پنجشنبه, ۱۷ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
رژیم رحمان در تاجیکستان، دشمنی آشکاری را بر ضد لباس های اسلامی زنان راه اندازی نموده است!
بسم الله الرحمن الرحيم

رژیم رحمان در تاجیکستان، دشمنی آشکاری را بر ضد لباس های اسلامی زنان راه اندازی نموده است!

خبر:

به تاریخ ۲۷ جنوری ۲۰۱۷م، آیدی گل رییس کمیته امور زنان(خانواده ها) دولت جمهوری تاجیکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار نمود که: «این کمیته ی دولت مرتباً حملاتی را با مشارکت سازمان های اجرایوی انجام داده است، هدف آن شناسایی زنانی است که ملبس با لباس های غیر تاجیک بوده و به فرهنگ ما بیگانه هستند.»

هم چنان رییس این کمیته، زنان حجاب دار را در گسترش فسق و عیاشی متهم نموده و گفت: «من شخصاً به چشمان خود دیدم که زنان باحجاب فاحشه بودند و من بسیار متنفر شدم.» و نیز گفت: «زمانی که زنان به فرهنگ غیر تاجیک بپیوندند، برای آن ها فسق بوده و ناهنجار است.»

تبصره:

رژیم رحمان دشمنی آشکار خود را در برابر احیای سریع دوباره ی اسلام در تاجیکستان پنهان نمی کند. در حدود دو دهه قدرت، با گذشت هر سال نقاب از چهره ی شان برچیده شده و چهره ی واقعی شان را در جنگ علیه دین نشان داده و اکنون به توهین صریح شان علیه زنان تاجیک پرداخته اند.

قابل یادآوری است که قاسم زاده نخستین مقامات رسمی دولت نیست که علناً لباس های زنانه ی اسلامی را مورد هجوم قرار داده است. پیش از این، عبدالجبار رحمان زاده وزیر پیشین معارف و در عین زمان داماد رییس جمهور، در یک دیدار در پوهنتون ملی تاجیکستان بیانیه ی صریحی را برای شاگردان در مورد حجاب ارایه نمود: «والدینی را که لباس های اسلامی به تن دارند، بیرون رانده و اطفال شان را نیز خارج سازید؛ بگذارید تا ملاهایی که شما را دستور به پوشیدن حجاب اسلامی می دهد و اطفال تان را نیز تدریس می نماید.» سپس وزیر گفت: «چرا شما قوانین ما را اجابت نمی کنید؛ اما اطفال تان را برای ما می آورید و سپس آن ها را به ایران می فرستید.»

به تاریخ ۱ سپتمبر ۲۰۱۰م، امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان به دانش جویان پوهنتون ملی تاجیکستان گفت: «من بیشتر جوانان، بخصوص زنان و دختران را در خیابان های پایتخت می بینم که بعضی آن ها سبک لباس های سایر کشورهای دیگر را کاپی می کنند؛ اگر شما سبک لباس های کشورهای دیگر را خوش دارید، سپس من شما را به آن جا می فرستم.»

آیا آن ها اسلام را بطور جدی یک دین بیگانه برای مردم تاجیکستان عنوان می کنند؟ واقعاً چه نوع لباس هایی را مادران و مادران بزرگ زنان فعلی تاجیک استفاده می کردند؟ برای پاسخ به این پرسش، شرح زیر باید با تفصیلات واضح شود:

امروز تاجیکستان بیش از ۸ میلیون تن نفوس دارد که ۹۸درصد آنان مسلمان هستند. اسلام در قرن هفتم میلادی در نتیجه ی مبارزه ی"قطیبه بن مسلم" فرمانده مشهور آن زمان، به سرزمین آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان رسیده است. از آن وقت تا کنون، مردمان این منطقه مسلمان بوده و حتی پس از اشغال آن توسط روسیه تزاری، سپس با ۷۰ سال ظلم و ستم اتحاد جماهیر شوروی، از ارزش های اسلامی شان انکار نکردند. همیشه لباس های زنان تاجیک اسلامی بوده یعنی لباس های گشاده و دراز تا قوزک پاها و آستین های دراز و نیز چادرهای دراز که تا ابروها را می پوشانند. اولگا سوکاروا، یک تن از نوسنده گان معروف شوروی در کتاب خود که در سال ۱۹۷۹م منتشر کرد، از لباس های زنان و عنعنات مردم آسیای مرکزی توصیف نموده است.

در نتیجه، آیدی گل قاسم زاده طوری که اظهار نمود، این که حجاب در تضاد با سنت های مردم تاجیک قرار دارد، کاملاً نادرست است. در مقابل او تلاش می کند تا تاریخ مردم را تحریف نموده و مفکوره ی سیکولر و لباس های کفار را برای مان ارایه نماید.

بنابر این، امروز در تاجیکستان یک مبارزه ی هدف مند بر ضد پوشیدن لباس های اسلامی راه اندازی گردیده است و آن هم از طریق تبلیغات نادرست نشنلیستی و آزار و اذیت زنان که حجاب می پوشند، انجام می شود. رژیم "رحمان" تلاش دارد تا داخل افکار عامه نفوذ نموده و از مردم می خواهد که قوانین اسلامی را کنار بگذارند.

﴿يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

[صف: ۸]

ایشان می خواهند نور الله سبحانه وتعالی را توسط افواهات شان خاموش کنند، الله سبحانه وتعالی هرگز این کارشان را قبول نکرده و نور خویش را تکمیل می‏ کند، حتی اگر کفار بد ببیند.

نوشته شده برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

نویسنده: عمر فارسی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه