شنبه, ۰۹ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
جنگ صلیبی ترامپ علیه اسلام، به سرعت ادامه دارد!
بسم الله الرحمن الرحيم

جنگ صلیبی ترامپ علیه اسلام، به سرعت ادامه دارد!

خبر:

به تاریخ ۴ فبروری ۲۰۱۷م، مقامات امریکا دستورالعمل لغو مسافرین هفت کشور اسلامی جهان را پس از صدور حکم محکمه به حالت تعویق در آورد. وزارت خارجه امریکا گفت: «رئیس جمهور دونالد ترامپ بیش از ۶۰ هزار ویزه را پس از یک دستور لغو اعلام کرد.» آیا این واکنش رئیس جمهور سیاست منفی اش را نسبت به اسلام پایان خواهد داد؟

تبصره:

آیا ممانعت، ظلم نیست؟ راه پیمایی های گسترده ی جهانی برضد امریکا، در بمباردمان کشورهای اسلامی ورشکست گردید. امریکا در افغانستان وعراق تجاوز نمود، حملات نظامی اش را بالای پاکستان، سومالیا، لیبیا و یمن انجام داد، سودان را تجزیه و تحریم را بالای ایران وضع کرد؛ علاوه بر این اسد را حمایت می کند تا مردم سوریه را-که بیشترین بحران مهاجرت را در وضعیت فعلی تشکیل می دهد- به خاک و خون بکشاند.

بجای این که جنایات امریکا علیه جهان اسلام افشا شود، نخبگان نیو لیبرالی که اعتراضات جهانی را با دقت کامل علیه ترامپ به راه انداخته بودند، متوجه نشدند که مداخلات غرب را در سرزمین های اسلامی تقبیح و محکوم نمایند و این مسئله نگرانی های بیشتری را درمورد مداخلات غرب ایجاد می کند.

جای شک نیست که ممنوعیت مسلمانان توسط ترامپ، بیانگر آغاز یک آتش بس است؛ علاوه بر آن بیشترین خوف و دهشت هنوز هم در راه است. پوشیده از دیدگاه مردم، استیو بنون یک تن از مفسدین دیگری که در ممنوعیت مسلمانان در یک صف با ترامپ قرار داشته و نیز دیدگاه های نفرت برانگیزی را علیه اسلام می پروراند. بنون در یکی از کنفرانس های سال ۲۰۱۴م، در واتیکان حمایت تندش را علیه اسلام اعلام نمود و نیز از اروپا در جلوگیری از گسترش و توسعه ی اسلام ستود. او گفت: «من معتقد هستم که شما باید یک طرز تجاوز کارانه یی را علیه اسلام افراطی در نظر گیرید. اگر شما نگاهی به سابقه ی طولانی یهودیت ومسیحیت غرب بر اسلام داشته باشید، من باورمند استم که نیاکان ما نگذاشته اند تا آن ها وارد جهان اسلام شوند، اگرچه در وینا و سایر نقاط بوده باشد.»  

دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهور امریکا است که در مراسم تحلیف خویش اسلام را در برنامه ی سیاست خارجی اش کشاند. شامل شدن بنون در شورای امنیت ملی، نه تنها سبب می شود تا دسترسی نامحدود در شکل دادن سیاست خارجی امریکا نسبت به مسلمانان جهان پیدا کند؛ علاوه بر آن، واضح است که بنو نیز قوت ایدیولوژیکی اش را درجنگ امریکا با اسلام ارایه می کند.  

رئیس جمهور بوش، از حوادث ۱۱ سپتمبر ۲۰۱۱م، بهره برداری نمود و بنیاد جنگ صلیبی قرن ۲۱ امریکا را-که منجر به تجاوز به افغانستان وعراق گردید- تأسیس نمود. این جنگ زیر رهبری اوباما در سایر کشورهای اسلامی؛ چون: افغانستان، سومالیا، یمن، پاکستان، لیبیا و سوریه گسترش یافت. درحال حاضر جهان اسلام انتظار دارد تا ببیند که کدام کشور اسلامی هدف بعدی امریکا خواهد بود.

هردو، جنگ های صلیبی وغفلت، در میان مسلمانان به بیرون راندن غرب چیزی جدیدی نیست. در سال ۱۰۹۵م، پاپ اربن دوم، جنگ صلیبی را راه اندازی نمود و نیز مسلمانان مخلص تلاش های زیادی را به خرچ دادند تا امت مسلمه را در شام واحد ساخته و نیروهای صلیبی را در سال ۱۲۹۱م، بیرون رانند.

عمادالدین زنگی در سال ۱۱۸۷م، اساسی را برای صلاح الدین ایوبی گذاشت تا نیروهای صلیبی را در نبرد حطین شکست دهد. هرچند تا ظهور ممالوکس در مصر، تقریباً یک قرن بعد که صلیبی ها و متحدان اش(مغول) بطور کلی از شام وعراق شکست خوردند نبود. ممالوکس شاهکاری های خلیفه ابوبکر را در درهم شکستن دو قدرت بزرگ بطور همزمان تکرار نمود.

  پس از تقریباً ۶ صد سال وقفه، نیروهای صلیبی یک بار دیگر به جهان اسلام بازگشت نمودند و خلافت اسلامی را در سال ۱۹۲۴م، از صحنه دور ساختند. این عمل غرب را در غارت کردن و تجاوز نمودن به جهان اسلام آزادی کامل بخشید؛ مگر این که امت مسلمه باید تلاش ها و فعالیت های شان را شدت بخشیده  و خلافت ثانی را به طریقه رسول الله صلی الله علیه وسلم تأسیس نمایند. ناگفته نباید گذاشت که ترامپ و همردیفان اش به جنگ صلیبی شان ادامه داده تا سرزمین های اسلامی را از ریشه ضعیف نمایند.

الله سبحانه وتعالی می فرماید:  

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

[مائده: ۵۴]

ای مؤمنان! هر كسی از شما که ازدین خود باز گردد الله سبحانه وتعالی جمعيّتی را خواهد آورد كه الله سبحانه وتعالی دوست شان می دارد و آنان هم الله سبحانه وتعالی را دوست می دارند که نسبت به مؤمنان نرم و فروتن بوده و در برابر كافران سخت و نيرومندند. در راه الله سبحانه وتعالی جهاد می كنند و به تلاش می ايستند و از سرزنش هيچ سرزنش كننده ای هراسی به خود راه نمی دهند. اين هم فضل الله است؛ الله آن را به هر كس كه بخواهد عطا می كند و الله سبحانه وتعالی دارای فضل فراوان و آگاه است.‏

نویسنده: عبد المجید باتی

 دفترمطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onجمعه, 24 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه