شنبه, ۱۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای مسلمانان! حاکمیت اسلام تنها در موجودیت خلافت ممکن است، پس آن را احیاء کنید
بسم الله الرحمن الرحيم

ای مسلمانان! حاکمیت اسلام تنها در موجودیت خلافت ممکن است، پس آن را احیاء کنید

(ترجمه)

الله سبحانه وتعالی انبیاء و رسولان را به رسالت توحید فرستاد تا این‌که در زمین عدالت را تأمین کنند. تعدادی از مردم به آنان ایمان آورده و عده‌ای کافر شدند، اما اکثریت کسانی‌که ایمان آوردند، بعد از موت انبیای‌شان، از راه حق منحرف شده و شریعت الله سبحانه وتعالی را تحریف کردند. مردم عرب بعد از فوت حضرت ابراهیم علیه‌السلام به بت‌پرستی روی آوردند و نصرانی‌ها حضرت عیسی علیه‌السلام را بعد از این‌که الله سبحانه وتعالی به آسمان بلند برد، به خدائی گرفتند؛ اما بنی اسرائیل تنها در نبود حضرت موسی علیه‌السلام به مدت چهل روز به گوساله پرستی روی آوردند. از آن جائی‌که حضرت محمد صلی الله علیه وسلم به حیث آخرین پیامبر در بین بشریت مبعوث گردید، از بین بردن این رسالت به معنی از بین رفتن آینده‌ای همه بشریت محسوب می‌شد و نزدیک بود که این واقعیت اتفاق افتد. چنان‌چه به محض شنیدن خبر وفات رسول الله صلی الله علیه وسلم، مردم جزیره‌ی عرب دین خود را رها نموده و پیمان‌شان را شکستند، و بعد از وفات رسول الله صل الله علیه و سلم در جزیره‌ی عرب، جز سه شهر و یک قریه(مکه، مدینه، طایف و قریه‌ی جواثی) دیگر کسی بر اسلام ثابت نماند.

تعدادی از پرداخت زکوة امنتاع ورزیده، عده‌ای نماز را تحریف کردند، یهود و نصاری نیز غوغا به پا نمودند، اما به لطف الله سبحانه وتعالی، تعداد از امت اسلامی و رهبران‌شان در سقیفه‌ی بنی ساعده گرد آمده و برای بیعت با کسی‌که به کتاب الله سبحانه وتعالی و سنت رسول‌اش صلی الله علیه وسلم حکم نموده و جانشین وی صلی الله علیه وسلم در حکم باشد، اتفاق نمودند. بناءً حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه به عنوان اولین خلیفه‌ی مسلمانان و حاکم دولت خلافت که می‌توانست شکوه اسلام را به آن برگردانده، حیله مشرکین و مرتدین را خنثی نموده و علیه مانعین و منکرین زکوة و تحریف کننده‌گان نماز و دیگر احکام قطعی دین، جهاد نماید.  

دولت خلافت، دولتی است که از دین حفاظت نموده و کینه‌ی دشمنان را به خود شان برگردانید، دین را در میدان واقعیت تطبیق کرد و از هستی اسلام و مسلمانان محافظت نمود که از طریق آن مسلمانان توانستند اسلام را به عنوان نور به جهان حمل کنند. از نور اسلام و عدالت آن، امت اسلام با عزت گردید و در دنیا حرف اول را می‌گفت.  

با دوام دولت خلافت این مجد و عزمت برای اسلام و مسلمانان ادامه پیدا کرد و تا زمانی‌که دولت‌شان قوی بود، جهان را رهبری نموده و دارای عقیده‌ی قوی بودند؛ اما زمانی‌که در سال ۱۹۲۴م دولت خلافت در استانبول سقوط داده شد، قوانین کفری به عوض شریعت اسلام حاکم شد و سرزمین‌های اسلامی از هم جدا شده و پارچه پارچه گردید. کفار مسلمانان را به ذلت کشاندند، حق شان را ضایع نموده و سرمایه‌های‌شان را به غارت بردند. حکام مزدور و دون‌مایه را بر آن‌ها گماشتند که همه چیزشان را به کفار تسلیم دادند، بدترین عذاب را به آنان چشاندند و علنی با اسلام به مبارزه برخواستند. پس حقوق مسلمانان ضایع شده و سرمایه‌های‌شان به غارت رفت و هتک حرمت شدند، این حکام مانند شیر بر مردم‌شان می‌غرند و ارتش‌شان را علیه مسلمانان به کار گرفتند و به عوض دشمنان، امت اسلامی را نشانه گرفتند.

اما الله سبحانه وتعالی بر امت اسلامی لطف نموده و جوانان دارای درک درست و فهم صحیح اسلام برخاسته و بر اساس طریقه‌ی رسول الله صلی الله علیه وسلم شب و روز در میان امت برای بازگشت امت اسلام به دین‌شان تلاش می‌نمایند تا اسلام دوباره حاکم شود؛ چون اسلام بدون دولت خلافت تطبیق نمی‌شود، از هستی آن دفاع ممکن نیست و امت به عزت گذشتۀشان برنمی‌گردد و ما در این روزهای بزرگ ماه رجب، ماه سقوط دولت خلافت را به یاد امت اسلامی می‌آوریم که در سال ۱۳۴۲هـ.ق سقوط کرد. از این مناسبت یادآور شده و امت اسلامی را به سقوط دولت بزرگ‌ که به مصالح‌شان رسیدگی می‌کرد و شر را از آن‌ها دور نموده و با تطبیق شریعت الله سبحانه وتعالی و سر پرستی نیک‌اش آن‌ها را سعادت مند می‌نمود.

ای امت یک‌ونیم میلیاردی! به مناسبت این یادبود، شما را مخاطب قرار داده و می‌گویم، به‌خاطر حاکمیت دوباره‌ی اسلام با دعوتگران به صورت جدی کار و فعالیت کنید، همت‌ها را برانگیزیم تا این‌که عزت از دست رفته را، که خلافت راشده است، به اسلام باز گردانیم؛ خلافتی‌که به سبب آن مسلمانان با عزت شده و کفار ذلیل می‌گردند. پس این قافله در حال حرکت است و متوقف نمی‌شود، چراغ ظلم حکام مجرم خاموش خواهد شد، مردم به دین‌شان افتخار می‌کنند و نزدیک است که چراغ‌های امید روشن شود و این‌ها چراغ‌های سبزی است که این فرصت را نباید از دست داد.

ای ارتش‌های امت اسلامی! مردانه قیام نمایید، سلاح تان را آن گونه که لازم است استفاده کنید و مردانه بالای حکامی‌که سرنوشت ما را به دست گرفته و در ظلم، هتک حرمت و غارت منابع مان به کفار همکاری می‌کنند، خشم تان را ابراز کنید. پس کرسی‌شان را به لرزه آورده و حکم الله سبحانه وتعالی را در زمین تطبیق کنید تا به خیر دنیا و آخرت نایل شوید؛ زیرا شما اهل نصرت عقیده‌ی تان و شمشیر بر گردن دشمنان تان هستید. شما کسانی هستید که انتقام امت را می‌گیرید، شما مردانی هستید که تحرک شما برای نصرت دین تان نشانه‌ی جوان مردی و غیرت تان بوده که امت اسلامی تشنه حرکت، نصرت و غیرت تان است. پس حرکت کنید و عرش حکام مزدور را به لرزه درآورده و خلافت اسلامی را برپا کنید تا در هردو دنیا به فلاح برسید.

ای نوادگان حضرات عمر و صلاح الدین! خود را دست کم نگیرید، غبار ذلت را از صورت تان پاک نموده و ننگ ذلت، ضعف و خواری را از امت نیز پاک کنید. به کشتار اطفال، یتیمان و زنا داغ دیده خاتمه دهید و به عوض پول ناچیز در خدمت این حکام بزدل نبوده و از این حکام انتظار خیر را نداشته باشید.

ای ارتش‌هایی‌که مایه‌ی ننگ امت بزرگ اسلامی شده اید! راه‌حل مشکلات فعلی تأسیس خلافت و نابود کردن دولت‌های مزدور  در سرزمین های اسلامی است. غیر از این راه‌حلی‌که بتواند عزت مسلمانان را به آنان برگردانده و باعث رضایت الله سبحانه وتعالی گردد، وجود ندارد. پس از شما دعوت می‌کنیم که از دعوتگران حمایت کنید و بدانید که بر شما خیانت نمی‌کنند و به آنچه امر می‌شوید، عمل کنید. الله سبحانه وتعالی با شما است و اعمال شما را ضایع نمی‌کند.

برگرفته از جریدۀ الرایه

نویسنده: سلیمان الدسیس ابوعابد

عضو مجلس ولایه-سودان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه