پنجشنبه, ۱۷ صَفر ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۸/۲۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مقامات سویدنی به یک افراط‌گرا اجازه دادند که نسخه‌ای از قرآن شریف را بسوزاند!
بسم الله الرحمن الرحيم

مقامات سویدنی به یک افراط‌گرا اجازه دادند که نسخه‌ای از قرآن شریف را بسوزاند!

(ترجمه)

خبر:

مقامات سویدن به یک افراطی عراقی الاصل اجازه دادند تا قرآن شریف را پاره کند و سپس در روز اول عید قربان در مقابل مسجد مرکزی استکهلم و دوربین رسانه‌ها و با حفاظت پولیس سویدن آن را به آتش کشید.

تبصره:

این اولین بار نیست که قرآن شریف در این کشور کافر سوزانده می‌شود؛ بلکه قبلاً در ژانویه گذشته در مقابل سفارت ترکیه سوزانده شده بود. پیش از این در فرانسه و جاهای دیگر نیز به پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم نقاشی‌های تمسخرآمیز می‌کشیدند و او را به ارهاب و خونریزی وصف می‌کردند. بنابر این، مسلمانان ساکن در کشورهای غربی نمی‌پذیرند که به مقدسات آن‌ها اهانت شود؛ ازین‌رو، وقتی راسموس ودان قرآن را سوزاند، عکس‌العمل آن‌ها عالی بود.

با این حال، سویدن بر سیاست ضد اسلامی خود پافشاری نموده، به هرکسی‌که می‌خواهد به آن توهین کند، اجازه می‌دهد و تحت نام آنچه آزادی بیان نامیده می‌شود، این کار را انجام دهد و از آن حمایت می‌کند.

این به وضوح نشان می‌دهد که این کشورها دشمنی غیر از اسلام را نمی‌بینند و با وجودی‌که درگیر جنگ روسیه و اوکراین هستند که هزینه‌های میلیاردی برای آن‌ها به همراه داشته و منجر به مشکلات اقتصادی عظیمی در کشورهای‌شان شده است؛ اما جنگ آن‌ها با اسلام هم‌چنان در رأس اولویت‌های شان باقی مانده است.

این جنگ آشکارا با اسلام و مسلمانان بر صحت این مقوله دلالت دارد که: «اسلام و سلطان هم‌چون برادران دوقلویی هستند که هیچ یک از آن‌ها صحیح نیست؛ مگر با صاحب خود. پس اسلام اساس یا پایه است و سلطان نگهبان؛ اگر اساس یا پایه نباشد، ویران می‌شود و اگر نگهبان نباشد، از بین می‌رود.» هم‌چنان رسول الله صلی الله علیه وسلم این را به صراحت بیان فرموده است که:

«إِنَّمَا الْإِمَامُ جُنَّةٌ يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَيُتَّقَى بِهِ»

ترجمه: به تحقیق امام (خلیفه) سپری است که شما از عقب آن می‌جنگید و به او پناه می‌برید.

مردم می‌دانند که هیچ امامی برای مسلمانان وجود ندارد که از دین و اسلام و ناموس آن‌ها دفاع کند و نیز می‌دانند که حاکمان امروز مسلمانان چیزی جز بدخواهان اسلام و مسلمانان نیستند؛ بلکه آن‌ها اولین کسانی هستند که اسلام را آزار می‌دهند. حتی اگر کعبه شریف بمباردمان شود، انگشت تکان نمی‌دهند و به همین دلیل است که دولت‌های غربی علناً شبانه روز با وقاحت تمام به دین و اعتقاد ما توهین می‌کنند.

در کتاب‌های تاریخ آمده است که سلطان سلیمان چگونه فرانسویان را از رقص زنان با مردان باز می‌داشت تا این رسم زشت به سرزمین‌های اسلامی نرسد! نامه‌ای به پادشاه فرانسه فرستاد و در آن گفت: «به من گزارش شده که مردان و زنان کشورتان در مهمانی‌های بی‌شرمانه‌ای که ایجاد کرده‌اید، در مقابل مردم یکدیگر را در آغوش کشیده و به شیوه‌ی غیراخلاقی می‌رقصند و چون کشورتان با سرزمین ما مرز دارد، این احتمال وجود دارد که این گستاخی به خانه‌های ما سرازیر شود و به همین دلیل است که وقتی پیام من را دریافت کردید، باید فوراً به آن وقاحت پایان دهید! در غیر این صورت من می‌توانم خودم به آنجا مراجعه کنم تا آن را از بین ببرم!»

مورخ بنام، "هامر" آن را ثبت کرده که این رقص تا صدسال پس از این نامه در فرانسه کاملاً مخفیانه شده بود.

به الله، اگر فرانسوی‌ها به کتاب الله و رسول الله توهین می‌کردند، واکنش سلطان سلیمان چگونه می‌بود؟

پروردگارا! ما را به خلیفه راشده گرامی بدار که از ایمان و ناموس مسلمانان دفاع می‌کند و از ریختن خون‌شان حفاظت می‌کند!

نویسنده: محمد أبو هشام

13 ذی الحجة 1444ه‍ـ.ق.

شنبه 1 جولای 2023م.

مترجم: پارسا امید

Last modified onسه شنبه, 04 جولای 2023

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه