یکشنبه, ۰۵ ربیع الاول ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۹/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اظهارات شرم‌آور ایران در جواب به کیان یهود!
بسم الله الرحمن الرحيم

اظهارات شرم‌آور ایران در جواب به کیان یهود!

(ترجمه)

خبر:

سپاه پاسداران ایران با مشارکت یگان‌های موشکی ارتش در غرب کشور مانورهای نظامی برگزار کرد. درین هنگام سخنگوی سپاه پاسداران تأکید کرد اسرائیل در "زمان مقرر" پاسخ "حماقت" ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، اسماعیل هنیه را دریافت خواهد کرد. (منبع: الجزیره نت، با اندکی ویرایش)

تبصره:

قضیۀ فلسطین به همه مسلمانان تعلق می‌گیرد. بر هر مسلمانی‌که "لا إله إلا الله و محمد رسول الله" می‌گوید فرض است که از این مسئله چشم‌پوشی نکرده و آن را به ‌عنوان یک وظیفه شرعی در نظر گرفته و بخاطر آن تلاش کند؛ چناچه الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ﴾ [انفال: ۷۲]

ترجمه: و اگر از شما در مورد دین درخواست یاری کنند، آنان را یاری نمایید!

 و نیز الله سبحانه وتعالی هشدار می‌دهد:

﴿وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُم﴾ [محمد: ۳۸]

ترجمه: و اگر روی بگردانید گروهی را غیر شما جایگزین می‌کند که مانند شما نباشد.

 مسلمانان مانند یک پیکر واحد هستند؛ هرگاه عضوی از آن به درد آید، سایر اعضای بدن با بی‌خوابی و تب با او شریک می‌شوند؛ چنانچه الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ﴾ [مؤمنون: ۵۲]

ترجمه: به راستی این امت شماست، امتی واحد و یکپارچه و من پروردگار شما هستم؛ پس از من تقوا کنید.

اما این همه اظهارات تو خالی که ایران اخیراً در پاسخ به کیان یهود مطرح می‌کند، تنها برای حفظ آبروی رفته‌اش است که در همان ابتدای عملیات طوفان الأقصی از دست داده بود! ایران اولاً قضیه را تنها با شعارهای زبانی به حمله رژیم یهود محدود می‌کند و خون‌های پاکی که به‌طور سیل‌آسا در خیابان‌های سرزمین مبارک فلسطین جاری است را فراموش می‌کند. هم‌چنین ایران این موضوع را به یک مسئله قومی و ملی تبدیل کرده و شعار "حمایت از قضیۀ فلسطین" را بدون پذیرش حقیقی آن مطرح می‌کند و به فریادهای یتیمان و مادران داغدار گوش نمی‌دهد و از دهانش سخنان ناپاکی خارج می‌شود که این مسئله فقط به فلسطینیان مربوط است و به فراتر از آن گسترش نمی‌یابد. به این ترتیب، سرزمین اسراء و معراج را با دستان خود به قاتلان پیامبران و رسولان که مورد لعنت خالق جهان و بشریت قرار گرفته‌اند، تقدیم می‌کند...

بین این ترس و ذلت و بین شجاعت و مردانگی که خلیفه مسلمانان سلطان عبدالحمید ثانی از خود نشان داد، تفاوت زیادی وجود دارد؛ هنگامی‌که تئودور هرتزل مبلغ بیست میلیون پوند استرلینگ را به او پیشنهاد داد تا در ازای آن به یهودیان اجازه مهاجرت به فلسطین و اعطای زمینی برای اقامت بدهد. او این پیشنهاد را قاطعانه رد کرد و گفت: «به هرتزل توصیه کنید که در این موضوع قدم‌های جدی برندارد؛ زیرا من نمی‌توانم حتی یک وجب از خاک فلسطین را برای یهودیان واگذار کنم! این سرزمین ملک من نیست؛ بلکه متعلق به تمام امت اسلامی است. مردم من برای این سرزمین جهاد کرده و آن را با خون خود آبیاری کرده‌اند. یهودیان پول‌های هنگفت خود را نگهدارند؛ چون اگر روزی دولت خلافت فروپاشید، آن زمان می‌توانند فلسطین را بدون هیچ هزینه‌ای تصاحب کنند... اما اول باید از روی اجساد ما بگذرند و بعد فلسطین را تقسیم کنند.» متأسفانه، این اتفاق پس از سقوط دولت خلافت عثمانی برای ما رخ داد!

پس هر مسلمانی‌که هنوز ذره‌ای غیرت و خشم نسبت به خون برادرانش در دل دارد، باید برای بازگشت این دولتی که از ما سلب شده تلاش کند؛ زیرا همین دولت است که ارتش‌ها را پشت سر فرمانده و خلیفه‌اش بسیج خواهد کرد و مسلمانان مخلص دلاور که مشتاق آخرت هستند، با تکبیرهای بلند خویش صدای کافران منافق را خاموش خواهند کرد، بیت‌المقدس را آزاد خواهند نمود و عزت و هیبت اسلام و مسلمانان را باز خواهند گرداند و بشارت بهترین مخلوقات و رسولان یعنی محمد صلی الله علیه وسلم  را با این گفته‌اش محقق خواهند کرد:

«ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ».

ترجمه: سپس خلافت بر منهاج نبوت بر میگردد.

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

13صفر 1446ه.ق.

18اگست 2024م.

مترجم: حسین سلحشور

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه