شنبه, ۱۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :20 ربیع الاول 1439
تاریخ میلادی : سه شنبه، 12 دسامبر 2017م

شماره صدور:۰۱۹MB-TR--۲۰۱۷

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

قدس پایتخت دولت یهود نی؛ بلکه قبرستان آن‎هاست!

(ترجمه)

ترامپ رئیس جمهور کفر و استعمارگر امریکا، در بیانیۀ خود گفت: «قدس پایتخت اسراییل(دولت یهود) است.» نشان این دیوانگی که چند روز قبل ظهور کرد، هیچ تأثیری نکرده است. به تأسی اعلامیۀ ترامپ، حزب التحریر-ولایه ترکیه اعلامیۀ مطبوعاتی زیر عنوان "قدس پایتخت دولت یهود نی؛ بلکه قبرستان آن‎هاست" منتشر کرد. در این اعلامیۀ مطبوعاتی هزاران تن در ۱۵ شهر و ۱۶ مراکز مطبوعاتی اشتراک کردند.

اعلامیۀ مطبوعاتی شام پنجشنبه در مقابل قونسلگری امریکا در استانبول و در مرکز شهر بسره و روز جمعه در انقره، ادنانا، دیاربکر، ایرگانی، بیتلیس/تتوان، وان، میرسن، هتایا، کونیا، کهرمانمرس و سنلیورفا اعلام گردید. اعلامیۀ مطبوعاتی دیگری در یلووا و ایدین نیز شام جمعه منتشر خواهد گردید. طوری‎که قدس یکی از قضایای حاد مسلمانان جهان است و مسلمانان ترکیه برای آگاهی امت حرکت کرده‎اند، این حرکت نشان‎دهندۀ آنست که آن‎ها مالک قدس و مسجدالاقصی هستند.

در جواب اعلامیه ترامپ گستاخ و مغرور که گفت: «این وقتی است که بیت‎المقدس را به‎عنوان پایتخت دولت یهود(اسراییل) باید شناخت.» مردم ترکیه گفتند: «این وقتی است که خلافت راشده بر منهج نبوت را اعلام می‎کنیم.» اعلامیۀ مطبوعاتی با نعرۀ تکبیر "الله اکبر" و با شعارهای "خلافت می‎خواهیم"، پایان یافت. اعلامیۀ مطبوعاتی تأکید بر نکات آتی الذکر داشت:

ای مسلمانان! شما می‎دانید که قدس سرزمین اسراء و معراج پیامبر صلی الله علیه وسلم است. قدس قبلۀ اول مسلمانان است و این امانت پیامبر صلی الله علیه وسلم به ما است. بنابر این، قدس هیچ‎گاه پایتخت دولت یهود نخواهد بود و این را دوباره تأکید می‎ورزیم که قدس هیچ‎گاه پایتخت دولت یهود نی؛ بلکه قبرستان آن‎ها خواهد بود. در روشنانی این ابتکار بی‎باکانۀ امریکا، این اعلامیۀ مطبوعاتی، حاکمان سرزمین‎های اسلامی را که در محکوم نمودن امریکا، با هراس و درماندگی باهم پیوستند، مخاطب قرار داده‎ و بیان می‎دارد:

ای مسلمانان! آیا در موجودیت این حاکمانی‎که سرزمین اسراء و معراج پیامبر صلی الله علیه وسلم را یهود اشغال کرده‎اند، ضرورت آن‎ها در شرق میانه است؟  آن‎هایی‎که در انتظار فرصت‎هایی هستند که ارتباطات صمیمانۀ ‎شان را با این غاصبین بر قرار کنند، می‎توانند قدس را دوباره تصرف کنند؟ تا چی حد حکام می‎توانند ترامپ و یهودیانی‎که دشمن اسلام و مسلمانان اند، با این تقبیح ناچیز آن‎ها را باز دارند؟ آن‎چه را حکام سرزمین‎های اسلامی انجام می‎دهند، آیا تنها تقبیح و شکایت نیست؟ سازمان همکاری‎های اسلامی چی کرده می‎توانند، کدام نفوذ و صلاحیت را آن‎ها به جز از غذاخوردن شب و جلسات دارند، و کدام پاسخ را آن‎ها به کار کردهای ترامپ و یهود داده می‎توانند؟ آیا این‎ها کسانی هستند که از سرزمین اسراء و معراج پیامبر صلی الله علیه وسلم دفاع خواهند کرد؟ آیا این‎ها کسانی هستند که مسجدالاقصی را از چنگ یهود آزاد خواهند کرد؟

راه‎حل مسلمانان و آزادی قدس و مسجدالاقصی، فقط با آوردن رهبری مثل صلاح الدین ایوبی است که می‎گفت: «چگونه می‎توانم خوشحال باشم، غذا بخورم و از خواب لذت ببرم؛ در حالی‎که بیت‎المقدس در دست صلیبیان است؟» و با آوردن خلافت حقیقی؛ مانند: سیدنا حضرت عمر رضی الله تعالی عنه وقتی داخل قدس گردید، برایش گفت: «این سرزمینی است که شترها بی‎دست و پا گردیده‎اند و اگر با اسپ بروی، او خواهد گفت که الله سبحانه وتعالی ما را با اسلام عزت داده است و اگر عزت را در آن‎چه که الله سبحانه وتعالی به ما داده است، در غیر آن جستجو کنیم، ذلیل خواهیم شد.» و یا رهبران دانا و عاقلی؛ مانند: سلطان عبدالحمید که در مقابل یهود استادگی کرد و زمانی‎که یهودیان از وی خواستند تا قسمتی از زمین فلسطین را به آن‎ها بفروشد، وی در جواب به آن‎ها گفت: «من نمی‎توانم یک وجب این سرزمین را بفروشم.» با گفتن این سخنان معلوم می‎گردد که این سرزمینِ شخصی نبوده؛ بلکه مربوط به امت واحد که مسلمانان اند، می‎باشد. بلی، مسلمانان! قدس تنها به سخن آزاد نمی‎شود؛ بلکه به عمل از چنگال یهود آزاد می‎شود.

اعلامیۀ مطبوعاتی به تضرع آتی الذکر ختم گردید: "یا الله! خلافت راشده را به ما تأسیس کن و چنان خلیفه‎ای را به ما عطاء کن که از الله سبحانه وتعالی خوف داشته باشد؛ نه از کفر. حاکمی را به ما عطاء کن که ارتش اسلام را به حرکت بیاورد و به حرف اتکاء نداشته باشد. یا الله! حاکمی را به ما عطاء کن، تا زمانی خنده نکند که قدس را زیر تصرف خود نیاورد، و ارتش اسلام را به منازل‎شان باز نگرداند، تا آن‎که قدس را از یهود نجس تصفیه کند و ارتشی؛ مانند: حسن الانباشی که قدس را برای ۵۵ سال حفاظت کرد، ترتیب دهد. یا الله! صفوف و حروف مسلمانان را و  اعمال و دل‎های‎شان را با هم متحد بساز. یا الله! اهداف ما را متحد برای آوردن خلافت راشده بر منهج نبوت بساز. آمین!

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه