جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اردوغان: باید بخاطر ایجاد یک راه‌حل فوری برای بحران یمن اقدام نماییم
بسم الله الرحمن الرحيم

اردوغان: باید بخاطر ایجاد یک راه‌حل فوری برای بحران یمن اقدام نماییم

اردوغان بعد از گذشت بیشتر از سه سال جنگ خانمانسوز، از وضعیت جاری در یمن سخن به زبان آورده و در حساب تویتر خودش نوشت: «باید بخاطر ایجاد یک راه‌حل فوری برای بحران یمن، که نه تنها قلب‌های مسلمانان؛ بلکه قلب تمام بشریت را جریحه‌دار ساخته است، اقدام نماییم.» او افزود: «بالای همۀ ما لازم است تا در زود‌ترین وقت ممکن از درد مردم مظلوم یمن، که در سرنوشت‌شان تنها گذاشته شده‌اند، چیزی بکاهیم؛ زیرا آن‌ها در یک منطقۀ خالی از ذخایر نفتی زندگی می‌کنند.» این تویت اردوغان همزمان با شرکت وی در"نشست بیست" در ارجنتاین، که در آن در مورد قضایای مختلف مربوط به منطقه بحث و مناقشه صورت گرفت، به روی صفحۀ تویترش ظاهر گردید.

در این روزها زمزمه‌های زیادی از سوی بعضی از کشورها به گوش می‌رسد؛ گویا که این‌ها در مورد ریخته نشدن خون بی‌گناهان در یمن حریص بوده و بخاطر جلوگیری از آن هیچ‌کاری از دست‌شان ساخته نیست.

 اردوغان در گذشته نیز حلب را به دشمنان آن فروخته بود و لازم است تا روی گفته‌های وی در زمینۀ کمپاین گفتگوهای امریکا بر ضد یمن بررسی صورت گیرد، چنانچه کمپاین گفتگوهای امریکا در ۲۷ اکتوبر گذشته بخاطر توقف جنگ جاری در یمن که امریکا آن را از چهارسال به این طرف بخاطر وارد ساختن حوثی‌ها به صنعاء و وارد ساختن فشارها بالای افراد دست‌نشاندۀ انگلیس؛ یعنی تیم صالح و هادی رهبری کرده، آغاز گردیده است، چنان معلوم می‌شود که گویا زمان آن فرا رسیده است تا حوثی‌ها از سوی جامعۀ جهانی به رسمیت شناخته شده و لقب انقلابیون از آن‌ها گرفته شود.

انگلیس نیز خاموش ننشسته و به مشروعیت بخشییدن به هادی و حکومتش اصرار می‌ورزد و نیروهایش را بخاطر جنگیدن با حوثی‌ها در جبهات تنظیم نموده و پیوسته در تلاش کاهش مناطق تحت تسلط آن‌ها بوده است. نه تنها این، بلکه در عقب جلوگیری از انجام گفتگوها که باعث پنهان ساختن مشروعیت نظام یمن از سوی حوثی‌ها می شود، قرار گرفته است و هم‌چنان تصمیمی را در سازمان ملل مبنی بر اعلان آتش‌بس در شهر حدیده رهبری نمود که این کار انگلیس حوثی‌ها را در شک قرار داد.

بدون شک، آنچه را که امریکا و انگلیس از گفتگوها و تحرکات در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند، حاکمیت این کشورها را در قضیۀ حل منازعه و سرنوشت مردم یمن به وضوح نشان می‎دهد. چنانچه حقیقت جنگ میان این دو کشور در یمن بطور آشکار معلوم گردیده است؛ جنگی‌که به قیمت خون و دارایی مردم یمن و توسط قتل، بیرون راندن، گرسنگی و انتشار کینه و نفرت در دل‌های آن‌ها تمام شده است و این بهره‌برداری‌های شوم باعث اندک‌ترین بیداری برای طرفداران هیچ یک از دو کشور نگردیده است.

ذبیح‌الله رضوان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه