شنبه, ۱۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :29 جمادی الاول 1440
تاریخ میلادی : دوشنبه، 04 فوریه 2019م

شماره صدور:02/1440

دفتر مطبوعاتی
ولايه مصر

اعلامیه مطبوعاتی

دارالاسلام و دارالکفر؛ حکم شرعی و مفهوم فقهی وسیاسی ثابتی اند که از یاوه‌سرایی دارالافتاء بدور اند!

(ترجمه)

پس از این‌که غرب آگاهی کامل مسلمانان را در خصوص اسلام سیاسی به عنوان یگانه طریقۀ زندگی درک نمود، فصلی جدیدی از حملۀ بزدلانه و کینه‌توزانه‌ای خویش را علیه اسلام و مسلمانان باز نمود. در واقع این  همان چیزی‌ست که وزیر خارجۀ امریکا گفت: « باور مسلمانان به اسلام به عنوان یگانه روش زندگی؛ تنها چیزی‌ست‌که امریکا را تهدید می‌کند.» اما در این‌جا دارالافتاء در وبسایت خود، حکم ثابت و مفهوم شرعی دارالاسلام و دارالکفر را با یاوه سرایی‌های رد نمود که نمی‌دانیم آن را از کجا استنباط کرده است؛ مفهوم جدیدی‌که ما نه در سیاست آن را می‌شناسیم و نه هم در فقه. این مفهوم عبارت از دار تسامح، محبت و برادری می‌باشد و ما نمی‌دانیم که آن‌ها در مورد کدامین تسامح و محبت صحبت می‌کنند؛ تسامح و محبتی‌که در چهارچوب روابط و میثاق‌های جدید بین‌المللی صورت می‌گیرد؛ در حالی‌که مردم به خصوص مسلمانان، که خون‌شان به ناحق ریخته می‌شود تا ثروت و منابع‌شان به غارت برده شود و مجبور شوند که دین‌شان را ترک کنند. نمونه‌های زیادی از شام گرفته تا یمن و لیبیا در درگیری‌های بین‌المللی وجود دارد؛ هم‌چنان برما، که مسلمانان در آن به جرم مسلمان بودن سلاخی می‌شوند و یا ظلم و جنایت چین در حق مسلمانان اویغور در ترکستان شرقی و بازداشت میلیون‌ها انسان تنها بخاطر این‌که مسلمان اند. ...

مفاهیم شرعی در واقع احکامی اند که توسط میثاق‌ها و روابط بین‌المللی تفسیر نمی‌شوند؛ بل تفسیر این مفاهیم بر مبنای ادله استنباط می‌گردد. شریعت اسلامی سرزمین را به دوبخش دارالاسلام  و دارالکفر تقسیم می‌کند. دارالاسلام، به سرزمینی گفته می‌شود که قوانین اسلامی در آن حاکم بوده، امنیت(امان) آن به امان اسلام باشد؛ هرچند بیشتر ساکنین آن را غیرمسلمانان تشکیل دهند. اما دارالکفر به سرزمینی گفته می‌شود که قوانین کفری در آن حاکم بوده، امنیت و امان آن به امان اسلام نباشد؛ هرچند که بیشتر ساکنین آن را مسلمانان تشکیل دهند. لذا مسئلۀ قابل اهمیت در تشخیص سرزمین چه دارالاسلام باشد یا دارالکفر، قوانین و نظامی‌هایی می‌باشند که بر اساس آن حکم می‌کنند. هیچ‌یک از علمای امت چه در گذشته و چه در حال بر سری این مسئله اختلافی ندارند؛ چون این امری‌ست که توسط پیامبر بزرگوار اسلام ﷺ واضحاً بیان شده است؛ هرازگاهی‌که کسی را به حیث سرلشکر تعیین می‌نمود، او را رهنمایی نموده، می‌گفت:

«ثُمَّ ادْعُهُمْ إِلَى التَّحَوُّلِ مِنْ دَارِهِمْ إِلَى دَارِ الْمُهَاجِرِينَ وَأَخْبِرْهُمْ أَنَّهُمْ إِنْ فَعَلُوا ذَلِكَ فَلَهُمْ مَا لِلْمُهَاجِرِينَ وَعَلَيْهِمْ مَا عَلَى الْمُهَاجِرِينَ فَإِنْ أَبَوْا أَنْ يَتَحَوَّلُوا مِنْهَا فَأَخْبِرْهُمْ أَنَّهُمْ يَكُونُونَ كَأَعْرَابِ الْمُسْلِمِينَ يَجْرِي عَلَيْهِمْ حُكْمُ اللَّهِ الَّذِي يَجْرِي عَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَكُونُ لَهُمْ فِي الْغَنِيمَةِ وَالْفَيْءِ شَيْءٌ إِلَّا أَنْ يُجَاهِدُوا مَعَ الْمُسْلِمِينَ»

(رواه مسلم)

ترجمه: سپس آن‌ها را به هجرت از دار خودشان به دار مهاجرین دعوت کن و به ایشان خبر ده که اگر هجرت کردند در زمرۀ سایر مهاجرین داخل شده، از آن‌‎چه به آنان هست، به اینان هم خواهد بود و آن‌‎چه بر آنان تطبیق می‎شود؛ بر اینان نیز تطبیق خواهد شد و اگر مهاجرت را رد کردند، به آن‎‌ها بگو که حالت مسلمانان بدوی(صحرایی) را خواهند داشت و بر اساس احکام الهی مانند سایر مسلمانان بر آنان حکم خواهد شد؛ ولی هیچ امتیازی از غنایم جنگی نخواهند داشت؛ مگر این‌‎که واقعاً در کنار مسلمانان(با کفار) وارد پیکار شوند.

بناءً از کدامین تسامح و محبت تعریف می‌کنید؛ از تسامح و محبتی‌که بر اساس چرندیات سازمان ملل و کنوانیسون‌های بین‌المللی که با اسلام و مسلمین ستیزه می‌کنند و تلاش می‌کنند تا از ظهور عزت دوبارۀ مسلمانان جلوگیری کنند؟! جز این نیست که جنگ علیه مفهوم دارالاسلام و دارالکفر جنگ علیه ظهور دوبارۀ اسلام، نظام و دولت آن می‌باشد. جنگی‌ست که به سرکردگی امریکا، غلامان و حکام مزدور سرزمین‌های ما علیه ما صورت می‌گیرد.

شما اهل دارالافتاء انتخاب کرده اید که بخشی از آن باشید و بخشی از آن‌هایی باشید که موج گستردۀ حملات کینه‌توزانه‌ای شان را علیه اسلام و امت اسلامی به کار بسته اند؛ بخشی از گمراه‌گرانی‌که می‌خواهید به گمراه‌گری بپردازید. چگونه در حضور خداوند متعال قرار خواهید گرفت؛ در حالی‌که به گمراه ساختن امت کمر بسته اید و امت را از عقیدۀ‌شان منحرف می‌کنید و با بیرون کردن نصوص شرعی از سیاق اصلی‌شان می‌خواهید بر توجیهات‌ و مزخرفات گمراه‌کنندۀ تان مهر تأیید بزنید؟ گذشته از این، شمایید که به عاملین‌تان بیان توصیه می‌کنید تا از تطبیق اسلام در قالب یک دولت به عنوان خوارج بغاوت کنند. این‌که حکام خائن شما که در برابر این سرزمین و مردم آن خیانت و غدر ورزیدند و آن را به بهای ناچیزی فروختند و به الله سبحانه‌و‌تعالی و رسول او ﷺ ستیزه کردند، آیا گمان می‌کنید که بر اساس اسلام حکم می‌کنند؟! در یک تلبیس آشکارانه که ادعا می‌کنید گویا ما جز اسلام چیزی دیگری تطبیق نمی‌کنیم، آیا گمان می‌کنید مردم نسبت به آن کور اند و نمی‌بینند؟! پس کجاست شریعت در یک کشوری‌که مرزهای کاذب "سایکس پیکو" را به رسمیت می‌شناسند و مسلمانان را در آن طرف مرزهایش اجنبی(خارجی) عنوان می‌کند؛ کشوری‌که بر مبنای قوانین غربی حکم نموده و توسط یک مشت از انسان‌های(مزدور) اعمال می‌شود؟!

ای اهل کنعان! مفاهیم شرعی، مفاهیم ثابتی اند که از مصادر شرعی(قرآن، سنت، اجماع و قیاس) استنباط می‌شوند؛ پس کسانی‌که می‌خواهند آن را رد کنند، باید از خود دلیل شرعی داشته باشند و نباید این چرندیات را با ما به بحث و گفتگو درین مورد ارائه دهند. قوانین شریعت با تغییر زمان و مکان تغییر پذیر نیست؛ بلکه هر واقعیت آن حکم شرعی خودش را دارد و این واقعیت خود کدام منبع فکر و قضاوت نیست؛ بلکه موضوع فکر و عمل برای تغییر است. هدف از جنگ با مفاهیم ثابت اسلامی این است که شما را از این واقعیتی‌که اسلام یگانه طریقۀ زندگی‌ست و شما باید بر اساس عقیدۀ اسلامی زندگی نمایید، گمراه نموده و بی‌باور بسازد. این دقیقاً چیزی‌ست که غرب آن را خوب درک کرده است؛ هم‌چنان این را درک کرده است که در میان امت و با امت شباب حزب‌التحریر پیوسته تلاش می‌کنند تا اسلام را در چهارچوب یک دولت قضیۀ سرنوشت‌ساز و یگانه طریقۀ زندگی این امت قرار دهند و تلاش می‌کنند تا دوشادوش شما آن را تأسیس نمایند و آن‌ها تنها در میان شما، اهل قدرت را ندارند که آن‌ها را نصرت دهد تا این دولت با عزمت، خلافت راشدۀ ثانی بر منهج نبوت را احیاء نمایند؛ دولتی‌که حتی قبل از حضور کفر نسبت به آن سرسخت و بدبین می‌باشد. یا الله سبحانه وتعالی این دولت با مقتدر را بر ما ارزانی دار تا از جملۀ سربازان و شاهدان آن باشیم...

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ﴾

[انفال: ٢٤]

ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! دعوت الله(سبحانه‌وتعالی) و پیامبر(صلی الله علیه وسلم) را اجابت کنید؛ هنگامی‌که شما را به سوی چیزی می‌خوانند که شما را حیات می‌بخشد و بدانید الله(سبحانه‌وتعالی) میان انسان و قلب او حایل می‌شود و همۀ شما(در قیامت) نزد او گردآوری می‌شوید!

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه مصر

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه