شنبه, ۱۴ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
نتانیاهو؛ سخنرانیِ درد و شکست!
بسم الله الرحمن الرحيم

نتانیاهو؛ سخنرانیِ درد و شکست!

(ترجمه)

خبر:

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه در مراسم إحیاء "رزویادبود" در اسرائیل گفت «جنگ در غزه، نبردی برای ادامه حیات اسرائیل است.» (منبع:خبرگزاری شرق الأوسط)

تبصره:

روز چهارشنبه پانزدهم ماه می، هفتادوششمین سالگرد تأسیس رژیم کثیف و سفاک یهود در سرزمین مبارک فلسطین بود که بریتانیا آن را با توطئه حکام کشورهای اطراف فلسطین و خیانت آن‌ها تأسیس کرد. به همین مناسبت نخست‌وزیر رژیم خونخوار یهود پیرامون کشته شدگان جنگ‌های که اکثراً توسط حکام خائن سرزمین‌های اسلامی برنامه‌ریزی شده بود سخنرانی کرد.

سخنرانی نتانیاهو در حالی صورت گرفت که جنگ خانمان‌سوز غزه در اوج قرار دارد، چشمانش نمی‌بیند که دستانش با ده‌هاهزار شهید و مجروح و ده‌هاهزار خانۀ ویران شده در غزه چه کرده. او بخشی از سخنرانی خود را به سوگواریِ درگذشته‌گان اختصاص داده تا از این طریق بتواند بر افکار عمومی داخلی و بین‌المللی تأثیر بگذارد؛ هرچند همه در داخل و خارج، جنایات و وحشیگری‌هایش را علیه غزه، در غیاب مردانی از حکام مسلمان که حتی یکی از آن‌ها در مقابل نتانیاهو به عنوان مرد ظاهر نشد تا یک پیمانه‌اش را دو پیمانه جواب دهد، می‌بینند!

اما این که نتانیاهو جنگ غزه را جنگ وجودی خوانده درست است و شاید این جنگ، جرقۀ امت اسلامی برای ایجاد دولت خلافت راشده باشد و ارتش‌های خود را به حرکت درآورده و این رژیم پلید را از وجود محو کند و دست امریکا و غرب را از سر سرزمین‌های اسلامی کوتاه نماید.

و در اخیر این نوشته را با این قول الله سبحانه وتعالی خاتمه می‌دهم که می‌فرماید:

﴿ وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ ۖ إِن تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ [نساء: 105]

ترجمه: در راه تعقیب دشمن، (هرگز) سست نشوید! (زیرا) اگر شما درد و رنج می‌بینید، آن‌ها نیز همانند شما درد و رنج می‌بینند؛ ولی شما امیدی از الله دارید که آن‌ها ندارند.

نویسنده: خلیفه محمد

چهارشنبه 7 ذي القعدة 1445هـ.ق. مطابق با 15 می 2024م.

مترجم: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه