پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
فرانسه پس از تحریم حجاب و نقاب به دنبال ممنوعیت مانتو است!
بسم الله الرحمن الرحيم

فرانسه پس از تحریم حجاب و نقاب به دنبال ممنوعیت مانتو است!

(ترجمه)

خبر:

گابریل آتال، وزیر آموزش فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که دانش آموزان مسلمان از پوشیدن مانتو(بالاپوش) در مدارس دولتی منع خواهند شد؛ زیرا این لباس ناقض قوانین سخت سکولار است که توسط کشورش در زمینۀ آموزش تصویب شده است.

تصمیم آتال پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در فرانسه و پس از آن که راست‌‌گراها و راست‌‌گراهای افراطی در کشور برای تصویب این ممنوعیت تلاش کردند، در حالی‌که چپ‌‌گراها به نوبه خود آن را تعرضی به آزادی‌های مدنی می‌دانستند، اتخاذ شد.

تبصره:

سیاستمداران فرانسوی هم‌چنان شدت نیش‌ها و نفرت‌های پنهان خود را از هر چیزی که مربوط به اسلام می‌شود، نشان داده، در جنگ خود با اسلام درحال پیش روی هستند و بر زنان مسلمانی که به احکام پروردگارشان پایبند هستند، فشار بیشتری می‌آورند.

پس از ممنوعیت حجاب در سال 2004 و نقاب در سال 2010، اکنون مانتو را در نهادهای دولتی ممنوع کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش باید درگیر مشکلات سخت پیش روی آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی باشد، اما تصمیم گرفته آن را کنار بگذارد و خود را به موضوع مانتو مشغول کند و با پدیده‌هایی که به قول خودش سکولاریسم را تضعیف می‌کند، مبارزه کند!

آن‌ها نمی‌دانند که هر چقدرهم که بجنگند و مانع شوند و ظلم کنند، سرعت بازگشت اسلام برخلاف میل شان بیشتر و بیشتر می‌شود. بهترین مثال برای آن‌ها آنچه می‌باشد که در زمان  مزدورشان، بن علی در تونس رخ داد. بن علی  زنان محجبه مسلمان را از حجاب منع نموده و آن‌ها را اذیت و زندانی می‌کرد، از تحصیل بازشان داشته و از حقوقشان محروم می‌کرد، اما بسیاری از زنان مسلمان تا زمان مرگ بن علی صبوری کرده و به مانند کوه‌های استوار به لباس تقوی شان ثابت ماندند؛ حتی بعد از آن هم تعداد زنان محجبه افزایش یافت.

ای خواهران ما در فرانسه! الثبات، الثبات، زیرا به الله قسم آن‌ها فقط به خاطر ایمان و پاکدامنی و دور انداختن سکولاریسم از شما انتقام می‌گیرند. الله سبحانه وتعالی آنچه را که دوست دارد، از شما می‌بیند. صبور و استوار باشید؛ زیرا آنچه که نزد الله سبحانه وتعالی است، بهتر و ماندگارتر است و انشاء الله هرچه زودتر اوضاع تغییر می‌کند.

نویسنده: منّة طاهر

چهارشنبه 14 صفر 1445هـ.ق.

30 آگوست 2023م.

مترجم: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه