چهارشنبه, ۲۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای اهل غزه: با اعمال خود به مردم می آموزانید و با مواضع خود اسلام را به جهانیان می‌رسانید!
بسم الله الرحمن الرحيم

ای اهل غزه: با اعمال خود به مردم می آموزانید و با مواضع خود اسلام را به جهانیان می‌رسانید!

(ترجمه)

خبر:

ده‌ها زن در مسجد میدوهایتس (Meadow Heights) در ملبورن استرالیا به اسلام گرویدند و دلیل آن استواری، صبر و ایمان مردم غزه است.     

                                                                                                                                                                               (یمین پرس)

تبصره:

ای عزیزان ما در غزه: ایمان راسخ شما به این‌که اجل در دست الله است و تسلیمی مطلق در برابر قضای الله متعال شما را الگوی همه‌ی کسانی قرار داد که از جان، مال و فرزندان خود بیم داشتند و حتی با استقامت‌تان باعث حیرت کافران شدید تا آنجا که برخی از آنها اسلام آوردند.

این پند و عبرت‌های جنگ غزه است، کسی که همه عزیزانش را از دست داد صبر پیشه کرد، کسی که چشمانش را از دست داد، صبر کرد و کسی که غذای روزمره اش را ندارد بسنده و اکتفا کرد. لیست اتفاقاتی که برای آنها رخ داده ادامه دارد و همه پاسخ‌های آنها حاکی از امیدواری و رضایت به قضای الله است و باید این‌گونه باشد حال هر مسلمان موحد؛ رسول الله ﷺ فرمودند:

«عَجَباً لأمْرِ الْمُؤْمِنِ إِنَّ أَمْرَهُ كُلَّهُ لَهُ خَيْرٌ، وَلَيْسَ ذَلِكَ لأِحَدٍ إِلاَّ للْمُؤْمِن: إِنْ أَصَابَتْهُ سَرَّاءُ شَكَرَ فَكَانَ خَيْراً لَهُ، وَإِنْ أَصَابَتْهُ ضَرَّاءُ صَبَرَ فَكَانَ خيْراً لَهُ » (رواه مسلم)

ترجمه: شگفتا از حال مؤمن که همۀ اوضاع و احوالش برای او خير است و کسی جز مؤمن، چنين وضعی ندارد: اگر با امر خوشايندی مواجه شود، شکر می کند و اگر دچار زيان و امر ناگواری گردد، صبر می نمايد؛ و اين برای او خير است.

حمد و سپاس  آن خدایی را که با مسلمان کردن ما بر ما منت گذاشت و  الحمدلله که این دین برای تمام جهان است. اینجا زنانی از استرالیا هستند که اسلام را پذیرفته‌اند، زیرا در اسلام عقیده‌ای را می بینند که با فطرت موافق است و به قلب‌ها آرامش می‌دهد؛ چرا این گونه نمی‌باشد و این زنان غزه محتسب (به خاطر پیکار جهاد مردها را تشویق می‌کند و با تمام توان خود به تشویق مجاهدین می‌پردازند) هستند که بهترین الگوها را به نمایش می‌گذارند، آنها بهترین الگوی تسلیمی در برابر خواست الله سبحانه و تعالی هستند و مردان‌شان صبورترین مردم در برابر مشکلات هستند. و به این قول بسنده کردند (حسبنا الله ونعم الوكيل) "الله ما را بس است و او بهترین پشتیبان است". ای مردم غزه، شما در اینجا با اعمال خود به مردم می‌آموزید و اسلام را با موقف‌گیری خود به جهانیان می‌رسانید، سلام بر شما و بر صبرتان.

عزیزان ما در غزه: این موقف باعث نمی‌شود کارهایی که باید انجام دهیم را فراموش کنیم و به صبر و رضایت شما و استحکام اعتقاد شما تکیه نمی‌کنیم و از شما انتظار نداریم در حالی که در اسارت قرار دارید سرزمین‌ها را آزاد کنید. ما وظیفه خود را به عنوان مسلمان در قبال شما و در قبال تمام فلسطین فراموش نمی‌کنیم، واضح و مسلَّم است که ما منتظر ارتش‌های مقتدر هستیم تا سرزمین و مردم را از دست صهیونیزم آزاد کنند، ما منتظریم تا آن‌ها به وظیفه خود عمل کنند. در اینجا روی صحبت ما با لشکریان است: آیا موقف‌هایی که با طلا نوشته شده را ندیده‌اید؟! آیا به موقف‌های عزت‌مندی علاقه‌مند نیستید هم‌چون جایگاهی که انسان‌های صادق با الله در غزه با طلا نقش بستند؟!

نویسنده: سوزان مجرات از سرزمین مبارک (فلسطين)

مترجم: خالد یوسفی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه