دوشنبه, ۱۱ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
از آتش زدن قرآن تا موقف‌گیری عربستان علیه سویدن!
بسم الله الرحمن الرحيم

از آتش زدن قرآن تا موقف‌گیری عربستان علیه سویدن!

(ترجمه)

خبر:

امیر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی مجدداً رد کامل پادشاهی را با هرگونه تلاش برای توهین به قرآن تکرار کرد و از همتای سویدنی خود خواست که برای توقف اعمال افراطی که تلاش برای تضعیف کتب آسمانی و تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان دارند، اقدامات فوری انجام دهند.

روز جمعه امیر فیصل تماس تلفونی از توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سویدن دریافت کرد و گفت: «حوادث مکرر آتش زدن نسخه‌‌ای قرآن به دامن زدن آتش نفرت کمک می‌کند و تلاش‌ها برای گفتگو بین مردم و تمدن‌ها را محدود می‌سازد. وزارت خارجه عربستان سعودی هفته گذشته کاردار سفارت سویدن در این کشور را احضار و یک یادداشت اعتراضی را برای آن تسلیم و از آن خواستار اقدامات و تدابیر لازم برای متوقف کردن اعمال ناپسند پس از آتش زدن قرآن در استکهلم شد. (منبع: العربیة نت)

تبصره:

از خبر فهمیده می‌شود که سویدن در سرزمین الحرمین سفارت دارد و شکی نیست که در باقی سرزمین‌های اسلامی سفارت نداشته باشد! هرگز نشنیده‌ایم که یکی از این سرزمین‌ها سفارت سویدن را ببندد، سفیر را اخراج کند و نامه‌ای با لهجه  تهدیدآمیز به سفیر دهد، همانند نامه‌های که خلفای مسلمانان به سران کفر می‌نوشتند و می‌فرستادند و تاج و تخت‌شان به لرزه می‌آمد و از هر چیزی‌که موجب آزار اسلام و مسلمین می‌شد، جلوگیری می‌کردند.

تکرار حوادث پی‌درپی آتش زدن نسخه‌های قرآن «به دامن زدن نفرت و محدود کردن تلاش‌ها برای گفتگو بین مردم و تمدن‌ها کمک می‌کند.» با این سخنان وزیر خارجه عربستان به همتای سویدنی خود نسبت به حوادث توهین به اسلام، مسلمانان و کتاب مقدس مسلمانان اعتراض کرد. شرم بر وزیری‌که شعله نفرت افروخته می‌شود و او تلاش گفتگو بین مردم و تمدن‌ها را دارد!

افسوس به حال مسلمانان که چنین کسانی بر آن‌ها حکومت می‌کنند. آیا این حاکمان متعلق به امت خود هستند؟ آیا آن‌ها قرآن می‌خوانند؟ آیا آن‌ها این قول الله سبحانه وتعالی را مطالعه می‌کنند:

﴿تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللهِ وَعَدُوَّكُمْ﴾ [انفال: 60]

ترجمه: تا بدان آمادگی دشمن الله و دشمن خویش را بترسانید.

پروردگارا! با برپایی خلافت راشده بر منهج نبوت، حال مسلمانان را به بهترین حالت بگردان تا امت عزت و مجد خود را بازگرداند!

نویسنده: خلیفه محمد

مترجم: پارسا امیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه