دوشنبه, ۱۱ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اولین نشست دبیران شورای امنیت در آسیای مرکزی و روسیه
بسم الله الرحمن الرحيم

اولین نشست دبیران شورای امنیت در آسیای مرکزی و روسیه

(ترجمه)

خبر:

وزارت امور داخله/کشور، کازینفورم به نقل از سرویس مطبوعاتی آکوردا گزارش داد که در 23 ژوئن 2023، اولین نشست دبیران شوراهای امنیت کشورهای آسیای مرکزی و روسیه در آلماتی برگزار شد.

تبصره:

مشخص است که در شرایط جهانی شدن، آسیای مرکزی توجه قدرت‌های استعماری(آمریکا و اروپا) را به خود جلب کرده و  چین نیز از طریق وام‌دهی و امثال آن در منطقه راه خود را باز می‌کند؛ زیرا این منطقه علاوه بر موقعیت مهم جغرافیایی استراتژیک، دارای منابع فراوان زیرزمینی و سطحی و نیروی کار ارزان است.

  روسیه که این منطقه را قلمرو خود می‌داند، به ویژه پس از تضعیف آن در جنگ اوکراین، نمی‌تواند در برابر جهانی شدن آن مقاومت کند، اما تلاش می‌کند تا نفوذ خود را در منطقه حفظ کند.  زیرا این جغرافیا ریه‌ای است که روسیه از آن تنفس می‌کند. نشست دبیران شوراهای امنیت روسیه در آلماتی را باید از این منظر دید. 

بر اساس این خبر، در این دیدار موضوع همکاری در مبارزه با تروریزم و ​​افراط‌گرایی مذهبی در آسیای میانه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  معلوم است که کفار استعماری با استفاده از این اصطلاحات اسلام و مسلمین را مورد هدف قرار داده و همیشه مبارزه با اسلام را در اولویت قرار می‌دهند و مبالغ هنگفتی را صرف آن می‌کنند.

به طور خلاصه، مبارزه بین قدرت‌های استعماری بر سر آسیای مرکزی داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود.  هر قدر هم که این استعمارگران تلاش کنند تا مردم به ویژه جوانان را از اسلام باز دارند، قطعاً تلاش آن‌ها ناکام خواهد ماند!  خلافت راشده که انشاءالله به زودی برپا می‌شود، به دولت‌های دست نشانده‌ای که توسط این استعمارگران تأسیس شده اند، پایان داده و امت اسلامی را بار دیگر متحد خواهد کرد.

﴿إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِيَصُدُّوا عَن سَبِيلِ اللهِ فَسَيُنفِقُونَهَا ثُمَّ تَكُونُ عَلَيْهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ يُغْلَبُونَ وَالَّذِينَ كَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ يُحْشَرُونَ﴾ [انفال: ٣٦]

ترجمه: آن‌ها که کافر شدند، اموال‌شان را برای بازداشتن (مردم) از راه الله خرج می‌کنند؛ آنان این اموال را (که برای به دست آوردنش زحمت کشیده‌اند، در این راه) مصرف می‌کنند، امّا مایه حسرت و اندوه‌شان خواهد شد؛ و سپس شکست خواهند خورد؛ و (در جهان دیگر) کافران همگی به سوی دوزخ گردآوری خواهند شد.

نویسنده: مراد الأوزبيكي (أبو مصعب)

تاریخ: یکشنبه 28 ذی الحجة 1444هـ.ق. مصادف با 16 جولای 2023م.

مترجمَ: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه