چهارشنبه, ۲۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
کجایند آنانی که برای سرنگونی نظام‌های کفری کار می‌کنند؟
بسم الله الرحمن الرحيم

کجایند آنانی که برای سرنگونی نظام‌های کفری کار می‌کنند؟

از انس بن مالک رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«يَتْبَعُ الْمَيِّتَ ثَلَاثَةٌ، فَيَرْجِعُ اثْنَانِ وَيَبْقَى وَاحِدٌ، يَتْبَعُهُ أَهْلُهُ وَمَالُهُ وَعَمَلُهُ، فَيَرْجِعُ أَهْلُهُ وَمَالُهُ وَيَبْقَى عَمَلُهُ». رواه مسلم

ترجمه: سه چیز مرده را همراهی می‌کند: خانواده، مال و عمل او. دو تا از آنها باز می‌گردند و یکی با او می‌ماند: خانواده و مالش بر می‌گردند و عملش با او می‌ماند.

دین اسلام‌ حالت  زندگی و مرگ به انسان اهتمام ورزیده است، توجه اسلام در زندگی انسان در لابلای احکام، اوامر و نواهیِ نهفته است که الله سبحانه وتعالی برای او تشریع کرده است و  انسان با تطبیق  آنها به سعادت و آرامش دنیا و آخرت می‌رسد،  اما توجه اسلام به مرگ از طریق احکامی است که انسان را از عواقب افتادن به جهنم هشدار می‌دهد و انسان باید بر اساس آن غرایز و حاجات عضوی خود را در مسیر شریعت کنترل کند.

آنچه رسول الله صلی الله علیه وسلم در این حدیث برای ما بیان نموده اینست، انسان در دنیا سه رفیق و همراه دارد: رفیق و همراه اولی خانواده‌اش است که در نتیجه ناچار است از آنها جدا شود، دومی مالش است و بجز آنچه که می‌خورد، می‌پوشد و صدقه‌ می‌دهد چیزی دیگری برایش  نیست و رفیق سومی عمل و کردارش است، آیا می‌دانید که عمل چیست؟ عمل وسیله ورود به بهشت یا دوزخ است، چنانچه الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ *وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ﴾ [زلزله: 7 و 8]

ترجمه: پس هرکس به اندازۀ ذرۀ غباری کار نیک کرده باشد، آنرا خواهد دید (و پاداشش را خواهد گرفت) و هر کس به اندازۀ ذرۀ غباری کار بد کرده باشد، آنرا خواهد دید (و سزایش را خواهد چشید).

پس امروزه کجا هستند آنانی‌که که برای نابودی نظام‌های کفری در سرزمین‌های اسلامی کار و پیکار می‌کنند؟ کجایند آنانی‌که برای اعادۀ دولت خلافت راشدۀ ثانی کار می‌کنند همان خلافتی که مطابق قرآن و سنت عمل کرده بعد از آنکه حکام، بر سر امت سالیان سال بر خلاف حکم قرآن حکومت کرده است؟

خدایا! خلافت راشده بر روش پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم را زودتر بیاور که توسط آن آشفتگی مسلمانان برطرف می شود و مصیبت‌ها را از آنان دفع می‌نماید، پروردگارا! به نور وجه کریم خود زمین را روشن بفرما! اللهم آمین آمین.

مترجم: حسین سلحشور

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه