دوشنبه, ۲۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
کسی‌که با اسلام می‌جنگد، به دنبال بقای دولت‌های مضر است!
بسم الله الرحمن الرحيم

کسی‌که با اسلام می‌جنگد، به دنبال بقای دولت‌های مضر است!

(ترجمه)

از ابو سعید خدری رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«لا ضرر ولا ضرار» (رواه ابن ماجه و دارالقطني)

ترجمه: در اسلام ضرر رساندن به خود و دیگران نیست.

قاعدۀ بزرگ "لا ضرر و لا ضرار" یکی از قواعد و احکام برجسته اسلام و یک مبدأ اخلاقی کامل است که باعث سعادت‌مندی کسانی می‌شود که به آن عمل و پایبندی داشته باشند. این راهی است که پیمایندگان خود را به ساحل امنیت می‌رساند. این قاعده‌ای که باید با آب طلا نوشته شود، اکنون در زندگی ما جنبهٔ عملی ندارد؛ زیرا هنگامی‌که نظام پلید سرمایه‌داری به جوامع ما حمله کرد، بسیاری از مسلمانان این قاعده را کنار گذاشتند. بنابراین، برخی از افراد به آسیب و گزندی‌که بر برادران مسلمان خود وارد می‌کنند، اهمیتی نمی‌دهند. گاهی برادر مسلمان خود را دشنام می‌دهند و گاهی تحقیر می‌کنند؛ بلکه گاهی او را لت و کوب کرده و احیاناً به قتل می‌رسانند. به عنوان مثال؛ اگر به فضای مجازی نگاهی بیندازیم، با انبوهی از توهین و دشنام‌ها و با حجم عظیمی از الفاظ ناپسند که روح و روان انسان تحمل آن را ندارد، برمی‌خوریم و چنان الفاظ و کلمات منفی در این فضای مجازی رد و بدل می‌شود که دست انسان تاب نوشتن آن را ندارد.

هرکس با اسلام مبارزه کند، در حقیقت با این  قاعده و این افکار مبارزه می‌کند. کسی‌که با اسلام می‌جنگد، می‌خواهد گزند و آسیب در جهان حاکم باشد و نظام سرمایه‌داری در جهان دوام و بقا پیدا کند؛ زیرا مکان حاصل‌خیزی برای رسیدن به منافع‌شان است. کسی‌که با اسلام مبارزه می‌کند، می‌خواهد تاریکی بر نور، باطل بر حق و ظلم و ستم بر عدل چیره شود و می‌خواهد که خُفاش‌های تاریکی زنده بمانند و با آسودگی به زندگی خود ادامه دهند. کسی‌که با اسلام می‌جنگد، به دنبال اینست که دولت‌های حاکم سرزمین‌های اسلامی، یعنی "دولت‌های ضرررسان" هم‌چنان باقی بمانند و دولت حق یعنی "دولت خلافت" باز نگردد.

پروردگارا! ما را به خلافت راشدۀ ثانی بر منهج نبوت که به وسیلۀ آن پراکندگی و هرج و مرج بهبود یافته، برسان و مصیبت را از آنان دور گردان! پروردگارا! به نور وجه کریمت زمین را منور گردان! اللهم آمین آمین!

مترجم: عبدالرحمن مستنصر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه