شنبه, ۱۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :1 جمادی الثانی 1440
تاریخ میلادی : شنبه، 09 فوریه 2019م

شماره صدور:۱۴۴۰/ ۰۳

دفتر مطبوعاتی
ولايه مصر

اعلامیه مطبوعاتی

امضای سند باطل نماینده‌گی از اسلام و مسلمانان نمی‌کند شیخ ازهر تنها از نفس خویش و آنانی‌که در عقب‌اش اغفال شدند، نماینده‌گی می‌کند!

(ترجمه)

روزنامۀ الیوم‌السابع به روز دوشنبه تاریخ ۴ فبروری ۲۰۱۹م، در خصوص امضای سند یا وثیقه‌ای تحت عنوان "برادری انسانی" میان شیخ ازهر و پاپ واتیکان" گزاراشی را منتشر نمود که این وثیقه حسب ادعای آنان یکی از مهم‌ترین سند را در طول تاریخ روابط میان ازهر و واتیکان تشکیل می‌دهد و یکی از مهم‌ترین سند دوستی میان اسلام و عیسویت در طول تاریخ به شمار می‌رود‌. سند مذکور دیدگاه مانند چگونه باید روابط میان پیروان ادیان و اصول مشترک میان‌شان برقرار باشد و ادیان در جهان امروزی چه نقشی را بازی کنند، دربر دارد. هم‌چنین، متن کامل این سند، که هر بند آن در مخالفت، مغایرت و هجوم بر احکام شرعی قرار دارد، در حقیقت سندی‌ست که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. یک سندی‌که حداقل به عنوان اصول سیکولری معرفی می‌شود و با خود آزادانه مفاهیم تفسیری را حمل می‌کند؛ بناءً به راحتی می‌تواند با هر قطرۀ زهری‌که حمل می‌کند، افراد عام جامعه را گمراه و آلۀ دست خود قرار دهد. ‏سندی‌که بدون شک نخست از دهلیز استخبارات بین‌المللی عبور نمود و هدف آن ایجاد یک دین جدید غیر از اسلام است؛ در حالی‌که ما اسلام را می‌شناسیم که از سوی الله سبحانه‌و‌تعالی بر حضرت محمد صلی الله علیه وسلم نازل گردیده و پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم پیام آن را برای ما رسانده و ما با دل و جان به آن ایمان آورده‌ایم.
درست است که دین اسلام ایمان به خالق را بالای مان ملزم قرار داده؛ مگر نه بر اساس قوانین بین‌الملی که غرب آن را تعیین و بر مردم تحمیل می‌دارد؛ بلکه بر اساس احکام اسلام و در روشنی عدالت اسلام. چنان‌چه ربعی بن عامر با فهمی‌که از اسلام داشت، در مقابل پادشاه خراسان، رستم، قرار داشت و به سوالات او پاسخ می‌داد. هنگامی‌که رستم از او پرسید چرا این‌جا آمدی؟ این عرب ساده با عقیدۀ راسخش، چنین پاسخ ارائه نمود:
«إنما ابتعثنا الله لنخرج من شاء من عباده من عبادة العباد إلى عبادة رب العباد ومن ضيق الدنيا إلى سعة الدنيا والآخرة ومن جور الأديان إلى عدل الإسلام»
ترجمه: الله (سبحانه‌و‌تعالی) ما را فرستاده تا بنده‌گان را از قید عبادت بنده به عبادت الله رب العالمین، از تنگی دنیا به فراخنای این دنیا و آخرت و از ظلم و جور ادیان به عدالت اسلام، آزاد کنیم.
ای شیخ ازهر! هیچ عدالتی به‌‌جز از اسلام و تحت قوانین‌اش در جهان وجود ندارد؛ بلکه بی‌عدالتی مطلق برای تمام بشریت در اصل تطبیق نظام کپیتلزم غرب کافر است، که در حقیقت توسط پاپ واتیکان حمایت می‌شود.
سپس هنگامی‌که امضای سند از سوی احزاب طرفین به امضاء رسید؛ چنین اظهار نمودند: «ما، مسلمان و عیسویان، مؤمنان بر الله سبحانه‌و‌تعالی هستیم.» ای شیخ ازهر! این چگونه خدایی است که ایمان تو با ایمان پاپ واتیکان مساوی است؟! این سند همراه با امضاء کننده‌گانش، نویسنده و شاهدانش همه و همه فاسد هستند، ایمان ما هرگز با ایمان کسی‌که بر الله سبحانه‌و‌تعالی نسبت پسر و زن را داده، یکی نیست و نخواهد بود!
ای شیخ ازهر! علت اصلی تمام بحران و جنگ‌ها در دنیا نظام کپیتلزم است، که تو در آخرین نفس‌های زنده‌گیت از آن دفاع می‌کنی و حال تو بخشی از این نظام شدی و مهرۀ سودمند جنگ این نظام علیه اسلام، مردمانش و دعوتگرانی‌که آن را حمل می‌کنند، شدی. همین کپیتلزم، ثروت مردم مصر را به دهه‌ها به غارت برده و هر آن‌کسی‌که تلاش برای رهایی از شر یوغ امریکا کرده یا زندانی شده و یا مورد سوءقصد و قتل قرار گرفته است. همین کپیتلزم، مردم شام را به قتل رساند؛ زیرا آنان تمام راه‌حل‌هایی‌که هژمونی غرب را تأمین و باعث غارت ثروت سرزمین‌شان می‌شوند، رد کردند. همین کپیتلزم بخاطر نفت، میلیون‌ها انسان را در عراق به شهادت رساند. وحشی‌گری در خون این‌ کپیتلزم وجود دارد که عامل بدبختی بشریت و حتی پرنده‌گان و درختان شده است...
این همان شعارهایی بشر دوستانه‌ای است که فرانسه به مردم الجزایر می‌فرستاد؛ حقیقت شعار‌ها اینست که نفرت بی‌سابقه‌ای آنان از اسلام و مردم مسلمان بود. سران مجاهدین مسلمان الجزایر تااکنون در موزیم فرانسه مومیایی شده نگهداری می‌شوند و قبلاً ‏کفار همین کار را در الأزهر انجام دادند و خون علمای الأزهر شاهد آن‌ ماجرای زشت است؛ آیا این بشریت است؟!
طوری‌که در خصوص چهار آزادیی‌که این سند در موردش نقل کرده و صراحتاً نوشته که آزادی حق مسلم هر انسان باورمند است و به آن تفکر کند، آن را آشکار کند و بر آن عمل کند. این‌ آزادی‌ها در قلب عقیدۀ سیکولریزم و ایدیولوژی کپیتلیزم قرار دارد که چهار آزادی را به رسمیت می‌شناسند: آزادی عقیده، آزادی شخصی، آزادی بیان و آزادی مالکیت. تمام آن‌ها آزادی‌های اند که اسلام آن را تأیید نمی‌کند و هرگز در کل آن‌ها را قبول ندارد. این حقیقتی‌ست که الله سبحانه‌و‌تعالی می‌فرماید:

﴿لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ﴾
[بقره: ۲۵۶]
ترجمه: اجبار و اکراهی در(قبول) دین نیست!

پذیرش اسلام به وسیلۀ زور شناخته نشده است؛ با این‌حال برای کسانی‌که به اسلام مشرف می‌شوند تا دوباره ترک اسلام کنند، اجازه نیست. ما در اسلام آزادی شخصی نداریم؛ اما همه اعمال بنده‌گان در درجۀ نخست از طریق حکومت و سیاست اسلامی، توسط احکام اسلام محدود می‌شوند. هیچ آزادیی بیان وجود ندارد؛ زیرا نظرات ما در چارچوب شریعت سیر می‌کند و از آن بیرون نمی‌آیند:

﴿مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ﴾
[ق: ۱۸]
‏ترجمه: ‏‏انسان هيچ سخنی را بر زبان نمی‌راند؛ مگر اين‌كه فرشته‌ای، مراقب و آماده(برای دريافت و نگارش) آن سخن است.‏

ما مالک جایداد نمی‌شویم؛ به‌جز بر اساس شریعت و هر فرد بخاطر پولش در محاسبۀ الله سبحانه‌و‌تعالی قرار می‌گیرد، که آن را از کجا بدست آورده و چگونه به مصرف رسانده است. آزادی‌های غرب هیچ مربوط ما نمی‌شود؛ نه سندشان و نه اسناد متعددی‌که باعث شد، غلامان‌شان آن را امضاء کنند. آنچه که حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و اصحاب کرامش تعیین کرده، هرگز توسط آن‌ کسانی‌که دنیا و آخرت‌شان را به بهای اندک برای این دنیا فروختند، تغییر نخواهد کرد.
ای اهل کنعان! این سند کاملاً بر خلاف شعایر صحیح دین شما است؛ بناءً آن را رد کنید و بدانید که دین شما یک دین روحانی کشیشی نیست و دینی نیست که امضاء کننده‌ای آن از جانب الله سبحانه وتعالی آمده باشد؛ مگر ما علماء، فقهاء و محدثینی داریم که تمام‌شان از نسل بشر اند؛ حقوق فردی دارند و همواره در خطا و عصیان قرار دارند؛ آنان معصوم نیستند و شعایر و حقایق احکام اسلام توسط آنان تعیین نمی‌شود؛ بلکه احکام اسلام از شواهد آن در قران‌کریم و سنت شناخته می‌شود ‏و الله سبحانه‌و‌تعالی بر ادای مکلفیت، تطبیق شریعت و تبلیغ در راه اسلام بر ما خطاب نموده و این خطاب بر کل امت مسلمه واجب گردانیده شده و هیچ تمایزی میان عرب و غیرغرب و نه هم سفید و سیاه وجود دارد. به هرحال، نمایندۀ شما بخاطر اجرای اسلام بالای شما کسی‌ست که شما با آن عهد و بیعت می‌کنید تا خلیفه مقرر شود، که در حاکمیت‌اش اسلام را بالای شما در چهارچوب دولت خلافت راشدۀ ثانی بر منهج نبوت جاری کند و زود است که ان‌شاءالله وعدۀ الله سبحانه‌و‌تعالی تحقق یابد:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ﴾
[انفال: ۲۴]
ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! دعوت الله(سبحانه‌و‌تعالی) و پیامبر را اجابت کنید؛ هنگامی‌که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد و بدانید الله(سبحانه‌و‌تعالی) میان انسان و قلب او حایل می‌شود و همۀ شما(در قیامت) نزد او گردآوری می‌شوید!
دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه مصر

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه