شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
چرا مردم غزه باید از گرسنگی بمیرند؛ در حالی که سرزمین‌های اسلامی مملو از ثروت‌های بی‌شمار است؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

چرا مردم غزه باید از گرسنگی بمیرند؛ در حالی که سرزمین‌های اسلامی مملو از ثروت‌های بی‌شمار است؟!

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر:

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفت که تهدید قحطی در نوار غزه به دلیل ادامه جنگ در حال افزایش است. (اسکای نیوز عربستان)

تبصره:

الله سبحانه وتعالی به مردم غزه کمک کند، با توجه به تجاوز وحشیانۀ رژیم جنایت‌کار یهود؛ کسانی‌که در این جنگ توانستند از زیر باران از گلوله و موشک جان سالم بدر برند، از شدت سرما و گرسنگی می‌میرند. زیرا این رژیم خون خوار در این جنگ، از سیاست گرسنگی به عنوان یک سلاح علیه مردم غزه استفاده می‌کند. نانوایی‌ها را بمباران کرده و از ورود کمک‌ها به ویژه در مناطق شمالی پس از تبدیل شدن این منطقه به منبع اصلی غذا جلوگیری نمود و آن عده از مردم که داشتند سعی می‌کردند به کسان اندکی را ‌که وارد این منطقه می‌شوند رسیده‌گی کنند، به بارانی از گلوله بست.

در واقع این جنایات در حالی انجام می‌شود که مردم غزه توسط نظام‌های دست نشاندۀ اطرافش محاصره شده و از غذا، دارو و آب محروم ساخته شده اند. در عین حال به وضوح می‌بینیم که مواد غذای برای یهودیان توسط همین نظام‌ها تأمین می‌شود و هم‌چنین تمام این جنایات با حمایت جامعه بین‌الملل منافق و جنایتکار که مدعی انسانیت است، انجام گرفته است. زیرا با ایستادن در کنار این رژیم خون خوار و حمایت از او با پول و سلاح شریک این جرم محسوب می‌شود. در واقع حتی سازمان اونروا که به مردم غزه کمک می‌کرد، توسط همین نهاد جامعه بین‌الملل منافق به دلیل ادعای رژیم سفاک یهود مبنی بر وجود تروریست‌های از کارمندان این سازمان که در حمله 7 اکتبر 2023  حضور داشتند، تحت تحریم قرار گرفته و کارش متوقف شد!

اوضاع به جایی رسیده که مردم غزه علوفه حیوانات را آسیاب می‌کنند تا نانِ تهیه کرده و فرزندان خود را سیر کنند. مگر می‌شود سرزمین‌های اسلامیِ که سرشار از نعمت‌ها و ثروت بوده، این چنین مردمش در غزه از گرسنگی بمیرند؟! ای مسلمانان خصوصاً اهل مصر، اردن و سایر سرزمین‌های همجوار غزه، آیا این حدیث رسول الله صلی الله علیه وسلم را نشنیده‌اید؟! که می‌فرمایند:

«مَا آمَنَ بِي مَنْ بَاتَ شَبْعَانَ وَجَارُهُ جَائِعٌ إِلَى جَنْبِهِ وَهُوَ يَعْلَمُ بِهِ»

ترجمه: به من  ایمان نیاورده است آن که شب را به شکم سیر به خوابد و همسایهاش گرسنه باشد؛ در حالیکه از حال او نیز واقف است.

ای مسلمانان! آیا راضی هستید به این که از امان الله سبحانه وتعالی بیرون شوید، به دلیل این که پشت برادران خود را در غزه خالی نموده و آن‌ها را گرسنه رها کردید! امام احمد در مسند خود از رسول الله صلی الله علیه وسلم روایت می‌کند که ایشان چنین فرمودند:

«وَأَيُّمَا أَهْلِ عَرَصَةٍ أَصْبَحَ فِيهِمُ امْرُؤٌ جَائِعاً، فَقَدْ بَرِئَتْ مِنْهُمْ ذِمَّةُ اللَّهِ»

ترجمه:  اهل هر محله‌ای که در میان آنها یک نفر گرسنه باشد، از حمایت الله عزوجل محروم شده اند.

پس ای امت اسلامی تا کی در برابر حکام مزدوری که، بر گلوی اهل غزه چنگ انداخته و از غذا، آب و دارو محروم شان کردند سکوت می‌کنید؟! آیا به امت اسلامی وقت آن نرسیده که بهترین امتان برای بشر باشد و غبار ذلت و رسوایی را از خود بتکاند و به نصرت مردم غزه شتافته و به ندای شان پاسخ دهد؟! در روز قیامت دست کودکی از غزه به گریبان شماست که برای رفع گرسنگی خود قطرۀ شیر و یا لقمۀ نانی پیدا نکرد، آیا آماده اید که با چنین وضعیتی در پیشگاه الله جبار  حاضر شوید؟!

نویسنده: براءة مناصرة

تاریخ: دو شنبه 24 رجب 1445هـ.ق. مطابق با 5 فبریه 2024 م.

مترجم: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه