شنبه, ۱۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تجاوز مستمر رژیم یهود و اجلاس صلح در مصر
بسم الله الرحمن الرحيم

تجاوز مستمر رژیم یهود و اجلاس صلح در مصر

(ترجمه)

خبر:

در پانزدهمین روز تجاوز رژیم سفاک یهود به نوار غزه، هواپیماهای اشغالگر هم‌چنان در حال انجام حملات سنگین به این شهر هستند. این در حالیست که مصر همسایه غزه در حال برگزاری اجلاس صلح می‌باشد. کامیون‌های امدادی که در سمت مصر قرار گرفته اند، شروع به ورود به نوار غزه کرده اند. (خبرگزاری عربی 21)

تبصره:

دل‌های امت اسلامی برای آنچه در غزه بر سر برادران مان می‌گذرد، شعله‌ور شده است؛ در حالی‌که حکام عرب و دیگر سرزمین‌های اسلامی انگشتی را تکان نمی‌دهند؛ بلکه منتظر دستور ارباب خود در کاخ سفید هستند؛ چه برای اجازه دادن به تظاهرات مسالمت‌آمیزی که بمباردمان شفاخانۀ المعمدانی را محکوم کند و چه برای سرکوب کردن این تظاهرات باشد؛ همانطور که در عمان و رام الله اتفاق افتاد. هیچ یک از این حکام هیچ تهدیدی برای اعزام ارتش جهت انتقام مسلمانان غزه و کرانه باختری نکرده و حتی یک اظهار نظری بغیر از متهم کردن و محکوم کردن این قتل عام‌ها چیز دیگری از آن‌ها نمی‌شنویم.

دردناک‌تر از آن بیانیه‌هایی است که از دهان برخی از رهبران جنبش‌های اسلامی بیرون می‌آید و در آن از مردم عرب و دیگر مسلمانان می‌خواهند تا قتل عام‌های را که رژیم خون‌خوار یهود انجام می‌دهد، محکوم کنند، اما نه اینکه ارتش مسلمانان را برای آزادی فلسطین و انتقام شهدا و مجروحانی که در این سرزمین مبارک افتاده اند، ندا دهند.

ما از کسانی‌که در کشورهای عربی و بقیه سرزمین‌های امت اسلامی تظاهرات برگزار کردند، می‌خواهیم که از پسران، برادران و پدران خود که در ارتش هستند، بخواهند که با سلاح‌های سبک و سنگین خود به سمت فلسطین حرکت کرده و برای آزادی آن بشتابند! برادران شما را در غزه و کرانه باختری نجات دهند. به دلیل سکوت شما، امت اسلامی در زیر جنایات یهودیان کثیف جان می‌دهند.

ای برادران و خواهران اردنی! به تظاهرات و محکومیت راضی نباشید؛ زیرا این وجیبۀ شرعی شما از طرف الله سبحانه وتعالی می‌باشد که به برادران خود در فلسطین کمک کنید! پسران، برادران و پداران ارتشی خود را برای نصرت فلسطین به سوی دشمن حرکت دهید!

ای برادران و خواهران مصری! شما نیز مانند مردم اردن، همسایه فلسطین هستید و بر شما نیز همان وجیبۀ شرعی است که برای آن‌ها می‌باشد. چطور می‌پذیرید؛ مصری که روزی از آن ارتش‌ها برای مبارزه با تاتارها و صلیبی‌ها تنظیم می‌شد، امروز لانۀ خیانت و توطئه علیه سرزمین مبارک فلسطین و مردم آن باشد؟!

از نظر حکام قضیۀ فلسطین هم‌چو رسانه‌ها، شمارش شهداء و مجروحان شده است! و دغدغۀ شان فقط ارسال کمک‌ها شده! ما در فلسطین به کمک‌های مالی‌ای که نه چاق می‌کند و نه گرسنه‌ای را سیر می‌کند، نیازی نداریم؛ بلکه به شما افسران و سربازان مجاهد نیاز داریم.

ای اهل قدرت! چرا ساکت نشسته‌اید؟! آیا شما نمی‌بینید؟! آیا شما نمی‌شنوید؟! ای صاحب‌منصبان درجه‌دار و نشان‌دار، تاریخ در مورد شما چه خواهد نوشت؟! چه رسوایی و شرمی بر تو خواهد بود؟ تو هستی که می‌توانی لشکرها را به حرکت درآورده و انتقام بچه‌ها و زنان را بگیری! آیا صدای گریه‌های بچه‌های زیر آوار را نمی‌شنوی؟! آیا فریاد مادران و مردانی را که خانه و فرزندان خود را از دست داده اند، نمی‌شنوی؟! آیا خانواده‌های را که به کلی از دفتر ثبت احوال نفوس پاک شده اند و هیچ یک از آن‌ها باقی نمانده است نمی‌بینی؟! الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿ وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا [نساء: 57]

ترجمه: چرا در راه الله، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!

نویسنده: محمد سلیم-سرزمین مبارک فلسطین

مترجم: محمد یاسین سادات

دوشنبه 7 ربیع الثانی 1445هـ.ق.

23 اکتبر 2023م.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه