شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مرکز بین‌المللی نجوم باعث تفرقه بین امت اسلامی و تحکیم مرزهای سایکس پیکو می‌شود
بسم الله الرحمن الرحيم

مرکز بین‌المللی نجوم باعث تفرقه بین امت اسلامی و تحکیم مرزهای سایکس پیکو می‌شود

(ترجمه)

خبر:

مرکز بین‌المللی نجوم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رؤیت هلال ماه مبارک رمضان امسال در اکثر کشور‌های عربی و سایر کشورهای جهان روز یکشنبه 10 مارچ خواهد بود که با بررسی‌های نجومی در خصوص وقوع مرکز ماه، روز یکشنبه ساعت 9 صبح به وقت گرینویچ و غیبت ماه بلافاصله پس از غروب خورشید تقریباً در تمام مناطق جهان اسلام اتفاق خواهد افتاد.

بر این اساس، برای بسیاری از کشورهای عربی از جمله مصر، عربستان، امارات، قطر، اردن و الجزایر پیش‌بینی می‌شود که اولین روز ماه مبارک رمضان روز دوشنبه 20 اسفندماه (حوت) باشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: ممکن است تاریخ اولین روز ماه مبارک رمضان در برخی دیگر از کشورهای اسلامی جهان مانند پاکستان، ایران و بنگله‌دیش متفاوت باشد؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود این کشورها از روز سه‌شنبه 21اسفندماه (حوت) رمضان را آغاز کنند.

تبصره:

این مرکز بین‌المللی نجوم در امارات متحده عربی در شهر ابوظبی مستقر است؛ همان اماراتی‌که روابط عادی با رژیم خونخوار یهود برقرار دارد؛ اماراتی‌که گذرگاه خشکه "دبی-هیفا" را برای تحویل تمام کالاهای مایحتاج یهود در جریان جنگ آن با غزه و فلسطین باز کرد. اماراتِ ادیان ابراهیمی؛ اماراتی‌که یک معبد برای بوداییان و یک کنیسه برای یهودیان باز کرده است...

این مرکز بین‌المللی نجوم احادیث رسول الله صلی الله علیه وسلم را در خصوص وحدت روزه و افطار مسلمانان فراموش کرده و یا می‌خواهد فراموش کند؛ زیرا شروع به پخش سموم تفرقه در بین مسلمانان کرده و می‌خواهد به عقاید و عادات‌شان -تا زمانی‌که هریک از این نظام‌های حقیر  بنا به میل خود برای دیدن هلال ماه بر اساس حدود سایکس پیکو با اطلاعیۀ دست داشته‌اش به سراغ ما آمد- تبدیل گردد که آنگاه هضم آن برای عموم مردم آسان باشد!

به عنوان یادآوردی، در گذشتۀ نه چندان دور در سال 2022 این مرکز عدم امکان رؤیت هلال ماه را در روز اول ماه رمضان اعلام کرد؛ درحالی‌که رؤیت آن اتفاق افتاد. هم‌چنین این حالت در سال‌های 1990، 2004، 2011، 2014 و 2019 نیز اتفاق افتاد؛ وقتی کسانی‌که به اصطلاح خودشان خود را ستاره‌شناس می‌نامند، غیرممکن بودن رؤیت هلال را اعلام کردند، ولی رؤیت آن اتفاق افتاد.

دستکاری‌های آشکاری‌که توسط این مرکز مشکوک انجام شده است، صرفاً برای اهداف سیاسی، ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی و مستحکم کردن مرزهای سایکس پیکو بوده است. این مرکز نجومی و سایر مراکز مانند انجمن نجوم در جده برای فاسد کردن عیدها و عبادات مسلمانان ایجاد شده اند و وظیفۀ مسلمانان است تا دروغ و نقش کثیفی را که این مراکز ایفا می‌کنند، إفشاء ساخته و فقط از حکم شرعی در رؤیت هلال با رعایت دستورات الله سبحانه وتعالی که باعث اتحاد مسلمین می‌گردد، پیروی کنند و نه مطابق به تصمیمات سیاسی حاکمان خائن و فتاوای ریاکارانۀ علمای درباریی‌که جهت دامن زدن تفرقه در بین امت اسلامی تنظیم شده اند.

رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌فرمایند: «صُومُوا لِرُؤْيَتِهِ وَأَفْطِرُوا لِرُؤْيَتِهِ فَإِنْ غُبِّيَ عَلَيْكُمْ فَأَكْمِلُوا عِدَّةَ شَعْبَانَ ثَلَاثِينَ»

ترجمه: با رؤیت هلال ماه روزه بگیرید و با رؤیت آن از روزه گرفتن خودداری کنید و اگر ماه (به سبب ابر یا...) از شما پوشیده ماند، پس سی روز شعبان را تکمیل کنید.

و نیز فرمودند:

«صُومُوا لِرُؤْيَتِهِ وَأَفْطِرُوا لِرُؤْيَتِهِ فَإِنْ غُمَّ عَلَيْكُمْ الشَّهْرُ فَأَكْمِلُوا الْعِدَّةَ ثَلَاثِينَ»

ترجمه: با رؤیت هلال ماه روزه بگیرید و با رؤیت آن از روزه گرفتن خودداری کنید و اگر ماه (به سبب ابر یا ...) از شما پوشیده ماند، پس سی روز  را تکمیل کنید.

و هم‌چنین فرمودند:

«إِنَّمَا الشَّهْرُ تِسْعٌ وَعِشْرُونَ، فَلَا تَصُومُوا حَتَّى تَرَوْهُ وَلَا تُفْطِرُوا حَتَّى تَرَوْهُ، فَإِنْ غُمَّ عَلَيْكُمْ فَاقْدِرُوا لَهُ»

ترجمه: روزه نگیرید تا هلال ماه را مشاهده می‌کنید و افطار نکنید تا هلال ماه را می‌بینید و در صورت پوشیده ماندن هلال و عدم رؤیت شما اندازۀ ماه را سی روز بگیرید (و سی روز را تکمیل کنید).

احادیث نبوی فوق صریحاً بیان می‌کند که دلیل شرعی آغاز ماه رمضان رؤیت هلال رمضان است و دلیل شرعی عید فطر رؤیت هلال شوال است و خطاب شارع در این احادیث خطاب به همۀ مسلمانان بوده و فرقی در بین شامی و حجازی، اندونزیایی و عراقی وجود ندارد. عدم یک‌نواختی در رؤیت هلال مشکلی از مشکلات امت اسلامی است که در نبود دولت خلافت با آن مواجه هستیم؛ دولتی‌که بر اساس احکام اسلام به امور مسلمانان رسیده‌گی کرده و آن‌ها را تحت پرچم لا إله إلا الله محمد رسول الله، متحد می‌کند.

نویسنده: نجم الدین شعیبن

شنبه 28 شعبان 1445 هـ.ق.

9 مارچ 2024 م.

مترجم: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه