پنجشنبه, ۱۷ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
از شر ذهنیت های شکست خورده خلاص شوید!
بسم الله الرحمن الرحيم

از شر ذهنیت های شکست خورده خلاص شوید!

(ترجمه)

خبر:

در برلین پایتخت آلمان، مسجدی با خشت های سرخ رنگ بنا شده که در حال حاضر جدیدترین و شاید هم غیر معمول ترین مسجد باشد. در داخل این مسجد شخصی به نام سیران آتش، یک انقلاب فمینیستی را برای مسلمانان بر پا نموده است. الله اکبر(الله سبحانه وتعالی بزرگ است) در این مسجد به عبارت عربی با صدای یک زن بلند شد و یک زن با موهای سیاه و سفید مسلمانان را به نماز دعوت نمود. در این مسجد سنت جدا بودن مرد از زن درهم کوبیده شده و مردان و زنان پهلو به پهلوی هم در یک صف و در یک جای نماز قرار می گیرند.

 آتش، مسلمان فمینیست و بنیان گذار مسجد جدید مسلمانان در آلمان است که در زمان افتتاح این مسجد، روی فرش کرمی رنگ ایستاد شده و خطبه تکان دهنده ای را بیان کرد و بعد از آن دو امام؛ یک زن بی حجاب و یک مرد به نوبت نماز جمعه را به عربی ادا کردند. (منبع: واشنگتن پست)

تبصره:

با وجودی که اصطلاحات پیشرفت، فمینیست و انقلاب برای توصیف تحولات فوق در این مسجد غیرعادی مورد استفاده قرار می گیرند، این نوع تلاش ها برای ایجاد تغییر در اسلام، چیزی جدید و انقلابی نیست و در واقع بخشی از تاریخ طولانی تلاش ها برای تغییر اسلام است. در مسجد مذکور ما شاهد افرادی هستیم که می کوشند تا مسلمانان را با تغییر مفاهیم مهم اسلامی شان تحت عنوان اصلاح، گمراه کنند. آن ها مسلمان را با استفاده از اصطلاح "اصلاح" می خواهند گمراه کنند، به همان شیوه ای که با استفاده از اصطلاح "اجتهاد"  گمراه نمودند.

اجتهاد اسلامی اصطلاح اسلامی است که برای توصیف روند تلاش برای رسیدن به اهداف خود برای استخراج حكم الله سبحانه وتعالی از منابع شریعت بر روی موضوعی كه در آن اختلاف نظر وجود دارد، صورت می گیرد. از سوی دیگر اصلاحات بدین معنی است که عملاً تغییر اصول اسلامی را با تغییر در مفاهیم اسلامی، جایی که اختلاف نظر در آن مجاز نیست، تغییر دهیم. این موضوع مهم در این مقاله توضیح داده می شود، ما می بینیم که "اصلاح" در این مورد، حقیقتاً مجموعه ای از هوس های هر فرد است؛ در این جا منحصر به فردی بنام سیران آتش بوده چنان چه زمانی که در مساجد منظم احساس تبعیض کرد و او مجبور شد در اتاق های عقب و زشت دعا کند، به جای تلاش برای تغییر در محل نماز زنان، تصمیم گرفت که تغییرات در احکام اسلامی را انجام دهد.

اصلاح طلبان می کوشند تا اسلام را مطابق به واقعیت خود اصلاح کنند، واقعیتی که متأثر از این فکر است که انسان در زمینه ایجاد قوانین باید نقش داشته باشد. چنان چه آتش می گوید: «قصد ما اینست تا اسلام لیبرال را فضای مقدس بدانیم.» این عقیده یعنی اسلام لیبرال کاملاً بر خلاف مفهوم اسلامی است که الله سبحانه وتعالی قانون گذار است. هم چنین کاملاً در تضاد با عقیده ای است که اسلام و شریعت اسلامی در همه زمان ها و مکان ها قابل اجرا بوده و قادر به ارایه پاسخ دقیق به همه مسایل می باشد.

پس مسلمانان نباید به دنبال پاسخ مسایلی که از چوکات اسلام بیرون می باشند، بروند و ما باید کار مان را به وجه احسن آن انجام دهیم تا به مسلمانان بفهمانیم که اسلام دین کامل و جامع می باشد، دینی است که برای همه امور زنده گی برنامه داشته و همه نیازمندی های زنده گی را پاسخگو است. پس لازم است تا ما خود را از شر این ذهنیت های شکست خورده نجات دهیم؛ زیرا این خبیثان با هم چون ذهنیت های خبیثانه، امت را آلوده کرده اند.

﴿مَا فَرَّطْنَا فِي‌ الْکِتَابِ‌ مِنْ‌ شَيْ‌ءٍ

[انعام: ۳۸]

ترجمه: ما هيچ چيزى را در این كتاب[لوح محفوظ] فروگذار نكرده‏ ايم.

بر ما لازم است تا همه امت مسلمه را تشویق و دعوت کنیم تا اسلام را به شیوه درست آن تحقیق و مطالعه نمایند و در مورد اسلام چنان تفکر، تجزیه و تحلیل نمایند که الله سبحانه وتعالی دستور داده است. بعد از این است که نتایج موثر به دست خواهند آورد و انسان مسلمان تبدیل به یک مسلمان مبدئی و ایدیولوژیک خواهد شد. این جاست که چنین مسلمانی به شیوه متمایز می تواند فکر کند و خود را از افکار شکست خورده نجات دهد.

﴿إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآَيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ﴾

[آل عمران: ۱۹۰]

ترجمه: حقّا که در آفرینش آسمان ها و زمین و اختلاف شب و روز نشانه هایی است(از قدرت و علم و حکمت الله سبحانه وتعالی) برای صاحبان عقل و خرد.

نویسنده: یاسمین ملک

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب لاتحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه