شنبه, ۱۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :17 محرم 1439
تاریخ میلادی : شنبه، 07 اکتبر 2017م

شماره صدور:۰۱۷MB-TR--۲۰۱۷TR-BA-

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

ای حاکمان مسلمان؛ با خاموشی در مقابل قتل مردم ادلب با قاتلین همدست نشوید!

(ترجمه)

روز جمعه ۶ اکتوبر ۲۰۱۷م، حزب التحریر-ولایه ترکیه در هشت شهر بزرگ این سرزمین، کنفرانس مطبوعاتی را تحت عنوان "ای حاکمان مسلمان؛ با خاموش ماندن در قتل مردم ادلب با قاتلین همدست نشوید" به راه انداخت. مسلمانان بعد از ادای نماز جمعه برای آن هایی که اخیراً در شهر ادلب کشته شدند، دعاء نمودند. این کنفرانس در شهرهای استانبول، انقره، بورسا، کونیه، ادانا، مرسین، غزه و سنلیورفا برگزار و با خوانش اعلامیۀ مطبوعاتی حزب التحریر و التماس دعاء برای قربانیان شهر ادلب خاتمه یافت.

 این اعلامیه مطبوعاتی، خاموشی مقامات دولت و رسانه های جهانی را در قبال قتل بی همتای مردم شهر ادلب محکوم نموده چنین بیان می دارد: ادلب، شهری که برای هفته ها مورد بمباردمان قرار گرفت و در چند روز اخیر شاهد بیشتر از ۳ هزار مردمی بود که بی رحمانه به قتل رسیدند. جای بسا تعجب است که این حادثه عظیم، چگونه توجه رسانه های جهانی را به خود جلب ننمود؛ در حالی که حادثه کوچک شهر "لاس ویگاس" در مقطع کوچک زمانی در همه دنیا پخش شد.

بدتر از همه، در حادثۀ "لاس ویگاس امریکا، حاکمان سرزمین های اسلامی در عرض تسلیت خویش از یک دیگر سبقت می نمودند؛ اما آن ها را چه شده است که برای داد خواهی از خون مسلمانان اصلاً جرأت زبانزد این حادثه را نزد امریکا و روسیه ندارند؟ این اعلامیه مقامات دولتی ذیدخل در این جنایت، رهبران و ارتش بی احساس مسلمان، عالمان حلقه به گوش غرب و در اخیر مردم مخلص سوریه را مورد خطاب قرار داده بیان می دارد:

ای حاکمان جهان اسلام! صدها و هزاران مسلمان بی گناه در جهان کشته می شوند و این کشتار همیشه جریان داشته است، پس چرا تا هنوز دوستی خویش را با کفار ظالم محکم نموده اید؟ چه زمانی برای رضای الله سبحانه وتعالی فعالیت خواهید کرد؟ به چه تعداد شفاخانه ها، مکتب ها و مساجد ویران شوند تا حد اقل جرقۀ در دل شما بیفتد تا بیدار شوید؟ چند هزار مسلمان دیگر نیاز است تا کشته شوند و شما احساس کنید؟ اگر امروز تصمیم تغییر را نمی گرید؛ پس آن زمان، چه وقت خواهد رسید تا شما تصمیم بگیرید؟

ای رهبران ارتش مسلمان! هنگامی که بشارالاسد در نزدیک شهر شما به قتل و کشتار می پردازد و هنگامی که امریکا حزب دموکرات کردستان را مسلح می سازد، چرا رهسپار شهر ادلب می شوید؟ آیا این به خاطری است که امریکا چنین می خواهد؛ در حالی که هزاران مسلمان، بی رحمانه کشته می شوند؛ ولی هیچ اقدام کوچکی ننموده اید و حتی برای رضای الله سبحانه وتعالی یک مرمی را فیر نکرده اید؟ با این حساب، کجا اند ارتش مسلمانان؟ اگر این ارتش حالا اقدام نکنند، چه وقت این کار را خواهند کرد؟

و شما ای عالمان و تکه داران دین! از الله سبحانه وتعالی بترسید و کلمه حق را بگویید؛ اگر حالا سخن نمی گویید چه وقت سخن حق را خواهید گفت؟ این را بدانید که خیانت شما بزرگ تر است، آیا نمی دانید که با دو رنگی و خاموشی خویش همدست ظالمان شده اید؟ شما را چه شده است، در حالی که شما وارثین انبیاء هستید؟ چرا هم دست دشمنان اسلام شده اید؟ آیا وظیفه وارثین انبیاء همین است؟ از الله سبحانه وتعالی بترسید و مانند گذشته گان خویش، رهبران را امر به معروف و نهی از منکر کنید؛ همان طوری که وارثین انبیاء می کردند.

ای مسلمانان جهان و ای برادران سوری! مأیوس نگردید، ضعیف نشوید و محزون مگردید. الله سبحانه وتعالی مؤمنینی را که به رحمتش امیدوار باشند، هرگز فراموش نمی کند. لهذا به الله سبحانه وتعالی امید داشته باشید و آن را از دست ندهید؛ زیرا کسی که امیدش را از رحمت و بخشش الله سبحانه وتعالی قطع کند، ایمانش را ضایع ساخته است. با متحد شدن، فتنه را از بین خویش بردارید، از پول حرام و پشنهادات خبیثانه خودداری کنید و نگذارید، کفار و پیروانش با دسیسه های سیاسی شمار را بفریبد. به یاد داشته باشید؛ اگر همه جهان شما را فراموش کنند و مقامات دولتی از شما روی بگردانند، ما منحیث مسلمان همرای شما خواهیم بود و هرگز رهای تان نخواهیم کرد.

در اخیر این اعلامیه مطبوعاتی، همه مسلمانان به شکل دسته جمعی چنین دعاء نمودند. ای الله سبحانه وتعالی! یکبار دیگر با تأسیس خلافت راشده ما را قوی و عزتمند بگردان. یا الله! مارا زیر سایه دولت خلافت، توفیق داشتن اتحاد و یکپارچگی را نصیب بگردان. یا الله! ما را زیر چتر رایۀ توحید(رایۀ پیامبر صلی الله علیه وسلم) متحد بگردان.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه