جمعه, ۲۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای علمای درباری! اسلام قوی‌تر از آن است که شما بتوانید آن را خدشه دار کنید!
بسم الله الرحمن الرحيم

ای علمای درباری! اسلام قوی‌تر از آن است که شما بتوانید آن را خدشه دار کنید!

خبر

ویب‌سایت مصراوی روز سه شنبه 2020/06/02 گزارش داد که اداره مراقبت ازهر مصر به مناسبت پنجمین سالگشت خود در روز چهارشنبه کمپاینی را تحت عنوان «اداره مراقبت الازهر را بشناس» راه‌اندازی می‌کند که پیام‌های این کمپاین مشتمل بر موارد ذیل می‌باشد: تلاش‌های اداره مراقبت ازهر در را مبارزه با افراط‌گرایی، پیگیری اوضاع مسلمانان در تمام نقاط جهان، موضوعات بشردوستانه، مهم‌ترین بررسی‌ها، کتاب‌ها، کمپاین‌های آگاهی رسانی که این اداره از زمان آغاز کارش تا به اکنون راه‌اندازی نموده است و مهم‌ترین پرونده‌هایی‌که به تحلیل و تجزیه آن پرداخته است. این کمپاین که در جریان یک هفته راه‌اندازی خواهد شد، هدف از آن تحلیل و توضیح برجسته‌ترین پیام‌های اداره مراقبت ازهر در کاروان‌های صلح و فعالیت‌هایش در محافل منطقوی و بین المللی می‌باشد، تا رسالت جهانی خود را به همگان بنمایاند و تحت نام وزارت حج و اوقاف کاربران فیسبوک را از مخالفت برنامه میانه‌رو خود در سخنرانی روز جمعه 2020/06/05م بر حذر خواهد داشت. با تاکید در بخش مذهبی در وزارت حج و اوقاف، از تمام ائمه، خطبای رسمی و تمام کاربران خواست تا که از بار امانتی‌که افراد این اداره به دوش گرفته‌اند و از فعالیت‌هایی‌که به خاطر خدمت به دین و وطن‌شان می‌کنند، تقدیر به عمل آید. آن‌چه که توقع می‌رود این‌ست که از هر یک از آنان تصویر بزرگ علمی، اخلاقی و میهن دوست ارایه شود و هریک از آنان الگوی برای مردم در تمام تصرفات‌شان گردند.

تبصره

غرب زیاد تلاش نمود تا که اسلام را به افراط‌گرایی ملقب نماید و تمام نیروی‌های خود را برای مبارزه با اسلام جمع نموده و در قالب این افراد خواست تا که اسلام را خدشه‌دار کند و اعتماد مردم را نسبت به هر شخصی‌که آنان را به سوی اسلام و حمل آن فرا می‌خواند و می‌خواهد تا که در ازسرگیری زندگی اسلامی از نو با آنان همکاری نمایند را سلب نماید. فرقی نمی‌کند که به خاطر این کار، غرب کدام پروژۀ را روی دست داشته باشد و یا خیر، بخصوص زمانی‌که کدام پروژه‌ای روی کار داشته باشند، در نهایت این کار علیه اسلام ناب یک جنگ به شمار می‌رود؛ همان اسلامی‌که برای زندگی بشریت منهج و نظامی را ارایه می‌کند که از مردم سرپرستی می‌کند و آنان را از ظلمات نظام سرمایه‌داری به سوی نور اسلام رهنمایی می‌کند. غرب در این راستا از سیکولرهایی‌که خودش تربیه و بزرگ نموده است، کار گرفته و آنان را در رأس مووسسات مذهبی‌ای که خودش ساخته مؤظف می‌نماید تا رسالت اسلام را که مورد خطاب مردم است، در انحصار خود در آورده و آن را به همان شکل که غرب می‌خواهد و با تمدنش در تکر نیست خدشه‌دار و مطیع خود گرداند. نه تنها این، بلکه می‌خواهد که اسلام و رسالتش به تمدن و خواسته‎های غرب سر تسلیم فرود آورد و در قبال غارت‌گری‌هایی‌که از ثروت‌ها و دارایی‌های امت به غارت می‌برد، خاموش باشد و از مردم می‌خواهد تا دلخواهانه و فرمانبردارانه آن‌ها را به حکامی‌که اصلاً قدرتی در دست ندارند، تقدیم نمایند.

ای مردان ازهر! پنچ‌سال می‌شود که شما با حاملین افکار اسلامی‌ای که به خاطر خیر دنیا و آخرت تان تلاش می‌ورزند، مبارزه می‌کنید و در این مدت از شما نشنیده‌ایم که خواسته باشید ارتش امت را بسیج کنید تا مستضعفین شام، برما، ترکستان شرقی و سایر سرزمین‌های اسلامی را نصرت نمایند. نشنیده‌ایم که با افراط‌‌گرایی‌ای که علیه دین و احکام دین شما است، به مبارزه برخواسته باشید و علیه حکام تان که احکام دین شما را تعطیل نموده‌اند، بجنگید و نشنیده‌ایم که خواسته باشید احکام دین تان را تطبیق کنید تا مردم واقعیت عملی و تطبیقی آن را ببینند. پنج‌سال می‌شود که شما در راه مبارزه با اسلام در صف دشمنانش صف بسته‌اید. ای وای بر شما به کدام چهره پروردگارتان‌ را ملاقات می‌کنید؟!

پنج‌سال تمام شما در مراقبت‌داری، تجزیه و تحلیل، اهانت، عوام فریبی و مطیع ساختن دیگران بسر برده‌اید؛ نه برای نصرت اسلام، بلکه برای جنگ با  آن! ای کاش شما این پنج‌سال را در طاعت الله سبحانه وتعالی، رضایت و حمل دعوتش به مصرف می‌رساندید! آیا این پنج‌سال را به تربیه کارکنانی برای تطبیق اسلام به مصرف رساندید؟! نه؛ بلکه تلاش نمودید تا که تصویر افراد را که حامل افکار اسلامی‌اند، خدشه دار نموده تا بدینوسیله مردم را بفریبانید و از مردم حقیقت را پنهان نمایید تا خدمتی برای باداران تان در کاخ سفید باشد. همه این تلاش‌های شما بر باد فنا رفت و مردم به شما گوش فرا ندادند و از زبان کاذب و از عوام‌فریبی تان پرده برداشته شد و ما مراقب شما هستیم؛ همان طوری‌که مراقب ما هستید.

ای علمای ازهر و ای خطباء منابر! بار امانت اسلام، ضرورت تطبیق آن و رساندن آن به مردم بدوش شما بوده و در روز قیامت الله سبحانه وتعالی شما را در مورد آن پرسان خواهد نمود؛ پس جواب تان را آماده نمائید و هرگز غرب و دارایی‌هایش چیزی را از عذاب الله سبحانه وتعالی از شما دفع نخواهد کرد! پس اگر از عذاب الله سبحانه وتعالی در امنیت هستید و یا این‌که در برابر آتش او تاب آورده می‌توانید، پس هرچه دل تان می‌خواهد، انجام دهید!

ای علمای ازهر! وظیفۀتان در اداره مراقبت و در منابرتان، مراقبت از برادران مخلص تان و از اعمالی‌که به خیرتان انجام می‌دهند، نیست؛ بلکه وظیفۀ تان بیان حقی است که آنان با خود حمل می‌کنند و دیگر این‌که باید در حمل آن حق به مردم با آنان همکاری نمایید و از لزوم ازسرگیری زندگی‌اسلامی در داخل دولت خلافت راشده بر منهج نبوت، تذکر بعمل آورید؛ دولتی‌که اسلام را بالای مردم در داخل قلمرواش تطبیق می‌نماید و آن را در جهان حمل می‌نماید تا مردم واقعیت عملی تطبیقی اسلام را به چشم سر مشاهده کنند و در دین الله سبحانه وتعالی دسته‌دسته داخل شوند. این وظیفۀ و مسئولیت شماست و در روز قیامت از آن پرسیده خواهید شد. باید خطاب شما برای عموم امت و مخصوصاً برای قدرتمندان امت این باشد که در داخل قفس‌های سایکس پیکو جای نگیرند و باید از آن و از کسانی‌که آن را ساخته‌اند، خود را کنار بکشند، دوری بجویند و ریسمان دوستی آن‌ها را که در گردن خود دارند، قطع نمایند. دوستی خود را خاص برای الله سبحانه وتعالی و پیامبرش قرار بدهند و دیگر این‌که ریسمان خود و شما را به کسانی‌که از خود شما هستند و دعوت خیر را در بین تان حمل می‌کنند، وصل نمایند تا از این طریق دولتِ که از آن امید خیر می‌رود تأسیس شود (دولت خلافت راشده بر منهج نبوت).

ای اهل کنانه! این‌ها کسانی‌اند که غرب آن‌ها را در جلو چشمان‌تان نهاده است تا رسالت و پیام اسلام را که مورد خطاب آن شما هستید، در انحصار خود قرار دهد و می‌خواهد که شما حدود سایکس پیکو را که خودش برای‌تان ترسیم نموده است، مقدس بشمارید، از حکام مزدور که بر شما مقرر داشته است، پیروی نمایید و نمی‌خواهد که از شما صدای بلند شود که خواهان بازگشت دولت‌تان باشد؛ همان دولتی‌که که دین تان را تطبیق می‌کند، مقدسات تان را آزاد می‌کند و مستضعفین شما را یاری می‌رساند. ای اهل کنانه! به سخنان آن‌ها گوش فرا ندهید؛ چون از دهان‌شان جز زهر کشنده‌ای که از بین برندۀ خیر در میان تان است، چیز دیگری بیرون نمی‌شود، به آغوش خود بگیرید فکره‌ای راکه شما را زنده می‌کند و با ازسرگیری تطبیق اسلام به وسیلۀ دولت خلافت راشده بر منهج نبوت که غرب و مزدورانش از آن در هراس اند، شکوه و کرامت تان را باز می‌گرداند. فرزندان مخلص‌تان را در ارتش کنانه صدا بزنید تا آن فکره را همراه با شما حمل نموده و کارکنان مخلص را که در این راستا فعالیت می‌کنند، به آغوش بگیرید و برای‌شان امکانات را فراهم نمایید که آن فکره را عملاً تطبیق نموده تا باشد که به حق خود برسید و خیری به وجود آید که قبل از انسان، پرندگان و درختان از آن بهره‌مند می‌شوند و سپس سعادت دنیا و آخرت نصیب شما می‌شود.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ﴾ [انفال: 24]

ترجمه:ای مومنان! فرمان الله (سبحانه وتعالی) را بپزیرید و دستور پیامبرش را قبول کنید؛ هنگامی‌که شما را به چیزی دعوت کند که به شما زندگی(مادی، معنوی، دنیوی و اخروی) بخشد و بدانید که او (سبحانه وتعالی) میان انسان و دل او جدائی می‌اندازد (و می‌تواند انسان را از رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهای دل باز دارد واو را بمیراند و نگذارد عمر طولانی داشته باشد که مهم‌ترین آرزوی دل هر انسانی است) و بدانید که همگی تان در پیشگاه او (سبحانه وتعالی) گرد آورده می‌شوید (و به حساب و کتاب‌تان رسیدگی می‌گردد).

نویسنده: سعید فضل

عضو دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه مصر

مترجم: محمد "مزمل"

 

Last modified onدوشنبه, 15 جون 2020

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه