شنبه, ۱۹ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اوصاف اقوامی‌که در آخر زمان می‌آیند
بسم الله الرحمن الرحيم

اوصاف اقوامی‌که در آخر زمان می‌آیند

«عَنْ عَلِيٍّ رضي الله عنه: إِذَا حَدَّثْتُكُمْ عَنْ رسول الله صلى الله عليه وسلم، فَلأنْ أَخِرَّ مِنَ السَّمَاءِ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَكْذِبَ عَلَيْهِ، وَإِذَا حَدَّثْتُكُمْ فِيمَا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ، فَإِنَّ الْحَرْبَ خَدْعَةٌ، سَمِعْتُ رسول الله صلى الله عليه وسلم يَقُولُ: «يَأْتِي فِي آخِرِ الزَّمَانِ قَوْمٌ حُدَثَاءُ الأسْنَانِ، سُفَهَاءُ الأحْلامِ، يَقُولُونَ مِنْ خَيْرِ قَوْلِ الْبَرِيَّةِ، يَمْرُقُونَ مِنَ الإسْلامِ كَمَا يَمْرُقُ السَّهْمُ مِنَ الرَّمِيَّةِ، لا يُجَاوِزُ إِيمَانُهُمْ حَنَاجِرَهُمْ، فَأَيْنَمَا لَقِيتُمُوهُمْ فَاقْتُلُوهُمْ، فَإِنَّ قَتْلَهُمْ أَجْرٌ لِمَنْ قَتَلَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ»

(رواه بخاری)

ترجمه: از حضرت علی بن ابی طالب رضی الله عنه روايت است كه فرمود: هرگاه برای شما حديثی از رسول الله صلى الله عليه وسلم بيان می‌كنم، ترجيح می‌دهم كه از آسمان به زمين بيفتم؛ ولی سخنی دروغ به رسول الله صلى الله عليه وسلم نسبت ندهم. اما هرگاه از سوی خود با شما سخن می‌گويم، پس همانا جنگ، فريب است. شنيدم كه رسول الله صلى الله عليه وسلم می‌فرمود: در آخر زمان، گروهی كم سن‌وسال و نادان می‌آيند كه سخنان خوبی از قرآن به زبان می‌آورند؛ ولی از اسلام خارج می‌شوند؛ همان‌طور، كه تير از كمان خارج می‌شود و ايمان آنان از حنجره‌های‌شان فراتر نمی‌رود. پس هرجا كه آنان را ديديد، آن‌ها را بكشيد؛ زيرا هركس آن‌ها را بكشد، روز قيامت پاداش دريافت خواهد كرد.

توضیح حدیث:

یقیناً اشخاص موصوف در حدیث، در زمان فعلی به کثرت موجود می‌باشند، به‌خصوص حکام سرزمین‌های اسلامی و وابسته‌گان‌شان؛ زیرا از قرآن می‌گویند؛ اما مخالف آن عمل می‌کنند. تنها به زبان مسلمان مى‌باشند؛ نه با قلب و عمل. این‌ها سربلندی وجوان‌مردی خود را از طریق خیانت به اسلام و مسلمین و خوش‌خدمتی استعمار و استعمارگران دریافته‌اند؛ در مأموریت تحت قیمومیت کفار و قتل و نسل‌کشی مسلمین و سرقت دارایی‌های‌شان افتخار می‏کنند. این‌ها بی‌عقل بوده، نه حق را می‌بینند و نه می‌شنوند؛ مگر آن‌چه را که در آن دشمنی اسلام و مسلمین باشد. قضیۀ سرنوشت ساز امت اسلامی برای‌شان نهایت بی‌اهمیت بوده و کمال ذلت و رسوائی را می‌پذیرند. به زبان ادعای ایمان می‌کنند؛ اما در افعال و اقوال‌شان کفردیده می‌شوند. فسق وظلم جریان دارد، با آن هم باورمند به کفار و اهل کفر بوده و ناسپاس به ایمان و اهل آن می‌باشند. از دروازه‌های حق فرار و به دوازه‌های باطل داخل شده اند. سخن‌شان دروغ و وعده‌های‌شان خلاف و در امانت خائن می‌باشند. هیچ حرامی باقی نمانده؛ مگر آن را به انتهاء رسانیده‌اند، هیچ عیبی باقی نمانده که از طریق آن افتضاح اسلام و مسلمین را نکنند و هیچ دره و تپه‌ای باقی نمانده؛ مگر آن را به کفار راهنمائی و تسلیم نموده‌اند، که بعد از این همه ذلت، دیگر چه و چه؟

برادران مسلمان! بدانید که اجر و پاداش کامل از طریق عمل با اخلاص و خیر کامل با همکاری عاملین مخلصی‌که به خاطر اقامۀ دولت خلافت؛ یعنی دولت مسلمین کار و فعالیت می‌کنند، ممکن است و بس؛ آن دولتی‌که اِمارت بچه‌ها و برنامه‌ریزی و مشاورت خصم و دشمنان اسلام را منتفی می‌سازد، و یگانه دولتی است که شمشیر را در گردن‌های دشمنان اسلام می‌رساند، تا الله سبحانه وتعالی سینه‌های مؤمنین را شفا و گشایش ببخشد.

والسلام علی من تبع الهدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه