یکشنبه, ۰۵ ربیع الاول ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۹/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مردم غزه در مصر پناهنده نیستند و نباید میان آنان و مصر، مرز و  ویزه‌ای وجود داشته باشد!
بسم الله الرحمن الرحيم

مردم غزه در مصر پناهنده نیستند و نباید میان آنان و مصر، مرز و ویزه‌ای وجود داشته باشد!

(ترجمه)

خبر:

مجلۀ فورین پالیسی در تاریخ ۱۵ اگست ۲۰۲۴م گزارشی تحت عنوان: «چگونه ۱۰۰هزار فلسطینی در مصر پس از آن‌که پس‌اندازهای خود را برای عبور پرداخت کردند، بدون وضعیت پناهنده زندگی می‌کنند؟» در این گزارش، به وضعیت فلسطینیان غزه در مصر و چگونگی ورود آن‌ها به این سرزمین با وجود بسته بودن مرزها و محاصرۀ غزه و عدم پذیرش مصر برای اعتباردادن به آن‌ها به عنوان پناهنده، پرداخته شده است. عربی پست نیز اشاره کرده است که برخی از فلسطینیان قادرند برای درمان‌های پزشکی اورژانسی به مصر منتقل شوند؛ اما بیشتر افرادی‌که از غزه فرار کرده‌اند، مجبور به پرداخت هزینه‌های قابل توجهی به شرکت هلا برای مشاوره و گردشگری، که تنها شرکت مسئول انتقال از غزه به مصر است، شده‌اند. این شرکت هزینه‌هایی بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار برای هر نفر دریافت می‌کند؛ مبلغی‌که برای بسیاری از فلسطینیان بسیار بالا بوده و به سختی قابل پرداخت است. این گزارش، هم‌چنین به مشکلات فلسطینیان در مصر و عدم دریافت هیچ گونه حمایتی پرداخته است.

تبصره:

حلالیت می‌طلبیم از مردم عزیز غزه و تمام سرزمین مبارک؛ زیرا حکام ما تنها آن‌ها را رها نکرده اند؛ بلکه در محاصره و کشتارشان نیز شریک اند و از رژیم اشغال‌گر حمایت می‌کنند. آنان نگهبانان مرزهای آن رژیم از امت غضب‌ناک و خشمگین هستند. در رأس این حکام، رژیم مصر قرار دارد که به‌عنوان محافظ امنیتی برای این رژیم اشغال‌گر عمل می‌کند؛ در حالی‌که ارتش آن قادر است در عرض چند ساعت تمام فلسطین را آزاد کند!

حلالیت می‌طلبیم از مردم سرزمین مبارک، چرا که این رژیم، هم‌چو سایر رژیم‌ها، هرگونه همدردی با مردم غزه و مسئلۀ فلسطین را که مسئله‌ای برای تمام امت است، ممنوع می‌کند و هر کسی‌که بخواهد این مسئله را مطرح کند، سرکوب و بازداشت می‌کند و هر صدایی که به حل صحیح مسئلۀ فلسطین، یعنی حرکت ارتش‌ها برای آزادسازی آن و حمایت از مردمش، اشاره کند، خاموش می‌سازد.

آنچه در حال حاضر با مردم غزه در حال وقوع است، جنایت کاملی است که توسط رژیم یهود و ابزارهای آن انجام می‌شود. اساساً نباید میان مصر و غزه مرزی وجود داشته باشد؛ به‌ویژه با توجه به محاصرۀ کامل و محدودیت‌های مداوم و عمدی که مصر بر مردم غزه تحمیل کرده است. حال آن‌که این پول‌ها به زور از مردم غزه گرفته می‌شود تا آن‌ها بتوانند از شر خشونت رژیم یهود و یا برای دریافت درمانی‌که در غزه به دلیل وضعیت جنگ و محاصره -که مصر سهم عمده‌ای در آن دارد- قابل تأمین نیست، به مصر وارد شوند. مردم غزه و یا سرزمین مبارک با ورود شان به مصر با دریافت هویت پناهندگی در پی دریافت کمک‌های بین‌المللی هستند که توسط سازمان‌های بین‌المللی ارائه می‌شود؛ کمک‌هایی‌که رژیم‌های حاکم بالای ما هرگز آن‌ها را فراهم نمی‌سازد. این هویت و کمک‌های ناشی از آن هرگز ارزشمند نخواهد بود؛ اگر رفتار با آن‌ها مطابق با احکام شرع و آنچه باشد که بر مصر و ارتش آن واجب است. اگر امور به دست مردم مصر می‌بود، با وجود مشکلات‌شان، مردم غزه نیازی به این کمک‌ها نمی‌داشتند.

آنچه بر مصر و ارتش آن واجب است، شکستن دیوار جداکننده میان مصر و غزه و تمامی مرزهایی است که مصر را از فلسطین جدا می‌کند و هم‌چنین، بر آن‌ها واجب است که از مردم غزه به عنوان برادرانی‌که حقوق و حمایت آن‌ها بر ما واجب است، نه به‌عنوان پناهنده، استقبال کنند و به بهترین وجه از آنان مراقبت کنند. پس از شکستن دیوار و حذف مرزهایی‌که توسط استعمار کشیده شده‌اند، باید ارتش مصر را به حرکت درآورد تا تمام سرزمین مبارک را آزاد کرده و به طور کامل از مردم آن حمایت کند و رژیم اشغال‌گر یهود و هر چیزی را که مانع از حذف آنست نابود کند؛ از جمله رژیم وابسته‌ای که از قاهره حمایت می‌شود. حقیقتاً کسی‌که گفت: «آزادی قدس با آزادی قاهره آغاز می‌شود»، راست گفته است.

آزادی قاهره به معنای نابودی این نظام سرمایه‌داری است که مصر را با تمام ابزارها و نمادهایش اداره می‌کند و پایان دادن به وابستگی به امریکا و غرب به تمامی اشکال و صورت‌های آن و برپایی دولت خلافت راشده بر منهج نبوت بر خرابه‌های نظام‌سرمایه‌داری است؛ دولتی‌که رضایت الله سبحانه وتعالی را جلب کند؛ مرزهایی‌که امت را تقسیم می‌کند بردارد و وحدت تلاش به میان آورده و ارتش‌ها را بسیج کند تا سرزمین‌های خود را بازپس گیرد، مقدسات خود را آزاد و از مستضعفان، از فلسطین و اقصی شروع تا عراق، کشمیر، برمه، اندلس و دیگر سرزمین‌های اسلامی که اشغال شده‌اند، حمایت کند. این وظیفه و مکلفیت شرعی است که مصر و ارتش آن باید انجام دهند و این تنها در سایۀ اسلام و دولت خلافت راشده بر منهج نبوت محقق خواهد شد.

ای سربازان مصر، ای بهترین سربازان! ما شما را در برابر مکلفیت شرعی که الله سبحانه وتعالی بر عهدۀ شما گذاشته است، قرار می‌دهیم و در روز قیامت در برابر آن پاسخگو خواهید بود. اگر از حمایت این مسئله خودداری کنید و از کسانی‌که در تلاش برای برپایی دولت اسلام و بازپس‌گیری حاکمیت آن هستند، حمایت نکنید، مردم مصر و سرزمین‌ مبارک و کل امت اسلامی در روز قیامت گریبان‌گیرتان خواهند شد و مسئولیت شان به دوش شما خواهد بود. فرصت در دستان شماست و خیر شما را فرا می‌خواند، دست‌ تان را به دست مخلصان و دعوت‌گران عامل اسلامی که در تلاش برای تطبیق اسلام و بازپس‌گیری حاکمیت آن هستند، بدهید. امید است با این کارتان، الله سبحانه وتعالی گناهان گذشتۀ شما را ببخشد و خیر را به دستان شما بنویسد و دولت مورد انتظار امت؛ خلافت راشده بر منهج نبوت را که به شما وعده داده و رسولش صلی الله علیه وسلم به آن بشارت داده، برپا کند.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ﴾ [انفال: 24]

ترجمه: اي مؤمنان! فرمان الله را بپذيريد و دستور پيامبر او را قبول كنيد، هنگامی‌كه شما را به چيزي دعوت كند كه به شما زندگی(مادی و معنوی و دنيوی و اخروی) بخشد.

نویسنده: سعید فضل – عضو دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایۀ مصر

17صفر 1446ه.ق.

22اگست 2024م.

مترجم: محمد مزمل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه