پنجشنبه, ۱۷ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زبان عربی؛ ارتباط دهنده ی امت با دین شان!
بسم الله الرحمن الرحيم

زبان عربی؛ ارتباط دهنده ی امت با دین شان!

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر

در اکثر کشورهای غربی بعضی از سیاست مداران تاکید دارند که خطبه های نماز جمعه به زبان رسمی آن کشور خوانده شود. در جرمنی باید امام به زبان جرمنی، در ایتالیا به زبان ایتالوی، در انگلیس به زبان انگلیسی و در فرانسه به زبان فرانسوی امامان خطبه را بخوانند و برای توجیه کردن این، آن ها دو گروه شده اند: گروه اول گفته اند که باید به عنوان استراتیژی ضد تروریزم عملی گردد و گروه دیگر گفته اند که این کار اختلاط اجتماعی را انکشاف خواهد داد.

تبصره

با نگاه دقیق به انگیزه ی خواندن خطبه نماز جمعه از لسان عربی به لسان های فرانسوی، ایتالوی، جرمنی یا انگلیسی  حکومت ها نکات ذیل را دلیل آورده اند:

در انگلیس منابع عالی رتبه حکومت گفته اند: «اگر امامان خطبه را به لسان عربی بگویند این بسیار مشکل است که دانسته شود که افراط گرایی پخش نمی شود.» و در جرمنی معین وزارت مالیه آن، خواستار قانونی شد که امام بتواند در پرتو آن خطبه نماز جمعه را واضح به زبان جرمنی بگوید و حکومت بداند که در مساجد چی می گذرد.

مسلمانانی که در اروپا زنده گی می کنند، این را درک کنند که دلایل داده شده سطحی و می تواند به آسانی رد شود. هم چنان  باید این را بدانند که در عقب این تغییرات پلان شیطانی بزرگی نهفته است. هم چنان دلیلی را که ارایه کرده اند که خواندن خطبه از لسان عربی به لسان رسمی کشور اختلاط اجتماعی کوتاه مدت را انکشاف خواهد اداد و صحبت کردن با لسان دوم هیچگاه دیده نشده است که مانع اختلاط اجتماعی گردیده باشد. آیا اگر خطبه به لسان عربی که در یک هفته حد اکثر از دو ساعت زیاد دوام نمی کند، داده نشود واقعاً مانع اختلاط اجتماعی می گردد؟ پس این چی پلان شیطانی است که در عقب آن قرار دارد؟

غربی ها از این آگاه هستند که لسان عربی وسیله ی ارتباط امت با دین شان است و این لسان قرآن و سنت است. زمانی که لسان عربی از دست داده شود، دانستن قرآن و سنت از دست خواهند رفت و با این حاکمیت اسلام نیز بیرون خواهد شد. زمانی که اصل حاکمیت اسلام از بین برده شود، پس پلان تغییرات در دادن خطبه از لسان عربی به لسان دوم از کمپاین های بزرگ شیطانی آن ها است که قبلاً آن را سال های گذشته به راه انداخته و یگانه هدف آن قطع رابطه میان مسلمانان، لسان عربی و اسلام است.

مسلمانانی که در اروپا زنده گی می کنند، هرگاه دولت از آن ها تغییرات در دین شان را تقاضا کند، باید نهایت دقت به خرچ دهند و در مورد دین شان محکم باشند. بعداً آن ها این را درک خواهند کرد که کفار همیشه لسان عربی را مورد هدف خود قرار داده؛ زیرا لسان عربی در فهم درست دین ضروری است. از این سبب امت مسلمه باید لسان عربی را نقطه توجه قرار داده و بر آن سرمایه گذاری و در زنده گی خود و برای نسل آینده ی خود اصل قرار دهند. هر موانعی که در این راه واقع می گردد باید امت آن را از راه بر دارد.

نوشته شده برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

نویسنده: یاسمین مالک

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه