شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بهار امریکا
بسم الله الرحمن الرحيم

بهار امریکا

خبر

جرقۀ تظاهراتی‌که پس از کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست امریکایی آفریقایی‌تبار به دست یک پولیس سفیدپوست، در شهرهای امریکا آغاز شد؛ به شکل معترضانه به واشنگتن دی سی و شهرهای دیگر امریکا نیز منتقل شد. این درحالی‌ست که بر علاوه نقض قیودات رفت و آمد، واحدهای گارد ملی و پولیس از قلب شهر «مینسوتا» عقب‌نشینی کردند.

صدها تظاهرکننده در روی سرکU، یکی از مهم‌ترین سرک‌های واشنگتن اجتماع نمودند تا که این حادثه را رد و محکوم نمایند. (منبع: شکبه الجزیره)

تبصره

این خشونت غیرقابل توجیه از سوی افراد زیادی محکوم شد تا جائی‌که خانم کاملاً هاربس، دادستان اسبق در ایالت کالیفورنیا آن را قتل عام خواند و گفت: «این یک اتفاق تازه‌ای نیست، بلکه از خیلی وقت پیش جریان داشته است و علت آن تنفیذ قوانین بر اساس تبعیض نژادی می‌باشد.» اما جوبایدن معاون رئیس جمهور اسبق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، معتقد است که: «این یک حادثه جدیدی نیست، بلکه بخشی از چرخۀ ظلم سیستماتیکی است که هنوز در کشور ما پا برجاست.»

کشته شدن «فلوید» در اذهان، کشته شدن «اریک گارنر» را در سال (1914م.) در نیویورک متبارز می‌سازد، همان که به وجود آمدن جنبش «زندگی سیاه‌پوستان ارزشمند است» همکاری نمود.

پدیده‌های خشونت و تبعیض در آمریکا دوباره به صحنۀ سیاسی و زندگی آمریکایی‌ها برگشته است، اما در این روزها؛ واقعیت سیاسی‌ای که در امریکا موجود است، یعنی موجودیت رقابت‌ها در بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، در انتخابات سال جاری سرنوشت‌ساز و مهم می‌باشد. از الله سبحانه وتعالی می‌خواهیم که این انتخابات آخرین انتخابات در تاریخ آمریکا باشد؛ چرا که بافت اجتماعی در آن کشور به شکل گستردۀ متلاشی شده است و انواع فساد، جنایت و نژادپرستی در آن نفوذ کرده است.

چیزی‌که امریکا در این روزها از آن رنج می‌برد؛ همان دهانۀ آتشفشانی است که از آن دود و خروش بیرون می‌شود و در پی رویدادن حوادثی پیهمی چون: تبعیض نژادی، بیماری فراگیر (کویید-19)، متلاشی شدن واحد پولی و بلند شدن پیوستۀ سروصداهای عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی کشور که در نزدشان اساس کار شمرده می‌شود؛ خدا می‌داند که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما امریکا هرگز نمی‌تواند که دوباره خود را به پشت انگشت‌اش پنهان نماید و کسی‌که از داخل غربال نتواند ببیند؛ مطمئناً که کور می‌باشد، و نور واقعی عیب و ظلمش را برای باشندگان و رعیت‌اش آشکار نمود؛ آن هم بدون ملاحظۀ ظلمی‌که بر تمام بشریت در مناطق آباد روا داشته و یا هم روا می‌دارد.

این نظام در حقیقت متلاشی شده و قطعات آن از هم فروپاشیده و نیاز به یک بدیل مبدئی دارد تا که با یک ضربۀ نهایی و غیر قابل برگشت بنیانش را از بیخ برکند. و دیموکراسی غربی‌ها ناکام شد و دیگر بر یکجا نمودن مردم آمریکا قادر نیست. هم‌چنین دیگر نمی‌تواند که مردم را ذوب و متحد سازد. سکولرها در آن کشور از حل مشاکل مردم عاجز ماندند و به آن‌ها زندگی‌ای باهمی را پیشنهاد می‌نمایند، طوری‌که ترامپ طی کنفرانسی در جلو کلیسایی در آن کشور، درحالی‌که در دستش کتاب انجیل بود، سعی می‌کرد تا با استفاده از پیوند دینی مردم امریکا را قانع سازد که هیچ نوع تبعیضی نژادی وجود ندارد. از الله سبحانه وتعالی می‌طلبیم که از فرمانش برای این جهان به وسیلۀ دولت باعدل و رحمت (دولت خلافت راشده بر منهج نبوت) رُشدی را عطا کند تا که درین جهان پادزهری باشد در مقابل نظام سرمایه‌داری و حرص حکام آن.

این روزها فرصتی خوبی است تا که به طور خستگی‌ناپذیر و شبانه روزی به خاطر احیای دولت اسلامی، برای تطبیق شریعت اسلامی، دست به کار شویم و اگر اکنون با سعی و تلاش کار ننماییم و عاملان راه حق را حمایت ننماییم؛ پس چه وقت کار نماییم؟! از الله سبحانه وتعالی عاجزانه می‌طلبیم تا که عاملان راه حق را به زودی زود نصرت دهد و این کار بر الله سبحانه وتعالی دشوار نیست. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿إنْ تَنْصُرُوا اللهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ﴾

[محمد: 7]

ترجمه: اگر (دین) الله را یاری رسانید او شما را یاری میرساند و شما را ثابتقدم میسازد.

نویسنده: دارین الشنطی

مترجم: محمد "مزمل"

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه