چهارشنبه, ۱۵ ربیع الاول ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۹/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اردوغان فقط با سخنانش برای کودکان غزه اشک می‌ریزد و غم‌شریکی می‌کند
بسم الله الرحمن الرحيم

اردوغان فقط با سخنانش برای کودکان غزه اشک می‌ریزد و غم‌شریکی می‌کند

(ترجمه)

خبر:

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک پیام ویدئویی خطاب به اجلاس سران درباره آینده که زیر نظر سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود، اظهار داشت که باید صدای جامعه‌ی بین‌المللی، به ویژه سازمان ملل، در برابر سیاست‌های اشغال‌گری اسرائیل بلندتر باشد. او توضیح داد که «ترکیه به مقابله با ظلم و ایستادن در کنار مظلومین ادامه خواهد داد و از مواضع بشردوستانه‌ی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.» اردوغان افزود: «صراحتاً می‌گویم هیچ‌یک از ما نمی‌تواند در دنیایی که کودکان زیر بمب‌ها کشته می‌شوند، احساس امنیت کند.» وی افزود: «برای ساختن آینده‌ای امن و پررونق، ما به صلح نیاز داریم؛ زیرا چالش‌هایی مانند تروریزم، اسلام‌هراسی، نفرت از خارجی‌ها، مهاجرت غیرقانونی و تغییرات اقلیمی شدت شوک‌های جیوپولیتیکی را افزایش می‌دهند.» هم‌چنین گفت: «نمونه‌ی دردناک‌تر از این وضعیت، واقعیتی است که در سرزمین فلسطین به ویژه در غزه، می‌بینیم. طی 11 ماه گذشته، بیش از 41 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که از این میان 17 هزار کودک هستند و بیش از 100 هزار نفر زخمی شده‌اند و تقریباً کل غزه تخریب گردیده است.»

تبصره:

آیا عاقلانه است که دولت بزرگ و نیرومندی مانند دولت ترکیه که به صورت توهمی وارث خلافت عثمانی‌ است که با سقوط آن فلسطین نیز سقوط کرد، تنها به ابراز احساس همدردی و غم‌شریکی نسبت به رنج‌های فلسطین و غزه بسنده کند؟! آیا عاقلانه است که دولت ترکیه هیچ اقدام عملی برای نصرت غزه انجام ندهد و فقط از نظام بین‌المللی و سازمان ملل درخواست کند تا مردم مظلوم غزه را از چنگال جانوران انسان‌نما نجات دهد؟!

اردوغان ابراز داشته است: «ترکیه به مقابله با ظلم و ایستادن در کنار مظلومین ادامه خواهد داد و از مواضع بشردوستانه‌ی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.» اما چگونگی این ایستادگی را بیان نکرده است. این بدان معنی است که کارش فقط موضع‌گیری لفظی بدون هیچ اقدام عملی است و تنها کاری که انجام می‌دهد ثبت موقف‌گیری‌های دروغین رسانه‌ای عاری از هرگونه اقدام واقعی می‌باشد.

اگر اردوغان واقعاً در مورد این گفتار خود جدی بود، می‌توانست از روش‌های متعددی برای عمل به آن‌ها استفاده کند. او گزینه‌های بسیار زیادی را برای عملی کردن گفته‌اش در اختیار دارد از جمله: حرکت دادن نیرو‌های نظامی، مسدودنمودن سفارت‌خانه‌ها و اخراج سفیران کشور‌هایی که در این حملات همدست و همکار بودند، نابود کردن پایگاه‌های نظامی آمریکا از سرزمین ترکیه و قطع تمام خطوط تجارتی و هم‌چنان قطع تأمین روابط لوجستیکی با رژیم یهود.

اما اردوغان هیچ یک از این گزینه‌های پرکاربرد را بکار نگرفته و تنها به ریختن اشک تمساح برای حمایت از مظلومین بسنده کرده است. چه حاکم فریبکاری؟!

اما امت اسلامی هرگز این غفلت تحقیر‌آمیز اردوغان و تمام حکام مسلمان را نخواهد بخشید و هرگز این مواضع بزدلانه‌ و خیانت‌گرانه‌یآنان را فراموش نخواهد کرد! زود است که موقف‌گیری خائنانه‌شان در صفحات سیاه تاریخ نوشته شود و سرانجام در روز قیامت دشمنان امت اسلامی در پیشگاه توانمند جبار محاسبه خواهند شد.

 11ربیع الاول 1446ه.ق.

14سپتمبر2024م.

مترجم: حسن سلحشور

Last modified onچهارشنبه, 18 سبتامبر 2024

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه