جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
به دلیل عدم وجود خلافت:  امت اسلامی از حکامی رنج می‌برد که خود را تسلیم قاتلان و اشغالگران می‌نمایند
بسم الله الرحمن الرحيم

به دلیل عدم وجود خلافت: امت اسلامی از حکامی رنج می‌برد که خود را تسلیم قاتلان و اشغالگران می‌نمایند

(ترجمه)

خبر:
ابیناندن فارتهامان، فرماندۀ­ نیروی هوایی دولت هندو، هنگام سقوط جنگندۀ هندی، که به حریم هوایی پاکستان وارد شده بود، توسط ارتش پاکستان دستگیر شد. روز جمعه اول ماه مارچ به دستور عمران خان نخست وزیر پاکستان به هند بازگردانده شد. عمران خان آزاد ساختن این فرماندۀ هندو را با افتخار یک "تلاش صلح‌آمیز" برای کاهش تنش­ها بین دو کشور عنوان کرد. در مقابل، اندرامودی نخست وزیر دولت هندو نیز این پیشکش صلح‌آمیز را در همان روز چنین پاسخ داد: نیروهای هوای هندو مناطق پاکستان را که در آن طرف خط مناطق تحت کنترول نظامیان هندو واقع می­باشد، تحت بمباردمان شدید قرار داد و منجر به کشته شدن دو سرباز پاکستانی شد. پس از آن در روز بعد، مقامات هندو جسد شاکرالله زندانی پاکستانی را که در زندان دولت هندو به انتقام حمله به نیروهای هندو در نواحی کشمیر اشغالی، مورد ضرب و شتم شدید و سنگسار قرار گرفته و فوت نمود، جسد بی‌روح وی به خانواده‌اش باز گردانده شد. تحویلی جسد وی در همان محلی صورت گرفت که یک روز قبل در آن فارتهامان فرماندۀ هندو به دست هندو­ها تحویل داده شد؛ چیزی‌که تلخی این عمل تحقیرآمیز عمران خان را افزایش می­دهد.

تبصره:

حکام پاکستان به جای این‌که از اسارت خلبان هندو موردی به خاطر اعمال فشار بر دولت هندو استفاده کرده و برای آزادی هزاران تن از مسلمانان بی‌گناهی‌که به دلیل ایستادگی در برابر اشغال وحشیانه علیه کشمیر، به دست دولت هندو، زندانی اند، تلاشی کرده باشند، به عنوان فرصتی برای پیشکش صلح به قاتل گروهی مسلمانان استفاده نموده اند؛ کسی‌که خون ده­ها هزار مسلمانان به دست‌اش ریخته شده است. به جای این­که با استفاده از نیروهای نظامی خود به اشغال و سرکوب وحشیانۀ برادران و خواهران مسلمان در کشمیر از هزاران مورد ناپدید شدن اجباری، شکنجه، تجاوز، پرتاب تیزاب و عملیات قتل‌های فراقضایی  باسخ بدهد، حکام پاکستان این متجاوز و غاصب سرزمین کشمیر را به صلح و عادی‌سازی روابط فراخوانده و مقاومت در برابر اشغال را "تروریزم" عنوان می­کند. به گزارش انجمن پدران و مادران افراد ناپدید شده، نیروهای امنیتی هندو بیش از 8هزار مسلمانان کشمیر اشغالی را ربوده و رد و پل‌شان هم معلوم نیست.

این شایسته نیست که مسلمانان با اشغال و قتل عام و جنایات هندوها با شاخه­های زیتون پاسخ داده و خواستار حل و فصل و عادی‌سازی روابط با دولت جنایتکار هندو شوند و فراخوان سربدهند؛ چیزی­که فقط نشان دهنده­ای ضعف و سر تعظیم فروبردن در برابر این دشمن می­باشد؛ بلکه مسلمان در عوض باید از طریق بسیج ارتش قدرت‌مند پاکستان -ششمین ارتش بزرگ در جهان– به منظور دفاع از امت، خواستار آزادی مسلمانان کشمیر از چنگال ستمگران شوند. طبق این فرمان الله سبحانه وتعالی:

﴿وَمَا لَكُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَـذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيّاً وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيراً﴾

[نساء: 75]

ترجمه:‌ شمارا چه شده که در راه الله و مردان و زنان و کودکان مستضعف نمی‌جنگید؟ آن مستضعفانی‌که همواره می­گویند: پروردگارا! مارا از این شهری‌که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود سرپرستی برای ما بگمار و ازجانب خود برای ما یاوری قرار بده!

عمران خان سعی دارد با شعایر اسلامی مسلمانان پاکستان بازی کند؛ به وسیلۀ بیانیه­های مکررش، از این‌که در نظر دارد از پاکستان کشوری چون مدینه منوره بسازد و ازدولت‌اش بسان دولتی‌که رسول الله صلی الله علیه وسلم در مدینه آن را تأسیس کرده بود، دولتی بسازد. در حالی‌که فروتنی آن نسبت به دولت هندو کاملاً با اسلام بیگانه بوده و ذره­ای از عملکرد­های خلافت و خلیفه‌ای‌که به اساس اسلام حکومت و از خون­های مسلمانان دفاع و برای مصلحت مسلمانان پیکار کند، در عملکردهای وی دیده نمی­شود. اما در عوض، اشارات عمران خان برای صلح و آشتی با نظام اشغال، به ساده­گی خبر از این می­دهد که وی نیز دست نشاندۀ دیگری برای امریکا می­باشد و سیاست­های وی نیز برای تبدیل شدن دولت هندو به قدرت منطقه‌ای برای منافع امریکا اعمال می­شود؛ در حالی‌که وی پاکستان را در هر جبهه به دولت هندو تسلیم می­کند. چه یک توهین بزرگی به این میراث فوق العاده و شگفت‌آور فرماندۀ بزرگ اسلام، محمد بن قاسم می­باشد؛ کسی­که به دستور ولید بن عبدالملک، خلیفۀ اموی به نجات مسلمانان اسیر شده توسط رجا ضاهر، پادشاه هندو برخواست و در آن نبرد سند را از دست حکومت استبدادی هندو نجات داد.

ماه جاری، ماه رجب همزمان با نودوهشتمین سالگرد نابودی خلافت است. این باید یادبودی برای این امت در خصوص استندردهای رهبران متمایز باشد؛ رهبرانی‌که ما پس از سقوط دولت خلافت جایگاه آن­ها را از دست داده­ایم. در عوض به حکامی ابتلاء شدیم که گردن­های خود را زیر پای دشمنان اسلام گذاشته اند؛ دشمنانی­که هیچ­گاه از آزار و اذیت و کشتن مسلمانان دست برنداشته اند. در اوایل ماه جاری، گزارش شد که پولیس هندو در میروت و در اوترپرادیش، حدود 250 منزل مسکونی مسلمانان، شرکت­ها و مساجد آن­ها را به آتش کشیده است؛ در حالی‌که عمران خان هنوز هم همان رهبری است که خواستار عادی‌سازی روابط با این رژیم متخاصم، به جای القای ترس در قلب آن­ها، طوری‌که دیگر جرأت نکنند به یک مسلمانی آسیبی به رسانند، می­باشد.

ای مسلمانان این امت! هرگز بدون نظام الله سبحانه وتعالی امنیت و عزت و یا افتخاری نخواهد بود. بنابر این، اگر واقعاً خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین‌های مان بوده و دیگر نمی­خواهید که شاهد آزار، اذیت، درد و رنج و کشتار مسلمانان در سراسر جهان باشید، پس باید توجه کامل و تلاش‌های مان را در راستای برپایی دولت خلافت راشده برمنهج نبوت سمت و سو بدهیم.

﴿وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

[نور: 55]

ترجمه: الله به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در زمین خلیفه گرداند. همان گونه که پیشنیان آنان راخلیفه کرد و قطعاً به دین‌شان که برای آنان پسندیده، قدرت بخشیده و آن را استوار محکم نماید و به یقین ترس وبیم‌شان را تبدیل به امنیت کند؛ فقط برای من بندگی کنند، هیچ چیزی را شریک من نگیرند و آنانی‌که پس از این نعمت‌های ویژه ناسپاسی ورزند، فاسقان اند.

نویسنده: دوکتور نسرین نواز

رئیس بخش زنان دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onیکشنبه, 07 آوریل 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه