چهارشنبه, ۲۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حزب التحریر با مفکوره خلافت‌خواهی خود ترس و لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخته است!
بسم الله الرحمن الرحيم

حزب التحریر با مفکوره خلافت‌خواهی خود ترس و لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخته است!

(ترجمه)

خبر:

کتابی تحت عنوان: «پوتینیسم: روسیه و آینده آن با غرب» از یک نویسنده‌ی یهودی به نام وولتر لاکویر می‌باشد که آن کتاب را داکتر فواز زعرور به عربی ترجمه نموده و توسط انتشارات دارالکتب عربی بیروت در سال ۲۰۱۶م. نشر شده است.

او در صفحات ۱۲۴_۱۲۵، ۱۲۹، ۱۹۷ از حزب التحریر و خلافت سه بار یاد نموده و آن را در ردیف گروه‌های بنیادگرا قرار داده و تندرو توصیف کرده است. در موضوع آخر آن گفته: «فعال‌ترین حرکت تندرو در آسیای مرکزی حزب التحریر است و این یک سازمان سیاسی اسلامی می‌باشد که در دهه پنجاه در قدس تأسیس شد و عزم  ایجاد یک دولت اسلامی (خلافت) مقتدر را دارد. در حال حاضر این حرکت تقریباً در همه کشورها از جمله کشورهای عربی ممنوع است. اما نباید امکانات این حرکت را در برخی از کشورهای آسیای مرکزی مانند قرقیزستان، دست کم گرفت».

تبصره:

از آنجایی که قدرت‌های بزرگ توانستند خلافت را در اوایل قرن گذشته نابود کنند و از این هراس داشتند که مبادا دوباره دولت اسلامی (خلافت) دوباره احیا گردد؛ پس سرزمین‌های مسلمانان را متفرق نمودند و آنها را به نهادهای ضعیف و تابع خود تبدیل کردند و حاکمانی را بر آن سرزمین‌ها گماشتند که شبیه کارمندان‌شان بودند. برای جلوگیری از بازگشت سرزمین‌های مسلمانان تحت چتر یک دولت واحد و دور نگهداشتن مسلمانان از وحدت دوباره، خواستند بار دیگر مفکوره خلافت و احیای دوباره آن را از اذهان مسلمانان دور سازند که گویا آن مفکوره بخشی از گذشته و احیای آن غیر ممکن است.

از زمان ایجاد حزب التحریر در دهه پنجاه قرن گذشته توسط متبنی فکر خلافت، شیخ تقی الدین نبهانی رحمت الله علیه و تلاش امت اسلامی برای احیای آن؛ این دولت‌ها خطر حزب و فعالیت‌های آن را درک کردند که به زودی خلافت اسلامی آنچه را که چندین دهه برای آن زحمت کشیدند نابود خواهد کرد و سرزمین‌های اسلامی را از نفوذ‌شان پاک و به زودترین وقت آنها را خوار و ذلیل از سرزمین‌های اسلامی بیرون خواهد کرد.

لذا میزان حساسیتی که نسبت به ذکر مفکوره خلافت دارند بسیار زیاد است و هرجا که پیدا شود و به هر زبانی که ذکر شود از آن مفکوره می‌ترسند، این یکی از نمونه‌های است که میزان حساسیت کشورهای کفری بزرگ را نسبت به اندیشه خلافت نشان می‌دهد. از زمانی که مفکوره خلافت از دهه پنجاه با حزب التحریر گره خورد، آنها با نام آن به شدت حساس شدند؛ زیرا این حزب مفکوره خلافت را تبنی و برای برپای آن تلاش می‌کند.

به هر حال، از چیزی که می‌ترسند و احساس وحشت دارند به زودی بإذن الله سبحانه وتعالی به واقعیت مبدل خواهد شد؛ چون این وعده الله سبحانه وتعالی و بشارت رسول الله صلی الله علیه وسلم است که مسلمانان را به خلافت راشده می‌رساند. لذا تأسیس خلافت کار خستگی ناپذیر حزب التحریر است و الله سبحانه وتعالی حامی و نصرت دهنده بندگان مؤمن خود می‌باشد، حتی پس از مدتی و به زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به کدام سمت می‌روند.

نویسنده: خلیفه محمد

مترجم: پارسا امیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه