شنبه, ۱۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
وقتی چوپان دشمن است از گرگ چه شکایت؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

وقتی چوپان دشمن است از گرگ چه شکایت؟!

(ترجمه)

خبر:

بخشی از امت در شمال غزه از فرط گرسنگی می‌میرند و بخشی دیگر در سرزمین الحرمین به دلیل سوء مدیریت جان خود را از دست می‌دهند. دو خبری‌که نیاز به اثبات ندارند؛ زیرا واقعیت‌ها خود گویای بسیاری از ناگفته‌ها اند.

تبصره:

با شنیدن این دو خبر شاید کسی بگوید که روغن را با آب مخلوط نکنید؛ چه ربطی بین غزه و مکه؟ و چه ربطی بین  گرسنگی مردم غزه و تلفات حاجیان به دلیل گرمای شدید؟! اما دلیلی‌که غزه را به مکه و مشکلات این دو را باهم ربط می‌دهد همان دلیلی است که آن را به سودان، سوریه و سایر سرزمین‌های اسلامی مرتبط می‌سازد. این دلیل چیزی نیست جز رابطۀ عقیدوی که قلب‌ها را متحد کرده و ما را در فلسطین برای حال و روز شام، سودان و شبه جزیره عرب دچار درد و رنج نموده است.

بلی، این همان عقیده است که مصیبت ما را به مصیبت مردم لبنان، اردن، مصر و مراکش تبدیل کرده است و این عقیده است که تمام این قلب‌ها را تبدیل به یک قلب واحد نموده تا به امید نصرت قریب الوقوع برای این امت داغدیده بتپد و سبب شده تا من‌حیث یک امت واحد و برادروار، در مصیبت و بلا باهم مشترک باشیم. چه بلای بزرگ‌تر از غیاب عقیدۀ مان و کنار گذاشتن شریعت الله سبحانه وتعالی از امور زندگی است؟

دلیل مرتبط به تمام این مشکلات همانا قرار گرفتن این امت واحد در تحت سلطۀ رهبران خائن و بی‌کفایتی می‌باشد که نه به داد کسی رسیدند، نه مظلومی را یاری کردند، نه دشمنی را دفع کردند و نه هم مخلصی را در اطاعت از الله سبحانه وتعالی نصرت دادند.

کار یهودیان در غزه و بطور کل ظلم شان در سرزمین قدس، ظلم ظالمان در سودان و نه آنچه روس با مردم سوریه از سلاخی کودکان و مردان گرفته تا هتک حرمت‌ها همه و همه تعجب آور نیست؛ زیرا این‌ها دشمنان اسلام و مسلمین اند و چنین اعمالِ در منش‌شان است. اما به الله سوگند آنچه که  تعجب‌آورست، بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی قدرتمندانی است که از نصرت برادران و امت خود شانه خالی می‌کنند!

تعجب‌آور سکوت علمای جزیرة العرب درباره فاجعه و سوء مدیریت رژیم سعودی نسبت به حجاج امسال است که منجر به مرگ صدها تن تحت فشار گرما شده است! تعجب‌آور ناتوانی علمای امت در ایفای نقش واقعی خود در تحریک مردم و افکار عمومی برای برانگیختن ارتش‌ها و برکناری حکام ظالم به منظور یاری غزه است که به تنهایی با رژیم صهیونیستی از 9 ماه گذشته تا حال مقابله می‌کنند. همانطور که عز بن عبدالسلام ارتش مصر را برانگیخت تا شام را از تاتارها نجات دهد و تعجب‌آور ناتوانی امت و سکوت آن در برابر حکامش است که هر روز می‌بیند که دلیل تمام مصیبت‌های موجود و بلایای پی در پی‌شان هستند!

﴿إِنَّ فِي هَٰذَا لَبَلَاغًا لِّقَوْمٍ عَابِدِينَ[أنبیاء: 106]

ترجمه: در این، ابلاغ روشنی است برای جمعیّت عبادت‌کنندگان!    

نویسنده: بیان جمال

یکشنبه 17 ذی الحجة 1445هـ.ق.

مطابق با 23 جون 2024م.

مترجم: محمدیاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه