چهارشنبه, ۱۵ ربیع الاول ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۹/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
هراس دولت هندو از ظهور اسلام سیاسی در بنگلادیش
بسم الله الرحمن الرحيم

هراس دولت هندو از ظهور اسلام سیاسی در بنگلادیش

(ترجمه)

خبر:

روز‌نامۀ نیو ایندیان اکسپرس در 30 اگست 2024م گزارشی را منتشر کرد که در آن اظهار داشت: «در میان آشفتگی سیاسی و بی‌ثباتی مداوم، بنگلادیش با چالش دیگری روبروست که همانا رشد زیاد حزب‌التحریر  می‌باشد. حزب‌التحریر یک حزب سیاسی اصول‌گراست که به دنبال احیای خلافت اسلامی و اجرای قوانین شریعت در سرتاسر جهان می‌باشد.  پروفیسور نظمول احسن کلیم الله، تحلیل‌گر سیاسی از داکا، به این روزنامه اظهار داشت: «حزب‌التحریر یک حزب جاافتاده و متشکل از افراد تحصیل‌کرده است که در حال حاضر در تمام اقشار جامعه نفوذ دارد.  منبع دیگری افزود: «اگر فعالیت‌های حزب‌التحریر در بنگلادیش افزایش یابد، هم‌چنان در هند تاثیراتی خواهد داشت تا جایی‌که اعضای گروه‌های مخفی در هند با بنگلادیش همدست خواهند شد.»

تبصره:

رژیم حسینیه که مزدور هند و دشمن اسلام بود، زمانی‌که دید طاغوت حسینه محبور به کناره‌گیری از قدرت و فرار از بنگلادیش به دلیل ترس از محاکمه برای جنایاتش علیه اسلام و مردم بنگلادیش شد، در بهت فرو رفت. طاغوتِ از بین رفتۀ حسینه همراه هند در کشتن ۵۷ افسر نظامی برجستۀ بنگلادیش که در پایگاه پیلخانا در سال ۲۰۰۹به قتل رسیدند، هم‌دست بود. هرکسی‌که علیه توطئۀ هند صدای خود را بلند می‌کرد با زندانی شدن، شکنجه، تبعید و قتل روبرو می‌شد و در نهایت، نظام حسینه، احزاب سیاسی از جمله حزب‌التحریر را ممنوع کرد؛ زیرا حزب‌التحریر با فعالیت‌های عمومی و وسیع‌اش توطئه‌های هند و حسینه را افشا می‌ساخت. لیکن تصمیم حسینه برای ممنوعیت و سرکوب نمودن حزب‌التحریر هیچ ربطی به خواسته‌های مردم بنگلادیش نداشت؛ چراکه مردم هیچ ترسی از حزب‌التحریر ندارند. 

تصمیم به ممنوعیت و سرکوب حزب‌التحریر نتیجۀ شکست فکری اربابان استعمارگر حسینه و شکست نظام سکولاری آن‌ها در مقابل نظام حکومتی اسلامی و مشروعی بود که حزب‌التحریر در بنگلادیش از آن حمایت می‌کرد. طوری‌که در این گزارش نقل شده است؛ حزب‌التحریر در تمامی اقشار مؤثر جامعه نفوذ کرده است. توطئه‌های دولت هندو برای ایجاد ترس کاذب از حزب‌التحریر به نام افراط‌گرا، در میان مردم محکوم به شکست است. تبلیغات دروغینی که هند دربارۀ آزار اقلیت‌ها در بنگلادیش و ایجاد بی‌ثباتی که از طریق تجاوز به منابع آبی انجام می‌داد، نتیجۀ معکوسی به بار آورده و مردم بنگلادیش را برای مبارزه در مقابل توطئه‌های آیندۀ هند، متحد کرده است.

بازگشت قریب‌الوقوع خلافت راشدۀ ثانی بر منهج نبوت در بنگلادیش زوداست که توطئه‌های شکست خوردۀ نظام مشرک هندو را بیشتر به شکست مواجه کند و زود است که خلیفۀ مسلمانان، هند را به خاطر جرم‌های که علیه مردم بنگلادیش انجام داده است، محاسبه نماید. ان‌شاءالله! الله سبحانه وتعالی در کلام مجید خود می‌فرماید:

﴿يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ * هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ﴾ [توبه: ۳۲-۳۳]

ترجمه: مى‌خواهند نور الله را با سخنان خويش فرونشانند و الله نمى پذيرد، مگر آنكه نورش را كامل كند و اگر چه كافران ناخوش دارند. او كسى است كه رسولش را به هدايت و دين حقّ فرستاد تا آن را بر همه اديان پيروز گرداند و اگر چه مشركان ناخوش دارند.

نویسنده: ریسات احمد

6ربیع الاول1446ه.ق.

9سپتمبر202م.

مترجم: حسن سلحشور

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه