شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکام عرب و عجم پشت سرزمین مبارک فلسطین را خالی می‌کنند!
بسم الله الرحمن الرحيم

حکام عرب و عجم پشت سرزمین مبارک فلسطین را خالی می‌کنند!

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر:

در 18 جنوری 2024، شاخه رسانه‌ای ارتش در بیانیۀ مطبوعاتی خود به شمارۀ: PR-18/2024-ISPR، چنین اظهار داشت: "در ساعات اولیه 18 جنوری 2024، پاکستان حملات نظامی را در داخل ایران انجام داد، که این عملیات بالای مخفیگاه‌های مورد استفاده تروریست‌های مسئول انجام حملات اخیر در پاکستان صورت گرفته است. این حملات در خاک ایران به طور دقیق و با استفاده از پهباد، موشک، مهمات و تسلیحات دوربرد انجام گرفته و حد اکثر احتیاط برای جلوگیری از آسیب‌های جانبی اتخاذ شده است".

تبصره:

حملات پاکستان در داخل ایران دقیقاً یک روز پس از حملات ایران در خاک پاکستان صورت گرفت و اکنون ارتش‌های دو کشور به آمادگی کامل خود برای مبارزه با (تروریزم) افتخار می‌کنند! اما اعمال تروریستی که توسط رژیم اشغالگر صهیونیزم که بیش از 100 روز  است در غزه انجام می‌شود چی؟! حمایت از بیش از یک میلیون مسلمان آواره در گذرگاه رفح در مرز بین نوار غزه و مصر چطور؟! هر لحظه آنها به اثر گرسنگی، تشنگی، سرما، بمباران و تیراندازی مرگ را تجربه می‌کنند، در حالی‌که سیسی، فرعون مصر برای هر نفر در ازای عبور آنها هزاران دالر دریافت می‌کند!

آیا هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها فقط به سمت مسلمانان نشانه گرفته می‌شود؟ و نه علیه رژیم وحشی و صفاک یهود؟!

پس چگونه است که الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

 ﴿مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ

ترجمه: محمّد صلی الله علیه وسلم فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند؛

آیا می‌توان امت اسلامی را از روزی محروم کرد، که هواپیماها و موشک‌هایش نیروهای یهود را نابود کنند؟! مسلم است که امت اسلامی و ارتش‌هایش فقط از رهبری فعلی احساس نا امیدی می‌کنند، و جای تعجب نیست که افسران مسلمان مجبور به ترک ارتش شوند و یا از روی عصبانیت و نا امیدی در انتظار  بازنشستگی سرهای خود را پائین اندازند. امروز ارتش‌های امت اسلامی به رهبریی نیاز دارد که قرآن کریم را حاکم نماید، نه آنکه فقط به تلاوت و حفظ آن تشویق نماید. الله سبحانه وتعالی چنین می‌فرماید:

﴿وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ

ترجمه: و آنها را [= بت پرستانی که از هیچ گونه جنایتی ابا ندارند] هر کجا یافتید، به قتل برسانید! و از آن جا که شما را بیرون ساختند [= مکه‌]، آنها را بیرون کنید!

به همین دلیل بود که صلاح الدین ایوبی پس از اتحاد مسلمانان، فلسطین را آزاد کرد، و همچنان به همین علت بود که سلطان عبدالحمید الثانی، بر عرب و عجم حکومت می‌کرد و با تمام قوا از امت اسلامی محافظت می‌نمود.

ای افسران نیروهای مسلح پاکستان! چه چیزی شما را از سرنگونی این حکام و بسیج شدن برای آزادسازی فلسطین باز می‌دارد؟! بدانید که اطاعت از رهبری فعلی، شما را از عذاب روز قیامت نجات نمی‌دهد، و بدانید که رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌فرماید:

«إِنَّمَا الطَّاعَةُ فِي الْمَعْرُوفِ» رواه أحمد.

ترجمه: اطاعت کردن در کارهای معروف است نه منکر.

و می‌فرماید:

«لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِي مَعْصِيَةِ اللهِ» رواه أحمد.

ترجمه: اطاعت کردن از مخلوق در کارهای که نافرمانی الله سبحانه وتعالی صورت می‌گیرد روا نیست.

و همچنان می‌فرماید: «مَنْ أَمَرَكُمْ مِنْهُمْ بِمَعْصِيَةِ اللهِ فَلَا تُطِيعُوهُ» رواه ابن ماجه.

 ترجمه: اگر کسی از ایشان(امیر) شما را به معصیت الله سبحانه وتعالی امر کرد از او اطاعت نکنید.

نگذارید این حکام خائن آخرت شما را تباه کنند و مانع اجابت شما به فرمان الله سبحانه وتعالی و رسیدن به پیروزی یا شهادت شوند. پس هر حاکمی را که در راه آزادسازی سرزمین مبارک فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه بر سر راه شما قرار می‌گیرد سرنگون کنید، چه آن حاکم عرب باشد و یا هم عجم، علی الخصوص حکام کشورهای همسایۀ فلسطین.

شما فکر می‌کنید که در این حرکت تاریخی و قهرمانانه تنها خواهید بود؟ نه خیر. اگر برای حذف خائنانی که شما را به پشت مرزها مقید می‌کنند اقدام کنید، مطمئناً تنها نیستید! مهمتر از همه اگر فرمان الله سبحانه و تعالی را اجابت کنید، بدون شک او سبحانه وتعالی با شماست، و بدانید که حتی غیر مسلمانان نیز برای سرنگونی این حکام و بسیج شدن برای حمایت از غزه سوگواری نخواهند کرد، زیرا میلیون‌ها نفر از آنها در حال حاضر علیه جنایات یهودیان تظاهرات کرده‌اند. می‌ماند قضیۀ امت اسلامی، امت اسلامی از بی تحرکی شما هنوز در شوک قرار دارد، بنابراین امت اسلامی در صورت اقدام به تحرک از طرف شما با تمام وجود از شما حمایت خواهند کرد.

و در مورد رهبری سیاسی مورد نیاز برای برنامه ریزی و هماهنگی باید گفت که، شما به خوبی می‌دانید که حزب التحریر در اکثریت کشورهای اسلامی در تلاش گرفتن نصرت است تا بمجرد خلع یکی از حاکمان کشورهای اسلامی، بتواند دولت خلافت بر منهج نبوت را ایجاد کند. هنگامی که یکی از حاکمان مسلمان سرنگون شود، سقوط طبیعی خائنان یکی پس از دیگری به سرعت به وقوع خواهد پیوست. پس چرا شما اولین نیروهای مسلحی نباشید که خائنان را سرنگون می‌کند، و شما دومی، سومی و یا آخرین نفری‌هم نیستید که این کار را می‌کنید!

ای افسران نیروهای مسلح پاکستان! نبرد آغاز شده است و شما هنوز با دشمن درگیر نشده‌اید، یا فرمان رب العالمین را اجابت کنید و یا منتظر خشم الله سبحانه وتعالی که عذابش را بر شما نازل می‌کند، باشید. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ۚ أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ ۞

 إِلَّا تَنفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا وَيَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ وَلَا تَضُرُّوهُ شَيْئًا ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴾ [توبه: 38]

ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! چرا هنگامی که به شما گفته می‌شود: «به سوی جهاد در راه خدا حرکت کنید!» بر زمین سنگینی می‌کنید (و سستی به خرج می‌دهید)؟! آیا به زندگی دنیا به جای آخرت راضی شده‌اید؟! با اینکه متاع زندگی دنیا، در برابر آخرت، جز اندکی نیست! اگر (به سوی میدان جهاد) حرکت نکنید، شما را مجازات دردناکی می‌کند، و گروه دیگری غیر از شما را به جای شما قرارمی‌دهد؛ و هیچ زیانی به او نمی‌رسانید؛ و خداوند بر هر چیزی تواناست!

نویسنده: مصعب عمیر

تاریخ: دوشنبه 10 رجب 1445هـ ق.

 22 ژانویه 2024 م.

مترجم: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه