جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تا‌زمانی‌که پاکستان به حمایت از امریکا در جنگ علیه مسلمانان در منطقه پایان ندهد، مشکلات‌اش تمام نخواهد شد!
بسم الله الرحمن الرحيم

تا‌زمانی‌که پاکستان به حمایت از امریکا در جنگ علیه مسلمانان در منطقه پایان ندهد، مشکلات‌اش تمام نخواهد شد!

(ترجمه)

خبر:

روز یک‌شنبه مؤرخ ١٨ فبروری ٢٠١٨م عدۀ مردم از اقشار مختلف در اعتراض به آن‌چه را که بازرسی غیرضروری در پوسته‌های امنیتی "سوات" می خواندند، در چوک متا در خوازاخیلا و نشاط چوک مینگورا جمع شدند. معترضین هم‌چنان خواستار حذف پوسته‌های امنیتی غیرضروری شدند. محمد ریاض یکی از بزرگان محلی و از رهبران شرکت کننده در خوازاخیلا گفت: «پوسته‌های غیرضروری امنیتی باید جمع شده و مسئولان با مردم باید رفتار خوبی داشته باشند.» (منبع: خبرگزاری داون)

تبصره:

بعد از قتل بدون محاکمۀ نقیب الله محسود بیست‌و‌هفت ساله در وزیرستان‌جنوبی، که ادعاء می‌شود، در یک درگیری با پولیس به تاریخ ١٦جنوری ٢٠١٨م کشته شد، یک سلسله اعتراضات وسیعی از شهرهای کراچی و اسلام‌آباد تا نواحی اداری فدرال یا FATA و از سوات در ایالتKPK  الی ژوب و قلعه سیف‌الله در ایالت بلوچستان شروع شد. اما حالا این اعتراضات تحت نام "حرکت تحفظ پشتون" به‌پیش برده می‌شود. در اوایل، معترضین خواستار دستگیری "رائو انور" افسر پولیسی‌که نقیب ‌الله محسود را کشت، شدند؛ ولی بزودی دامنۀ اعتراضات گسترده‌تر شده و تبدیل به اعتراض علیه رفتار غیرانسانی کارمندان دولتی علیه مردم پشتون شد. حالا تقاضاها شامل پایان کمک‌های سنگین دولت تحت نام جنگ علیه ترور، بازگشت افراد ناپدید شده‌ای که توسط نیروهای امنیتی تحت توقیف قرار دارند، حذف پوسته‌های بازرسی و پرداخت غرامت برای آنانی‌که اجباراً به‌خاطر عملیات‌های نظامی از مناطق مسکونی‌شان بی‌جا شده و در کمپ‌ها زنده‌گی می‌کنند، شده اند.

بعد از حملات یازدۀ سپتمبر و هنگامی‌که رهبری سیاسی و نظامی پاکستان به "جنگ علیه ترور"، که در ‌واقع جنگ علیه اسلام است، پیوستند، پاکستان خسارات عظیم انسانی و مالی را متحمل گردید. اکنون بعد از ١٧ سال، یک زاویۀ دیگری ازین ائتلاف خائنانه و ویرانگر، که خود را به شکل سیاسی و روانی جلوه می‌دهد، رونما گردیده است. بی‌جا کردن مردم از محلات اصلی‌شان، ناپدید کردن و رفتار بی‌رحمانۀ دولت‌های محلی، این مردم دوست‌دار اسلام را آن‌چنان مجبور کرده که حالا به سرک‌ها بیرون شده و تقاضای رفتاری انسانی و مساوی با دیگر شهروندان این دولت را دارند.

این وضع تا زمانی‌که رهبریی سیاسی و نظامی پاکستان به ائتلاف خائنانۀ ‌شان با امریکا ادامه دهند، دوام داشته و پاکستان را در خون نگاه خواهد داشت. روی این محلوظ، سیاست شرکت در "جنگ علیه ترور" جامعۀ ما را به دو قسمت: مردم و حکام-در حالی‌که حکمرانان به حمایت از امریکا ادامه داده و گروه‌های مردم از امریکا و سیاست‌های ضد اسلامی‌اش نفرت داشته و به امید پایان دادن به این ائتلاف با امریکا هستند- تقسیم کرده است. این سیاست پاکستان را به اندازه‌ای تضعیف می‌کند که حتی نتواند متحدانه در مقابل تجاوز هند عملیات ضروری دفاعی را انجام دهد. مسلمانان پاکستان و نیروهای مسلح‌شان اسلام را دوست داشته و می‌خواهند از اوامر الله سبحانه‌وتعالی پیروی نموده و جهاد را علیه نیروهای کافر اشغالگر حمل نمایند؛ ولی این رهبریی خائن این سرزمین است که مانع اصلی اجرای این خواست می‌گردد.

در نهایت، این ناهنجاری تنها با تأسیس خلافت واقعی برمنهج نبوت، که بر ائتلاف با امریکا نقطه پایان گذاشته و نیروهای مسلح و مردم را باهم متحد ساخته و منحیث یک نیروی عظیم برای اعادۀ شأن و شوکت دوبارۀ مردم‌اش بکار گیرد، اصلاح می‌گردد. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَاَطِيعُوا اللّٰهَ وَرَسُولَهٗ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفشَلُوا وَتَذهَبَ رِيحُكُم وَاصِبرُواؕ اِنَّ اللّٰهَ مَعَ الصّٰبِرِينَ‌﴾

[انفال: ٤٦]

ترجمه: و ازالله(سبحانه و‌تعالی) و پیامبرش(ﷺ) اطاعت کنید و با یک‌دیگر نزاع نکنید، که در این‌صورت بزدل می‌شوید و شأن و شوکت‌تان برباد می‌رود، و صبر کنید همانا الله(سبحانه و‌تعالی) با صابران است.

نویسنده: شهزاد شیخ

معاون سخنگوی رسمی حزب التحریر-ولایه پاکستان

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه