پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
خلافت مظهر عزت و پیروزی و مصدر رهایی از بردگی و رمز عدالت است!
بسم الله الرحمن الرحيم

خلافت مظهر عزت و پیروزی و مصدر رهایی از بردگی و رمز عدالت است!

(ترجمه)

خبر:

تظاهرات بزرگی که توسط سازمان اراده ملی در اولین روز سال جدید برگزار شد با سخنرانی بلال اردوغان، پسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همراه بود. همچنان در این تظاهرات پرچم خلافت بر افراشته شد و در نتیجه به تظاهرات خلافت تبدیل گردید. برعلاوه سلجوق بیرقدار، داماد اردوغان نیز در این راهپیمایی شرکت کرد و بنیاد جوانان ترکیه نیز در میان تظاهرات‌کننده‌گان حضور داشتند.

                       (منبع: روزنامه جمهوریت، ۰۳/۰۱/۲۰۲۴)

تبصره:

کمالیست‌های طرفدار انگلیس و جمهوری خواهان سکولار، عمداً تظاهراتِ که در اولین روز سال نو برگزار شد را به دولت نسبت می‌دهند و ادعا می‌کنند که این راهپیمایی دعوت به سوی خلافت داشت. در جریان این تظاهرات مرد جوانی به دلیل بر افراشتن پرچم سبز توحید، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و پس از تظاهرات پولیس وی را به بهانه دعوت به سوی خلافت دستگیر کرد. اوضاع در ترکیه به دلیل دعوت به سوی خلافت در حالت انفجار قرار گرفته است، درحالیکه تظاهراتِ که در اولین روز سال جدید به خاطر حمایت از فلسطین ترتیب داده شده بود دعوت به سوی خلافت نمی‌کرد و همچنان نه پرچم خلافت و نه هم بیرق‌های آن برافراشته شده بود.

پس از آنکه مسئولین سعودی و طرفدار امریکا، عکس بُت و معبود کمالیست‌ها، کمال اتاترک را از روی لباس دو تیم بازیکنان فوتبال ترکیه مانع شدند، در نتیجه کمالیست‌ها به عنوان یک اقدام تلافی جویانه، مسابقه را به خاطر اعتراض لغو کردند و مدعی شدند که تظاهراتِ که بر روی پل گالاتا ترتیب داده شده بود، خواستار خلافت بود و طی آن پرچم خلافت برافراشته شد. آنها برای صحت ادعای خود تصاویری از تظاهرات حزب التحریر در هفدهم ماه گذشته که در آن پرچم‌های سیاه و سفید بر افراشته شده بود ارائه کردند؛ اما تظاهرات در اول همین ماه برگزار شد تا مردم باور کنند که هر دو تظاهرات در یک روز برگزار شده است.

بناء دلیل عدم پذیرش دعوت به سوی خلافت توسط کمالیست‌ها خصومت آنها با اسلام است، زیرا خلافتی که توسط بُت کمالیست‌ها یعنی کمال اتاترک نابود شد به این فکر بودند که دیگر هرگز بر نخواهد گشت، لذا بارها و بارها مردم ترکیه و بخصوص در این روزها مفکوره خلافت را در اذهان خود تداعی کردند. همراه با حوادث غزه، کمالیست‌ها و جمهوری خواهان ضد اسلام عقل خود را از دست دادند و شروع به پایان دوران طلایی خود کردند.

از طرف دیگر، برخی در حال تلاش هستند که دعوت به سوی خلافت را به حزب عدالت و توسعه ربط دهند. اولین دلیل این است که با حوادث غزه در ۷ اکتوبر، خلافت به افکار عمومی در سراسر جهان به طور عام و در ترکیه به طور خاص تبدیل شد. به همین دلیل است که می‌کوشند خلافت مرتبط با حزب التحریر را به دیگران ارتباط دهند. و ممکن حزب عدالت و توسعه و اردوغان برای اینکه از آنچه در اطراف او می‌گذرد غافل نباشند و تلاش کنند که از این شرایط به نفع خود سوء استفاده کنند. به خوبی می‌دانید که اردوغان کوشش در رابطه با خلافت ندارد و حتی به تأسیس آن نیز فکر نمی‌کند.

هواداران حزب الهدا اغلب در تظاهرات خود پرچم سبز رنگی را حمل می‌کنند که کلمه توحید در آن نوشته شده است. بعید نیست فرد مورد تعرض از طرفداران حزب الهدا بوده باشد، زیرا عملاً ثابت شده است که در تظاهرات گذشته خود همان پرچم را بر افراشته‌اند.

سوال اینجاست که چرا هیچکس در آن زمان چیزی نگفت؟ آیا به این دلیل است که کمالیست‌ها آنها را ندیده‌اند؟ توجه داشته باشید که این کمالیست‌ها به یقین می‌دانند که جوانان حزب التحریر پرچم توحید سیاه و سفید را حمل می‌کنند و طرفداران حزب الهدا پرچم توحید را به رنگ قرمز و سبز بر دوش می‌کشند.

نفرت قلب کمالیست‌ها را کور کرده است که طاقت دیدن پرچم توحید را ندارند! بگو با خشم خود بمیرید که خواه ناخواه اسلام سراسر زمین را فرا می‌گیرد و اگر الله سبحانه و تعالی بخواهد حرف خلافت بر سر زبان‌ها می‌رسد هر چند به دست یک شخص فاسق باشد، اگر بدانید که خلافت تنها راه نجات از بردگی است. اما کسی که در تاریکی زندگی نموده و گمان می‌برد که در روشنایی زندگی می‌کند هرگز این را درک نخواهد کرد. حال کمالیست‌ها و حاکمانی که با سکولاریسم حکومت می‌کنند همین است. آنها دو روی یک سکه هستند و تفاوت آنها تفاوت در وفاداری به ارباب است؛ زیرا هرکدام آنها از ادامه نظام سکولار حمایت می‌کنند. آنها هیچ ارتباطی با اسلام و خلافت ندارند جز اینکه آنها از این مفاهیم به دور هستند.

نویسنده: أرجان تکین باش

مترجم: پارسا امیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه