شنبه, ۱۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زن مسلمان افغان؛ ابزار رقابت‌، لذت و فشار سیاسی در دموکراسی و مربی نسل‌ها و قهرمانان در اسلام
بسم الله الرحمن الرحيم

زن مسلمان افغان؛ ابزار رقابت‌، لذت و فشار سیاسی در دموکراسی و مربی نسل‌ها و قهرمانان در اسلام

خبر:

روزنامه بریتانیایی گاردین و تعدادی از روزنامه‌های دیگر روز جمعه (30 نومبر) گزارش دادند که چهره‌های ارشد مربوط به تیم فوتبال زنان افغانستان اتهام وارد کرده‌اند که سوء رفتار و تجاوز جنسی در داخل افغانستان به شمول مقر فدراسیون فوتبال و نیز در یک کمپ آموزشی در اردن در ماه فبروری صورت گرفته‌است. به دنبال اعلام لوی سارنوالی افغانستان که گفته است ادعاهای بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان را بررسی می‌کند. خالده پوپلزی بازیکن و مدیر مسئول پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان می‌گوید، او و برخی بازیکنان دیگر آماده‌اند اسناد و شواهد دست داشته شان را در این باره به لوی سارنوالی بسپارند. او می‌افزاید: در باره ادعاهای شان عکس و فلم‌های در اختیار دارند و پیش از این آن را با فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» شریک کرده‌اند. (منبع: رادیو آزادی)

تبصره:

قطعاً همگی می‌دانند که در تمام عرصه‌های جامعه و لایه‌های معاملات انسانی تحت سایۀ نظام حاکم کفری، این چنین سوء رفتارها و تجاوزهای جنسی بر زنان ادامه دارد. اما بعضی اوقات حساسیت‌ها و رقابت‌های شخصی میان افراد و اکثراً تحرکات موسسات خارجی و برنامه‌های کفار سبب می‌شود، تا این چنین وقایع ناگوار در جامعه مسلمانان همگانی گردد و فضای افکار عامه را به خود اختصاص ‌دهد. آن هم به خاطری‌که کفار توانسته باشند، موارد بس حساس را در میان جوامع مسلمان غیر حساس و عادی سازند. بدون شک این هم یکی از همین موارد بوده و هست.

هرچند زن در نبود دولت اسلامی در افغانستان، به گونۀ پیهم در معرض این‌گونه خطرات مهلک قرار داشته؛ اما باز هم عزت، کرامت، عفت و لباس زن در افغانستان یکی از خطوط سرخ افغان‌ها را تشکیل می‌داد که بعد از اشغال افغانستان توسط امریکا و ناتو -در طول 18 سال- زن و خانوادۀ مسلمان یکی از اهداف اساسی برنامه‌های سفارت‌خانه‌های کفار بوده که اکثراً توسط موسسات، نهادها و تمام ادارات دولت افغانستان تطبیق می‌گردد. به حدی که هیچ پروژه تا وقتی مورد علاقۀ تمویل کنندگان قرار نمی‌گیرد که پالیسی امریکایی- غربی جندر (جنسیت) در آن مراعات نشده باشد. حتی یکی از تعهدات دولت افغانستان به جامعه جهانی در اکثر کنفرانس‌های بین‌المللی، به شمول کنفرانس جنیوا، همین موضوع بود. لذا این امریکا و غرب است که توسط دولت افغانستان و موسسات غیر دولتی زن مسلمان را با چنین سرنوشت بد دچار ساخته است.

تمام این فجایع علیه زن تحت شعارهای فریبنده، اما ظاهراً زیبا، مانند؛ آزادی‌های فردی، حقوق زن، حمایت از زنان و اطفال، تساوی جنسیتی در ادارات دولتی و غیر دولتی ... صورت می‌گیرد. اما وقتی تمام برنامه‌های که برای تطبیق این شعارها تهیه و تطبیق می‌گردد، به شکل همه‌جانبه مطالعه شود، به وضاحت دریافت می‌گردد که امریکا، غرب و دولت افغانستان عزم خود را جزم نموده‌اند تا اندک‌ترین ارزشی که در زندگی افغان‌ها از آدرس اسلام باقی مانده، آن را از زندگی آنان ریشه‌کن و به جای آن افکار زنان و مردان افغان را توسط افکار غربی که به صراحت با ارزش‌های والای اسلام در تضاد است، مسموم نمایند. تا زن مسلمان افغانستان با استفاده از آزادی شخصی که در چنین دولت‌های دموکراتیک برایش داده شده بی‌مهابا لباس شرعی خود را از تن در آورده و به حالت تبرج وارد بازار کار گردد. به گونۀ با مردان در تمام عرصه‌ها همکار باشد که عفتش مورد تهدید قرار گرفته و حتی در بعضی موارد منجر به زنا شود؛ اما ولی (سرپرست) او اجازۀ ممانعت، محاسبه و کنترول آن را نداشته باشد.

در حالی‌که زن در اسلام عِرض (نفس صاحب شرف، عفت، عزت و کرامت) است و صیانت از آن بر مسلمانان واجب می‌باشد. زن در اسلام مادر، خواهر، دختر و خانم است. زن سرپرست و قایم مقام مرد در امور خانواده است. زن مربی نسل‌ها و قهرمانان امت است. زنان شقایق (نیمه یا تکمیل کننده) مردان است و رسول الله ﷺ در برخورد با آنان همواره توصیه خیر نموده است.

این غرب است که توسط عقل قاصر خود زن را تحت مفهوم جندر از تمام تفاوت‌های فطری و طبیعی جدا ساخته و کاذبانه برایش تفهیم نموده که هر کدام از زن و مرد می‌تواند رول یکدیگر را در جامعه ادا نماید. حتی درین اواخر برنامه‌های تغییر جنسیت را نیز به راه انداخته و در زندگی اجتماعی بشر طوفان مهلکی را برپا نموده است. این مبادی بشریست که جایگاه زن را از بشر بودن به متاع دنیوی پایین آورده و آن را در اعلانات تجارتی، مسابقات زیبایی، نمایشگاه‌های مُد لباس، دفاتر کاری مختلط، محافل مشترک موسیقی و رقص، مسابقات ورزشی نیمه برهنه و غیره بی‌باکانه استفاده می‌کند.

اسلام دین خالق بشر است که به زن جایگاه اصلی‌اش را داده است. زن در اسلام انسان است، نه متاع؛ صاحب کرامت است، نه اهانت؛ مادر است و در زیر قدم‌هایش بهشت. صیانت و حفاظت از آن بر مردان واجب شده تا سبب حیاء، عفت، طهارت و کرامتش گردد. مسلمانان تا سرحد مرگ جهت حفظ آن غیرت می‌ورزند و در دفاع از آن اگر کشته شوند به شهادت نایل می‌گردند. همین مفکوره سبب می‌شود تا در جامعه دیوثی، رذالت، فحشا و منکر ریشه‌کن گردد. در غیر آن سرنوشت هر زن و دختر در معرض تهدید و رسوایی دنیا و آخرت قرار می‌گیرد.

پس ای خواهر مسلمان! ای مردم غیور افغانستان! برای تاسیس دولت اسلامی (خلافت) و تطبیق همه‌جانبۀ اسلام با ما به پاخیزید و علیه تمام اهداف، شعارها، برنامه‌ها، اسالیب و وسایل کفار استعمارگر، دولت دست نشانده و موسسات شان دست به کار شوید و این دسیسۀ بزرگ علیه زن، خانواده و زندگی اجتماعی مسلمانان را در نطفه خنثی کنید تا در جامعه جلو زنا و تمام انواع رذایل و فحشا را گرفته باشید. چون از یکسو در دنیا رضایت الله متعال راکسب نموده و از سوی دیگر، در آخرت جنتِ که وسعت آن از آسمان و زمین بیشتر است از آنِ خود نماییم.

سیف الله مستنیر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه