داری فاسد، از جمله نابود ساختن زراعت خاتمه خواهد داد!

خبر:

به تاریخ ۱ فبروری ۲۰۱۷م، روزنامه اخبار بنگله دیشی، در بسیاری از جاها گزارش دادند که ۸ هزار تُن از کودهای یوریای وارد شده به اثر سوء تدبیری مقام های مربوطه ی حکومت بنگله دیش آسیب دیده اند. برعلاوه، یک سلسله پوشش های رسانه ها در مورد اختلاس دارایی های عامه و منابع در بخش زراعت یک موضوع عمیق بوده است. اثر شدید زیانبار کارتل ها، حیف و میل پول دهاقین فقیر، کمک های مالی حکومت و سوء استفاده ی قرض های بانکی از جمله اعمال کمی بودند که در یک هفته گذشته در رسانه ها پخش شدند.

تبصره:

بخش زراعت همیشه ستون فقرات برای اقتصاد بنگله دیش بوده است، در این کشور ۷۰ درصد مردم، مستقیم و غیر مستقیم وابسته گی به زراعت دارند و این از اهمیت خاصی برخودار است؛ طوری که ترکیب هردو، غذا و امنیت که یکی از سه نیازهای اساسی مردم است، ما شاهد نیستیم و نخواهیم بود که بخش زراعت بنگله دیش از اهمیت کافی برخوردار شود و آن چیزی که باید انجام شود. این بخش به سطحی رسیده که توسط خارجی ها و سرمایه داران محلی زیر نام حمایت معروف به حکومت های دموکراتیک، هر روز به یغما برده می شود.

دهاقین-رویاننده ی اصلی گیاهان سبز- با پرداخت نکردن قیمت بی طرفانه برای تولیدات شان در حاشیه قرارداده شده اند و دیگر ظرفیت تولیدی شان محدود گردیده است. مالکیت تمام رکن های تولید تخم های زراعتی، آبیاری، کود و... به کمپنی های چند ملیتی و سرمایه داران محلی تسلیم داده شده است. ترک زارعین واقعی به معنی غلام های کارگر است. بنگله دیش باوجودی که یکی از سرزمین های حاصل خیز جهان است، یوریش سرمایه داران با مدیریت بی شرمانه رژیم دموکراتیک ضد مردمی، ما را به لبه ی فروپاشی امنیت هدایت کرده است.

این واضح و آشکار است که زمین های زراعتی ما در نتیجه ی بی نظمی صنعتی سازی و اقامت سکونت، درحال کوچک شدن است. مطابق آمارهای در دسترس، سهم زراعت در تولیدات ناخالص  داخلی در بنگله دیش در چند سال اخیر به سرعت کاهش یافته است. در آمد سال ۲۰۰۵-۲۰۰۶م، مانند سال اساسی، سهم بخش زراعت و جنگل پروری در بنگله دیش ۲۲.۱ درصد بوده؛ درحالی که در سال های ۲۰۱۳-۲۰۱۴م، ۱۲.۴۱درصد بوده است. طی این دوره بخش های فرعی زیر عنوان زراعت، هم چنان دیده شده اند که گرایش روبه پایانی داشته است. سهم محصولات و سبزیجات به ۸.۸ درصد کاهش یافته، درحالی که در سال گذشته ۹.۲۸ درصد بوده است. این هم چنان یک راز آشکار است که بخش بزرگی از تمام صنعت کود، توسط سندیکاها یا اتحادیه های صنفی کنترول شده است.

اعانه های دولت مخصوصاً در دیزل، اختلاس شده یا مفادها انتقال یافته از گیرنده گان اصلی اند. جشنواره ی تاراج در بخش بانکداری نیز به اثبات رسیده است که بانک زراعتی بنگله دیش، بانک دولتی تخصیص یافته برای حمایت بخش زراعتی، آسیب دیده است؛ با عدم پرداخت قرض بیش از ۸.۵ ملیارد، باوجود داشتن تمام قوت مانند چپاول زیر عنوان سوء استفاده، وابسته به نظام سرمایه داری بخش های ظرفیت بومی و عرضه ی غذا به تمام شهروندانش کاهش یافته است.

دولت خلافت، نخست به این همه بی عدالتی ها پایان خواهد داد، زراعت را از چنگال سرمایه داران حفاظت کرده و زمین به دهاقین اصلی برگردانده خواهند شد. قسمی که اسلام به کسی اجازه نمی دهد که بیش از سه سال زمین را بدون کشت در پیش خود نگهدارد. دوم: موضوعات زراعتی از طریق راه اندازی حقوق امتیازی، زیر نظارت و محدود خواهند شد. دولت باید نیازمندی های دهاقین را قابل دسترس بسازد و عرضه دیزل را برای آبیاری در یک قیمت بدون کدام نوع فایده، نیز مطمین بسازد. در آخر دولت خلافت تمام مداخله کننده های غیر ضروری و کارتل ها را تا این که قیمت بی طرفانه را برای دهاقین تضمین نکند از بین خواهند برد.

دولت خلافت برمنهج نبوت به خواست و اراده ی الله سبحانه وتعالی به زودی تأسیس خواهد شد، چراگاه های طبیعی را اعاده خواهد کرد، نه تنها این؛ بلکه در غذا نیز خودکفا می سازد، این امت را با خویش پروری و دوام آماده می کند و تمام تجاوزات کفار را دفع می کند. الله سبحانه وتعالی در قرآن کریم می فرماید:

﴿وَلَن يَجْعَلَ اللّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً

[ نسا: ۱۴۱]

و(مادامی كه مؤمنان دارای ايمان راستين و كردار شايسته و بايسته باشند) هرگز الله سبحانه وتعالی كافران را بر مؤمنان چيره نخواهد ساخت.‏

شیرازول

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه بنگله دیش

Last modified onشنبه, 25 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه