چهارشنبه, ۱۵ ربیع الاول ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۹/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پس از افتادن نقاب اردوغان: آیا چهره‌ای مانده است که افشا نشده باشد؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

پس از افتادن نقاب اردوغان: آیا چهره‌ای مانده است که افشا نشده باشد؟!

(ترجمه)

خبر:

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در بیانیه‌ای در تاریخ ۳۰/۰۸/۲۰۲۴ گفت: «ما نمی‌توانیم به قدس و فلسطین پشت کنیم و نمی‌توانیم در برابر ظلم (اسرائیل) علیه مردم غزه سکوت کنیم. ما میان استانبول و قدس تفاوتی قائل نمی‌شویم و میان غازی عینتاب و غزه فرق نمی‌گذاریم.» او افزود: «ارتش ما وظایف خود را در سوریه، عراق، لیبی و سومالی به بهترین شکل انجام می‌دهد و نیروهای مسلح ترکیه ضامن استقلال، امنیت وطن و وحدت ملی ما هستند.»

تبصره:

ای اردوغان! در دغل‌بازی و فریب افکار عمومی به جایی رسیدی که حتی آن‌هایی که در گذشته مقامت را تا ثریا بالا می‌بردند، امروز به تو می‌خندند و تو را مسخره می‌کنند! آیا تصور می‌کنی که با این سخنرانی‌های تکراری و دروغین هم‌چنان می‌توانی مردم را فریب دهی و حمایت‌شان را جلب کنی؟ چه کسی باور می‌کند که تو در برابر ظلم به مردم غزه سکوت نخواهی کرد؛ در حالی‌که بیش از یک سال است که نظاره‌گر یورش کامل یهودیان به غزه و قتل‌عام، کشتار و آواره‌سازی مردمش هستی، به‌طوری‌که این منطقه به ویرانه‌ای تبدیل شده است؟!

آیا چیزی باقی مانده که به آن پشت کنی؛ در حالی‌که به مدت یازده ماه چشم بر کشتار و ظلم دو میلیون انسان بسته‌ای؟ سپس با وقاحت تمام اعلام می‌کنی که میان استانبول و قدس تفاوتی قائل نیستی؟ و میان غزه و غازی عینتاب(شهری در جنوب شرقی ترکیه) فرق نمی‌گذاری؟! اگر بخواهیم حرف تو را به‌طور دقیق ترجمه کنیم، معنایش اینست که اگر روزی استانبول تحت حمله نظامی یهودیان قرار گیرد، همان‌گونه که قدس را در دهه‌های گذشته دیدی که یهودیان به آن اهانت و توهین کردند و تو تنها نظاره‌گر بودی، بازهم تماشا خواهی کرد. اگر سربازان یهود به مسجد ایاصوفیه، مسجد فاتح، مسجد سلطان سلیمان و مسجد سلطان احمد یورش ببرند، بازهم همان‌گونه که اهانت آن‌ها به مسجدالاقصی را نظاره‌گر بودی، آن‌ها را نیز تماشا کرده و هیچ اقدامی نخواهی کرد. اگر آن‌ها به غازی عینتاب حمله کنند، از انقره نظاره خواهی کرد؛ درست همان‌طور که بیش از یک سال نظاره‌گر قتل‌عام غزه بودی. یا همان‌گونه که درباره نرون (یکی از امپراتوران روم بود که از سال ۵۴ تا ۶۸ میلادی بر سرزمین روم فرمان راند) حکایت شده که در کاخ مجللش نشسته و از دور نظاره‌گر سوختن روم بود!

بدتر از همه، اینست که در همان بیانیه به خود می‌بالی و افتخار می‌کنی که ارتشت «وظایفش را در سوریه، عراق، لیبی و سومالی به بهترین شکل انجام می‌دهد» و انگار داری به مردم غزه و دیگر فلسطینیان و حتی تمام امت اسلامی نشان می‌دهی که ارتشت می‌داند چطور به هر نقطه‌ای از جهان که خواسته اربابش، آمریکا است، برود؛ ولی نمی‌داند چگونه راهی به سوی قبله اول مسلمانان و دیار مقدس‌شان بیابد!

ای مصیبت غزه، چه افشاگر رسواگری هستی! چقدر دردناک است که میلیون‌ها مسلمان به چنین فاجعه‌ای نیاز داشتند تا پرده نفاق، دروغ و خیانت برای‌شان برداشته شود. سال‌هاست که ما به مردم نشان می‌دهیم که سخنان این مرد چقدر دروغین است و ثابت می‌کنیم که او یکی از همان حکام خائن سکولار است که هرگز از خطوط قرمز نظام بین‌المللی عبور نمی‌کنند و در محور آن عمل می‌کنند. اما فریب‌خوردگان با غرور از او دفاع کرده و به‌اشتباه او را سلطان امت می‌دانستند که به‌زودی امت را به پیروزی، عزت و اقتدار خواهد رساند. اما غزه ذبح شد و هیچ واکنشی نشان نداد، حتی سفیر رژیم یهود را احضار نکرد و صادرات کالا و منابع به یهودیان را متوقف نکرد. حالا پس از این سرخوردگی و ناامیدی می‌گویند: گویی این مرد از خیانتکاران گذشته یا طواغیت کنونی سرزمین‌های اسلامی کمتر خیانت نکرده است.

ای مسلمانان! شما دهه‌ها بر روی دجّال عرب‌گرا، عبدالناصر مزدور آمریکا اعتماد کردید و در راه او جان‌های خود را فدا کردید سپس نقاب از چهره‌اش برداشته شد. پس از او بر روی دولت آخوندی در ایران و محور مقاومتی آن اعتماد کردید و آن‌هم نقاب از چهره‌اش افتاد، و برای‌تان روشن شد که این دولت هرگز از مدار آمریکا خارج نشده و موشک‌های نمایشی‌اش هیچ تاثیری در جنگ علیه رژیم یهود ندارد. سپس بر جانشین مصطفی کمال(اردوغان) در ترکیه، اعتماد کردید و غزه نیز این نقاب را از چهره‌اش برداشت.

آیا زمان آن نرسیده که جریان سیاسی‌ای را بشناسید که امیدهای خود را بر آن بنا کنید، نیروی خود را در خدمت آن قرار دهید و به راه‌حل‌های آن تسلیم شوید؟ هیچ گزینه یا راه دیگری وجود ندارد و این راه‌حل یا ایده بارها مطرح شده است و آن از سرگیری زندگی اسلامی از طریق اقامهٔ دولتی که به جز الله سبحانه وتعالی، رسولش صلی‌الله علیه وسلم و مؤمنان، به هیچ کس دیگر وفادار نباشد و قانونی جز شریعت الله سبحانه وتعالی تطبیق نکند و از هیچ نظام بین‌المللی و ارتش‌های بزرگ در راه الله سبحانه وتعالی هراسی نداشته باشد. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱستَجِيبُواْ لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحيِيكُم﴾

ترجمه: ای مؤمنان! هنگامی که الله و پیامبرش شما را به چیزی فراخواندند که حیات بخش شماست، اجابت کنید!

نویسنده: احمدالقصص

9 ربیع الاول 1446ه.ق.

12 سپتمبر 2024م.

مترجم: عبدالرحمن مستنصر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه